شنبه , 1 اردیبهشت 1403

استقبال کتابخانه‌های عمومی از ترویج سنت قصه‌گویی برای کودکان

به گزارش خبرنگار مهر، دومین دوسالانه قصه‌گویی صبح چهارشنبه با عنوان «نهال امید» با شعار «قصه خوب؛ نسل خوب» و با هدف ترویج قصه‌گویی، شناسایی و تشویق و بهره‌مندی از توانمندی‌های شبکه کتابخانه‌های عمومی، کتابداران و اعضا، در دو بخش قصه گویی صحنه‌ای و قصه گویی دیجیتال برگزار شد.

در این مراسم که با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز، برخی مسئولین استانی، کتابداران، اعضای کودک کتابخانه‌ها و برخی اساتید حوزه قصه گویی برگزار شد در ابتدا علی معدنی پور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی البرز طی سخنانی با اشاره به این رویداد مهم فرهنگی گفت: این جشنواره با هدف ارج نهادن به سنت قصه گویی، تلاش در جهت گسترش خدمات جنبی کتابخانه‌ها برای ایجاد انگیزه مطالعه، شناسایی استعدادها، تشویق و بهره‌مندی از توانمندی مختلف در کتابخانه‌های عمومی شکل گرفته است.

وی افزود: استفاده از فعالیت‌های ادبی، ادبیات روایی از جمله قصه، داستان و شعر در تعالی و مقاوم سازی فرهنگ مطالعه و در نهایت تولید و توسعه محتوای منطبق بر ترویج فرهنگ بومی ملی و اسلامی در سطح کتابخانه های عمومی استان بسیار حائز اهمیت است.

علی معدنی پور در ادامه به نقش قصه و پیام آن در زندگی کودک و نوجوان پرداخت و گفت: پیام و محتوای غنی قصه‌هایی که مملو از ارزشهای اسلامی، اعتقادات، فرهنگ و خودباوری است می‌تواند نقش بزرگی را در تربیت کودکان و نوجوانان برای پیشرفت فردی و اجتماعی آنان داشته باشد و امروز ظرفیت ترویج سنت قصه گویی با منابع کتابی خوب در کتابخانه‌های عمومی وجود دارد و از کودکان و نوجوانان برای شروع قصه خوانی و انس با کتاب استقبال می‌کنیم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در پایان ضمن قدردانی از کتابداران و شرکت کنندگان در دوسالانه جشنواره قصه گویی و هیأت داوران و دست اندرکاران برگزاری این جشنواره گفت: برگزاری جشنواره‌های قصه گویی انگیزه دوچندانی را به فعالان این حوزه خواهد بخشید که استعداد و تخصص خود را در این بخش تقویت و جهت دهی کنند.

در ادامه مراسم قصه گویان منتخب جشنواره قصه گویی استان البرز به روایت قصه‌های کودکانه خود با محوریت موضوعات آزاد، سبک زندگی ایرانی – اسلامی، ایثار و شهادت و داستانها و مثل‌های کهن ایرانی پرداختند و آثار از سوی هیأت داوران بمنظور انتخاب به بخش منطقه‌ای داوری شد.

گفتنی است پس از داوری این آثار، ۱۲ منتخب در دو بخش دیجیتال و صحنه‌ای به مرحله منطقه‌ای راه پیدا می‌کنند و در مرحله استانی از ۱۲ نفر برتر این مرحله با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی تقدیر خواهد شد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …