یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

رانندگان نقص فنی وسایل نقلیه خود را برطرف کنند

سرهنگ حمدالله رحمتی پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به افزایش آلودگی هوای  شهرستان های استان البرز، طرح مقابله با خودروهای دودزا  دراین استان به اجرا درآمده است.

وی اضافه کرد: طرح برخورد با خودروهای آلاینده و فاقد معاینه فنی در همه فصول سال ادامه دارد  اما در ۶ ماه دوم سال به علت آلودگی بیشتر در کلانشهر ها، این طرح ها با شدت بیشتری انجام می شود.
وی گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی هر سال در فصول مختلف سال به علت پایداری وارونگی هوا اقدام به اجرای طرح تشدید برخورد با وسایل نقلیه آلاینده می کند.

رحمتی پور خاطرنشان کرد: خودروهایی که عمر تولید آن ها کمتر از چهارسال باشد نیازی به معاینه فنی ندارند اما بالای چهارسال  باید برگه معاینه فنی دریافت کنند

وی بیان داشت: با توجه به وضعیت هوای استان البرز انتظار می رود شهروندان ضمن افزایش استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی نسبت به انجام معاینه فنی خودروهای خود و رفع نواقص فنی آنها اقدام کنند.
رحتمی پور  افزود: اکنون ۱۱ مرکز معاینه فنی خودرو در استان البرز فعال است که از این تعداد یک مرکز در شهرستان ساوجبلاغ، سه مرکز در نظرآباد و بقیه در کرج قرار دارند که مردم می توانند برای معاینه فنی خودروهای خود به این مراکز مراجعه کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز نیز اعلام کرده که باوجود بارش های مناسبی که در شبانه روز گذشته با آن روبرو بودیم، صبح امروز یکشنبه هوای بیشتر مناطق این استان برای گروه های حساس در وضعیت ناسالم قرار گرفته است.

فردین حکیمی گفت: بر اساس اعلام ایستگاه های سنجش آلودگی هوای استان، شاخص بر خط کیفیت هوا (ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون) در شهرستان های ساوجبلاغ، کرج و نظرآباد به ترتیب بر روی اعداد ۱۰۲، ۱۲۴ و ۱۱۵ قرار دارد که بیانگر قرار گرفتن وضع کیفی هوای این مناطق در وضعیت هشدار است.

وی با بیان اینکه نبود وزش باد مناسب و جابجایی آلاینده ها دلیل اصلی پایداری آلودگی هوا می باشد، افزود: هوای شهرستان اشتهارد نیز در وضعیت قابل قبول و برروی عدد ۸۹ قرار دارد.

حکیمی توصیه کرد که با توجه به احتمال بروز علایم تنفسی در افراد حساس و همچنین تشدید بیماریهای قلبی،ریوی افراد مبتلا به این بیماری ها، سالمندان و کودکان فعالیت های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …