یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

نقش رسانه ها در کمک به مدیریت بحران ها بی بدیل است

 نورمحمد فردی روز دوشنبه در حاشیه نشست شورای اطلاع رسانی استان البرز افزود: رسانه‌ها توانسته‌اند از همه‌ی مرزهای جغرافیایی، فرهنگی و سیاسی عبور نمایند و هویت انسان معاصر را تحت تاثیر قرار دهند؛ به گونه‌ای که می‌توان هویت انسان امروز را هویت رسانه‌ای نامید.
وی گفت: در زمان وقوع بحران ها همراهی و همگاهی رسانه ها نقش موثری از گستردگی مشکلات دارد.

فردی بیان داشت: بهترین شیوه هدایت و رهبری در شرایط فوق العاده آن است که گروهی ویژه، پویا و تصمیم‌گیر پس از نیازسنجی و تجزیه و تحلیل شرایط بتوانند بحران را مدیریت و کنترل کنند که یکی از روش های پیشگیری و آموزشی صحیح و فراگیر مردم و فعال کردن آنان در این زمینه است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار البرز گفت: بزرگترین رسالت اطلاع رسانی بر دوش رسانه‌های جمعی است و هیچ حد و مرزی ندارد در هر صورت امروزه رسانه ها با گسترش مرزهای جغرافیایی فرهنگی و سیاسی هویت انسان معاصر و تحت تاثیر قرار داده اند به طوری که می توان هویت انسان مدرن را هویت رسانه ای نام گذاشت.
فردی گفت: با توجه به کارکردهای متنوع رسانه‌های جمعی همچون آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی، ایجاد انسجام و تعلق اجتماعی، نظارت بر عملکرد ساختار قدرت و فراهم آوردن زمینه های مشارکت عمومی و نظارت همگانی در نظام اجتماعی می تواند جایگاه درخور در تکوین کامل و نهادینه سازی شاخص ها و عناصر بنیادین ساختار سیاسی جامعه داشته باشد.
رییس شورای اطلاع رسانی استان البرز ادامه داد:  رسانه به عنوان یکی از ارکان مهم  جامعه  بر عقاید ،  آرا و ابعاد زندگی بشر تاثیر گذار است .

وی افزود: رسانه ها بدون تردید وظیفه حراست از محیط را برعهده دارند و آنها باید با ایجاد همبستگی میان اعضای جامعه ایفای نقش کنند .

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …