جمعه , 14 اردیبهشت 1403

رشد ۲۸ درصدی جابه‌جایی مسافر در البرز

سید اسماعیل امیرزاده روز دوشنبه به خبرنگاران گفت:‌۷۳۱ هزار مسافر از ابتدای سال جاری تا کنون توسط ناوگان حمل‌و نقل عمومی جاده‌ای البرز به سایر نقاط کشور جابه‌جا شده اند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۸ درصد افزایش داشته است.

وی اظهارداشت:  این مسافران در قالب هشت هزار و  ۱۴۶ سفر به نقاط مختلف کشور جابه‌جا شده‌اند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز بیان داشت: با توجه به شیوع بیماری کووید۱۹ استفاده از ماسک برای تمام سرنشینان خودروهای عمومی ، کاهش ظرفیت پذیرش مسافر، ضدعفونی‌کردن فضای داخل اتوبوس‌ها پیش از هر سفر و ارائه بسته‌های بهداشتی در همه سفرها الزامی است.

امیرزاده خاطرنشان کرد: همچنین بلیت مسافران پس از استعلام کد ملی و اطمینان از سلامت آن‌ها توسط پایانه فروش بلیت صادر می‌شود و شرکت‌های مسافربری نیز موظف هستند قبل از صدور بلیت وضعیت سلامت مسافر را از طریق ارسال کد ملی به سامانه سروا استعلام کنند.

معاون حمل‌ و نقل اداره‌کل راهداری‌ و حمل نقل جاده‌ای البرز افزود: برای فرهنگ‌سازی جهت حذف روش‌های حضوری خرید بلیت نیز پیامک‌هایی با محتوای راه‌های خرید بلیط اینترنتی و مزایای استفاده از این روش برای مسافران ارسال می‌شود.

امیرزاده با اشاره به اینکه اکنون ۲ هزار و ۵۰۸ راننده حرفه‌ای در بخش حمل‌ و نقل مسافر برون‌ شھری استان، تحت پوشش ۲۸ شرکت و موسسه حمل‌ونقل مسافر جاده‌ای وظیفه جابه‌جایی مسافر استان را به عهده دارند، گفت: مسافرانی که از ناوگان عمومی حمل‌ونقل مسافری استفاده می‌کنند می‌توانند در صورت نیاز پیشنهادها، انتقادها و موارد عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی را از طریق شماره تلفن گویا و شبانه‌روزی ۱۴۱، به اپراتورها اعلام کنند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …