جمعه , 14 اردیبهشت 1403

نخستین رویداد سرمایه گذاری البرز ونچر برگزار شد

علیرضا باباخان روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این رویداد سرمایه گذاری با موضوع فناوری های نرم و صنایع خلاق و با حضور دبیر ستاد فناوری های نرم و توسعه صنایع خلاق کشور برگزار شد.

وی اظهار داشت: در این برنامه هفت تیم در حوزه های مختلف صنایع خلاق ایده های خود را در حضور سرمایه گذاران و صنعتگران استان البرز ارایه کردند. 
وی گفت: رویداد سرمایه گذاری البرز ونچر با هدف اتصال شرکت های دانش بنیان استان به سرمایه‏ گذاران و صنعتگران برگزار شکل گرفته و قرار است به صورت دوره ای و ماهانه برگزار شود. 
باباخان افزود: در این رویداد که با موضوع فناوری های نرم و صنایع خلاق برگزار شد، توجه به سایر حوزه های صنعتی دانش بنیان از جمله خودروسازی، کشاورزی، دارویی و غیره، مد نظر صندوق قرار دارد. 

 مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری استان البرز با اشاره به روند انتخاب طرح‌های برتر رویداد البرز وینچر خاطرنشان کرد: در ابتدا ۳۰ طرح داشتیم که پس از غربالگری اولیه هفت طرح باقی ماندند. این طرح‌ها پس از قضاوت نمره آن‌ها توسط داوران تعیین می شود.   
وی ادامه داد: یکی از تفاوت‌های اساسی این رویداد و دیگر رویدادهای سرمایه گذاری است  همین است که از ابتدا درخواست اف اس نمی‌کنیم. پس از ارائه اف اس تیم‌ها در دسته های طلایی، نقره ای و برنزی رده بندی می‌شوند. پاداش تیم‌های طلایی تامین حد اقل ۲۰ درصد سرمایه آن‌ها برای شروع کسب و کار است. برای تیم‌های نقره ای اگر سرمایه گذارداشته باشند، سرمایه مذکور توسط ما تضمین می‌شود و تیم‌های برنزی تایید می‌شوند اما ضمانتی ندارند.   
براین اساس در رویداد البرز وینچر، طرح ها بر سه اساس طرح های طلایی، نقره ای و برنزی تقسم بندی شده اند و طرح های طلایی شامل تامین حداق ۲۰ درصد سرمایه مورد نیاز از طرف صندوق البرز و طرح های نقره ای نیز از ضمانت اصل مبلغ سرمایه گذاری توسط صندوق البرز برخوردار می شوند.

در پایان این رویداد چهار ایده مورد استقبال سرمایه‏ گذاران برای بررسی‏ های بیشتر و تامین مالی واقع شد.

صندوق پژوهش و فناوری استان البرز دیماه سال جاری برای ارسال ایده ها از سوی علاقه مندان به دبیرخانه رویداد البرزونچر فراخوان داد.

این صندوق از سال گذشته با ۲۷ سهامدار حقوقی تاسیس شد که یک درصد سهام دولتی و ۹۹ درصد غیر دولتی می باشد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …