شنبه , 8 اردیبهشت 1403

عدم حضور نماینده بانکها در ستاد ساماندهی جوانان مشهد موجب انتقاد شد

مهدی سلاطین روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در جلسه امروز به موضوع پرداخت وام و تسهیلات اشتغال به جوانان و زنان سرپرست خانوار رسیدگی شد و لازم بود نماینده بانکها در خصوص مشکلات مربوط به پرداخت این اعتبارات توضیح دهد که حضور نداشت.

وی مساله اصلی جوانان را اشتغال عنوان کرد و گفت: در شرایط کنونی اقتصاد با پرداخت ۱۰۰ میلیون ریال تسهیلات، مسائل و مشکلات جوانان در بخش اشتغال مرتفع نمی شود و باید در این خصوص چاره اندیشی نمود و بانکها نیز برای طرح مسائل خود پای کار بیایند.

همچنین به گزارش روز یکشنبه فرمانداری شهرستان مشهد در نوزدهمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان، سید حمید موسوی، سرپرست فرمانداری مشهد گفت: با همکاری آموزش و پرورش نسبت به شناسایی فضاهای آموزشی در مناطق مورد نیاز بویژه در مناطق کم برخوردار و پیرامونی شهر اقدام لازم صورت گیرد تا فعالیت های سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه جوانان در اماکن اختصاص یافته فعالیت مشاوره ای ارائه دهند. 
همچنین در این جلسه در مورد میزان اشتغال ایجاد شده در حوزه جوانان و همچنین میزان تسهیلات پرداختی به جوانان در قالب وام ازدواج توسط بانک های عامل بحث و بررسی صورت گرفت.

بانکهای عامل صرفا گزارشی مکتوب در خصوص اعطای وام ازدواج طی سال ۱۳۹۹ به این جلسه ارسال کرده بودند.

شهرستان سه و نیم میلیون نفری مشهد با ۹ هزار و ۸۱ کیلومتر مربع مساحت شامل سه بخش مرکزی، احمدآباد و رضویه، ۱۱ دهستان و ۳۵۷ روستاست.

کلانشهر مشهد نیز با ۳۵۰ کیلومتر مربع مساحت در بخش مرکزی این شهرستان قرار دارد و ۱۲۸ روستا نیز در حریم شهر مشهد وجود دارد.

یک سوم جمعیت کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد در مناطق حاشیه‌ای آن سکونت دارند و ظرف ۵۰ سال اخیر ۸۰ سکونتگاه روستایی وارد محدوده شهری مشهد شده‌ است.

هم اکنون ۵۱.۲ درصد جمعیت استان خراسان رضوی در شهرستان مشهد سکونت دارند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …