پنجشنبه , 6 اردیبهشت 1403

فرماندار کهگیلویه: رسانه‌ها نقش مهم و موثری در جهت برطرف کردن مشکلات جامعه دارند

علی پوزش در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در دهدشت با اشاره به برگزاری بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها اظهار داشت: رسانه‌ها نقش بسیار موثری در برطرف کردن مشکلات موجود در جامعه دارند و با ریزبینی و نکته سنجی معضلات را بهتر از دیگران مشاهده و با اطلاع‌رسانی مناسب می‌توانند گام بلندی برای رشد و توسعه جوامع بردارند.

فرماندار شهرستان کهگیلویه با اشاره به اینکه رسانه وسیله‌ای ارتباط جمعی است که امروزه دامنه آن افزایش چشمگیری داشته افزود: روز به روز نیاز انسان به آگاهی از حوادث و وقایع جاری محیط زندگی بیشتر می‌شود تا جایی که پیشرفت وسایل ارتباط جمعی، توسعه اقتصادی و اجتماعی و تحکیم مبانی و تفاهم بین‌‌المللی لازم و ملزوم یکدیگر هستند.

وی با اشاره به اینکه آگاهی اجتماعی از مهم‌ترین ویژگی‌های زمان به شمار می‌رود، گفت: همین آگاهی است که انسان را به زندگی فردی و جمعی علاقه‌مند و توجه او را به آزادی‌ها و مسئولیت‌ها جلب می‌کند و امروز به همین دلیل توجه صاحبان سرمایه نیز به سمت رسانه‌ها معطوف شده است.

پوزش تصریح کرد: رسانه‌ها در زندگی فردی و اجتماعی بشر رخنه کرده و مردم جوامع امروز بدون استفاده از رسانه‌ها نمی‌توانند به زندگی عادی خود ادامه دهند.

وی به اهمیت نقش رسانه‌ها در بحث سرمایه‌گذاری و رونق اقتصادی اشاره کرد و گفت: رسانه‌ها باید تلاش کنند تا امنیت موجود در جامعه را نشان  دهند و سرمایه‌گذاران را برای سرمایه‌گذاری تشویق و به توسعه اقتصادی جامعه و برطرف کردن معضل بیکاری کمک کنند.

فرماندار شهرستان کهگیلویه به مشکلات صنفی رسانه‌ها از جمله  دستمزد پایین، نبود بیمه و امنیت شغلی اشاره کرد و افزود: در استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان خبرنگاران بسیار پرتلاشی مشغول فعالیت هستند و امیدوارم مسئولان با آنان تعامل و همکاری دو سویه‌ای ایجاد کنند و برطرف کردن مشکلات مالی، بیمه‌ای، سنوات و امنیت شغلی آنان از وظایف قانونی جامعه رسانه‌ای کشور است که از طریق مختلف باید به برطرف کردن این نواقصات پرداخت.

وی با بیان اینکه انجمن صنفی باید مشکلات خانواده رسانه را پیگیری و برطرف کند عنوان کرد: در صورت پیگیری خواسته‌های خبرنگاران از طریق تشکل‌های صنفی انتظار می‌رود که با ارائه برنامه‌های مختلف، نیازهای اساسی و نواقصات موجود رسانه‌ها ی کشور شناسایی و در جهت بهبود مشکلات و راه‌های برطرف کردن آن رسیدگی و زمینه رفع آنها فراهم شود.

پوزش با اشاره به اینکه یکی از مباحث مهمی که در جامعه باید مورد توجه قرار گیرد، توسعه فرهنگی و بحث فرهنگ است خاطرنشان کرد: رسانه‌ها عملا در توسعه پایدار جوامع نقش بسیار مهمی برعهده دارند و به عنوان نیروی محرکه در رشد و توسعه فرهنگی جامعه، عامل مهمی به شمار می‌آیند.

وی با بیان اینکه اخبار خبرگزاری تسنیم را به طور کامل مشاهده می‌کند افزود: بر این باورم که رسانه‌ها نقش مهمی در توسعه و کمک به دولت برای پیشبرد امور دارند و همه ما باید با همراهی یکدیگر در مسیر تعالی و توسعه کشور کوشا باشیم و امیدوارم که خبرگزاری‌ها نیز در جهت تعامل و هماهنگی با دولت برای برطرف کردن مشکلات، رویکردی صادقانه و شفاف را دنبال و جهت‌گیری‌های یکطرفه نداشته و چنانچه مطلب و یا انتقادی هم در این رسانه‌ها صورت گیرد از روی دلسوزی و حل مشکل مردم باشد.

فرماندار شهرستان کهگیلویه ضمن مثبت ارزیابی کردن عملکرد خبرگزاری تسنیم در استان و شهرستان گفت: عملکرد خبرگزاری تسنیم در عرصه رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی شایسته است و اخبار و گزارشات را در جهت برطرف کردن مشکلات مردم پیگیری می‌کند که این امر جای تحسین و تقدیر دارد.

وی افزود: انتظار می‌رود که رسانه‌های استان در جهت پیشبرد اهداف متعالی دولت تدبیر و امید و همگام با دولتمردان و مسئولان استانی و شهرستانی خدمات ارائه شده دولت و نظام را به گوش مردم برسانند و چنانچه مشکل و یا انتقادی دارند با زبانی سازنده انتقال داده شود و مشکلات موجود در یک بخش را به تمام بخش‌ها تعمیم ندهیم.

انتهای پیام/

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …