جمعه , 14 اردیبهشت 1403

راهیابی آثار هنرمندان البرزی به نمایشگاه آرمان صلح

فریدون محمدی روز سه‌شنبه به خبرنگاران گفت: فراخوان دومین جشنواره آرمان صلح با عنوان هنر برای صلح به مناسبت گرامیداشت این روز و با همکاری کمیسیون ملی یونسکو در مرداد ماه سال جاری منتشر شد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز بیان داشت: بر این اساس هنرمندان البرزی با ارسال آثار در رشته‌های مختلف هنری از قبیل معرق، مشبک و سوخت‌ نگار چوب، منبت، خراطی چوب، کاشی شکسته، مجسمه‌سازی، نقاشی و عروسک و دوخت در جشنواره شرکت کرده‌اند.

وی افزود: مراسم افتتاحیه نمایشگاه و رونمایی از کتاب مجموعه آثار منتخب عصر روز یکشنبه هفته جاری  با حضور جمعی از مقامات کشوری، دیپلمات‌ها و سفرای خارجی و تنی چند از هنرمندان در سالن آمفی تئاتر و نگارخانه دیپلماتیک مؤسسه فرهنگی اکو تهران برگزار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی البرز اظهار داشت : در این میان تعدادی از آثار هنرمندان البرزی همچون سمیه فیروزی، صابر فیروزی، نسترن کاشانیان، زهرا کرمی، امیر طاهرخانی، عاطفه گلریز سراوانی، معصومه نصیرشعیبی، بهاره جعفری جواهر، معصومه معدنی‌پور، محمدرضا معدنی‌پور و عرفان قدیمی به عنوان آثار منتخب در کنار آثار سایر شرکت‌کنندگان ایرانی و خارجی در نمایشگاهی در معرض دید عموم قرار گرفته است.
محمدی عنوان کرد: همچنین مقرر شد تا چند نسخه از کتاب آرمان صلح که حاوی آثار منتخب و توضیحات مختصری پیرامون آن‌ها است به سازمان ملل و سایر مؤسسات فعال حقوق بشری ارسال شده و نمایشگاهی مجازی نیز برگزار شود.»
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز تصریح کرد: دومین نمایشگاه آرمان صلح بیست‌وهشتم شهریور ماه لغایت دوم مهرماه سال جاری از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۶  پذیرای علاقه مندان و بازدیدکنندگان است.

استان البرز دارای بیش از پنج هزار هنرمند در ۷۲ رشته صنایع دستی است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …