شنبه , 8 اردیبهشت 1403

دهه فجر یادآور شکستن حصر وابستگی کشور به بیگانگان

به گزارش ایرنا، دهه مبارک فجر، یادآور بصیرت و ولایتمداری ملتی است که توانست تحت هدایت رهبری دوراندیش و شجاع و با بهره‌گیری از تعالیم عالی دین مبین اسلام در رویارویی با استبداد شاهنشاهی فصل جدیدی از حیات سیاسی و فرهنگی خویش را آغاز کند و موجب احیای دین و معارف الهی در سرزمین کهن ایران شود.

پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، نگینی درخشان در تاریخ معاصر ایران است و این پیروزی نماد غلبه اراده پولادین ملتی است که با دست‌های خالی و عزمی راسخ، کاخ‌های پر زرق  و برق و سرسپردگی رژیم طاغوت در برابر بیگانگان را برنتابید و با مشت‌های پرصلابت تا ثبت پیروزی انقلاب بر جریده تاریخ، ایستادگی کرد.

 مردم ایران‌ با اراده پولادین و الهام گرفتن از نهضت عاشورا برای تحقق آرمان‌هایشان با شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» پا به میدان گذاشتند؛ امروز انقلاب اسلامی ایران به درجه‌ای از رشد و بالندگی رسیده که در برخی علوم سرآمد است و به امید ملت های مظلوم و آزاده جهان تبدیل شده است.

دوازدهم بهمن سالروز ورود امام خمینی(ره) به میهن است ، آن بزرگمردی که با رهنمودهای خویش پرچم مبارزه علیه رژیم پهلوی را بر افراشته نگاه داشتند و با بسیج کردن نیروهای مردمی در راستای انسجام و هماهنگی حرکت های انقلابی توانستند حکومت شاهنشاهی را سرنگون کنند و با استقرار نظام اسلامی در کشور استقلال و آزادی را به ارمغان آورد.

سالروز ورود معمار بزرگ انقلاب به کشور  از نگاه قشرهای مختلف مردم به ویژه فرهنگیان استان البرز دارای پیام های فراوان برای دوستان و دشمنان است که واکاوی آنها برای نسل های حال و آینده ضروری است.

۱۲ بهمن و امام خمینی (ره)

کارشناس حوزه ستادی آموزش و پرورش استان البرز  در خصوص بازگشت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به خاک وطن گفت: امام خمینی(ره) در میان استقبال بی نظیر مردم و پس از تحمل نزدیک به ۱۴ سال دوری از وطن در ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ خورشیدی به میهن بازگشتند.

حسین سلیمیان  با اشاره به اینکه بازگشت امام خمینی(ره) به ایران، امیدی تازه در میان ملت ایجاد کرد و سبب شد تا در ۲۲ بهمن همان سال با تکیه بر قدرت منسجم مردمی و هدایتگری نهضت انقلاب به پیروزی برساند، بیان داشت: بازگشت امام(ره) به میهن در واقع نشانه ناامیدی عوامل حکومت پهلوی از ادامه سلطنت بود و افزایش اعتماد به نفس مردم را در به نتیجه رسیدن نهضت انقلابی خود به دنبال داشت.

وی  یادآورشد: هر موضوعی را بایستی بر پایه برهه زمانی آن مساله سنجید. امام(ره) تنها هدایتگری در آن روزگار به شمار می رفت که مردم باور داشتند، ایشان می توانند نقش منجی و نجات دهنده را برای آنان ایفا کند لذا هدایتگری معمار بزرگ انقلاب پس از ورود به کشور باعث یکپارچگی، یک صدایی و انسجام جامعه شد و تمامی قشرهای مردم، توجه خود را به این مهم معطوف کردند که در نتیجه این همگرایی و اتحاد، پیروزی انقلاب اسلامی را به دنبال داشت.

سلیمیان تاکید کرد: بنیانگذار جمهوری اسلامی به عنوان رهبر تحرک انقلاب ایران نزد ملت از جایگاه ویژه ای برخوردار بودند زیرا علاوه بر اینکه رهبر این حرکت انقلابی به شمار می رفتند، مرجع تقلید برجسته کشوری بودند که پایه و ستون فقرات آن را اصول و ارزش های برخاسته از آیین اسلام تشکیل می داد.

دهه فجر فرصتی برای تبیین دستاوردها

دیگر کارشناس حوزه ستادی آموزش و پرورش استان البرز گفت: دهه فجر فرصت مغتنمی برای تبیین دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و امیدآفرینی و ایجاد روحیه نشاط و شادابی در جامعه برای رقم زدن آینده ای روشن است.

جواد محمدی اظهارداشت: ایام الله دهه مبارک فجر یادآور روزهای خون و حماسه، خروش مردم انقلابی در سایه رهبری بانفوذ و تحقق پیروزی انقلاب اسلامی ایران است.

وی بیان داشت: مردمی که تا پای جان در کنار رهبر فرزانه خود، پایه گذار بزرگترین انقلاب هزاره دوم، ماندند و با تکیه بر باورهای مذهبی و اعتقادات عمیق معنوی خود و به مدد امدادهای غیبی الهی، زمینه را برای پیروزی فراهم کردند.

وی تصریح کرد: ایام مبارک و غرور آفرین دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی یاد آور راهبری های انقلابی و حیات بخش رهبر کبیر و فقید انقلاب اسلامی و فداکاری های عظیم ملت بزرگ ایران است.

محمدی با بیان اینکه دهه مبارک فجر، تجلی شکوهمند حماسه و سرافرازی ملتی است که در عصر اسارت انسان صفحه ای زرین را در تاریخ حیات آدمی گشود، اضافه کرد: این دهه فریاد خداخواهی، معنویت، آزادی و استقلال را در گوش و جان جهانیان طنین‏ انداز کرد.

وی ادامه داد: ایام مبارک و غرور آفرین دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی یاد آور راهبری های انقلابی و حیات بخش رهبر کبیر و فقید انقلاب اسلامی و فداکاری های عظیم ملت بزرگ ایران است.

کارشناس حوزه ستادی آموزش و پرورش استان البرزیادآورشد: در چهل و سومین بهار سبز و روشن انقلاب شکوهمند اسلامی قرار گرفته ایم و فرارسیدن ایام الله دهه فجر را به همه فجر آفرینان و مردم مومن و انقلابی بویژه خانواده بزرگ فرهنگیان متعهد، اولیای گرامی و دانش آموزان عزیز تبریک و تهنیت عرض می کنیم.

محمدی گفت: امیدواریم در سایه رهنمودهای مقام معظم رهبری بتوانیم در راستای تحقق آرمان های نظام و حراست از خون شهدا و ارزش های اصیل انقلاب کوشا باشیم و دانش آموزان را بیش از پیش با این ارزش ها آشنا کنیم.

دهه فجر برجسته ترین فراز تاریخ حیات سیاسی

کارشناس مذهبی و تربیتی حوزه آموزش و پرورش البرز نیز گفت: دهه فجر برجسته ترین فراز تاریخ حیات سیاسی کشورمان است و به برکت آن هم اکنون در عرضه استقلال، آزادی و احساس هویت در اوج و قله عزت و عظمت هستیم.

حجت الاسلام حسین خالق پرست اظهارداشت:  شهدای سرافراز انقلاب و جانبازان و مردمی که به ندای امام راحل لبیک گفتند در صحنه حاضر شدند، انقلاب کردند و بزرگترین انقلاب را با رنگ و بوی دینی در تاریخ جهان بشریت رقم زدند.

وی با اشاره به اینکه موضوعی که باید به آن توجه کرد تاکید امام راحل به مساله تبیین و نگرش مردم به انقلاب است،خاطرنشان کرد: مردم انقلاب را باور داشتند و به آن لبیک گفتند و با ندای مجتهد جامع الشرایط آن روز با دستان خالی وارد میدان شدند.

این کارشناس علوم مذهبی  بیان داشت: این انقلاب با این عظمت اولین مساله آن انقلاب درونی مردم است و آن چیزی که در اینجا حاصل شد و ما باید آن را جزو معجزات اضافه کنیم همان انقلاب درونی این ملت است، انقلاب درونی ملت موجب شد این انقلاب پیدا شود و همان انقلاب درونی و شناخت آنها از اسلام و عنایت خداوند انقلاب به پیروزی رسید.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر چهل و سه سال از انقلاب اسلامی ایران می گذرد،یادآورشد: کشورمان در برابر ابر قدرت بزرگ، وحشی ترین و ابر قدرتی که هار شده، دنیا را غارت کرده، ثروتمندتر شده بطوریکه کسی نمی توانست در برابر او ایستادگی کند، در این میان  هم قدرت شرق و هم قدرت غرب آمریکا پشت سر محمد رضا پهلوی بودند اما کشورمان با دستان خالی در برابر آنها ایستاد.

خالق پرست ادامه داد: رهبری طی ۲۰ ساله گذشته به بحث تبیین جهاد اشاره داشتند و این مهم را در دیدار با مردم قم ۱۹ دی و ولادت حضرت زهرا (س) فرمودند اینکه دشمن در ۲ محور توطئه می کند، اولین آن اینکه دشمن دستاوردهای انقلاب را تحریف کرده و ضعیف نشان دهد که در این ارتباط نسل سوم و چهارم از واقعه انقلاب و دفاع مقدس  چیزی نمی دانند و دشمن می خواهد با دروغ و تحریف نگرش آنان را تغییر دهد.

وی افزود: کشورمان در طی ۴۳ سال گذشته در حوزه های مختلفی به موفقیت های مهمی دست یافته است که دشمن تلاش دارد این  مسائل را کوچک و ضعیف به نسل های کنونی نشان دهد.

وی به کسانی که در زمان طاغوت پهلوی را ندیده اند، آن را بزک می کنند اشاره و اضافه کرد: در درون کشور هم افرادی هستند که می خواهند آمریکا و طاغوت را به مردم بزک کرده نشان دهند و در واقع دستاوردهای نظام را کوچک و بی اهمیت نشان دهند.

کارشناس مذهبی و تربیتی حوزه آموزش و پرورش البرزعنوان کرد: تغییر درک و تشخیص مردم با دروغ و تزویر، حقه و با آمارهای دروغین به نوعی شستشوی مغزی است که باید به این مهم توجه بیشتری کرد.

وی یادآورشد: بر این اساس اهل قلم  مجامع مختلف دستاوردهای انقلاب به ویژه مقایسه با نسل کنونی را بیان کنند و به این موضوع نیز توجه بیشتری شود.

خالق پرست تاکید کرد: دهه مبارک و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران یادآور رشادت‌ها و ایثارگری ملت قهرمان و شهیدپرور ایران در مسیر دستیابی به استقلال، آزادی و برپایی نظام مقدس اسلامی است که باید آن را برای نسل امروز و آینده تبیین کرد.

دهه فجر طلوع خورشید

مسوول سازمان بسیج فرهنگیان استان البرز گفت: دهه مبارک فجر و طلوع خورشید انقلاب و سالروز استقرار نظام مقدس و پربرکت اسلامی و یادآور رشادت‌ها و ایثارگری ملت قهرمان و شهیدپرور ایران در مسیر دستیابی به استقلال، آزادی و برپایی نظام مقدس اسلامی است.

مجتبی آمرکاشی افزود: جوشش غرورآفرینی که امید و خودباوری را در بطن جامعه زندگی بخشید و الگویی عملی و الهام‌بخش را برای آزادیخواهان عالم به ارمغان آورد.

وی بیان داشت: ملت ایران در پرتو انقلاب اسلامی و رهبری داهیانه مقام عظمای ولایت در طول بیش از چهار دهه گذشته کارنامه درخشانی از حماسه‌سازی و اقتدار را به منصه ظهور رسانده است و ورود به ۴۴ سالگی انقلاب افزایش امید در دل دوستان و نا امیدی در دل دشمنان انقلاب را در پی دارد.

وی تصریح کرد: تحول در ماهیت دینی، ایجاد مردمسالاری دینی، ارتقای توان دفاعی بدون وابستگی و دستاوردهای منطقه‌ای، از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است.

آمرکاشی با اشاره به اینکه دستاوردها ی انقلاب به چهار دسته تقسیم می‌شوند،اضافه کرد: دستاوردهای زیربنایی مثل تحول در ماهیت دینی، دستاوردهای اساسی همانند قدرت دفاعی، دستاوردهای منطقه‌ای که احیای اسلام به عنوان یک مکتب پویا و بالنده، پدیداری اندیشه مقاومت، بیداری اسلامی و دستاوردهای بین‌المللی از جمله تاثیرگذاری در اتفاقات منطقه‌ای، پرچمداری اسلام ناب در برابر گرایش‌های انحرافی مثل داعش، مقاومت در برابر استکبار وشکستن ابهت آمریکا در جهان را شامل می شود.

مسوول سازمان بسیج فرهنگیان استان البرز گفت: دهه فجر فرصتی است که انقلاب اسلامی را در انطباق با زمان خود و اولویت‌ها می‌سنجیم که باید چه کرد، راهی را آمده‌ایم که تاکنون هیچ کشوری نتواسته بیاید، استکبار جهانی به کشوری اجازه استقلال نمی‌دهد و آنچه که انجام شد یک معجزه بود.

وی تاکید کرد: در طول این ۴۳ سال با وجود توطئه‌های فراوان و فتنه‌های عظیم نیز دست غیب الهی آمده و انقلاب اسلامی را حمایت کرده است، لذا انقلاب اسلامی و ضیافت اندیشه با هم متناسب هستند، در فتنه‌های خطرناک و چراغ خاموش داخلی که دشمن را پر رو و دوستان انقلاب اسلامی را مأیوس کرده بود و به صورت اعلامیه می‌گفتند ۱۳ آبان و ۲۲ بهمنی نخواهد بود رهبر معظم انقلاب به‌صورت الهام‌گونه گام دوم انقلاب اسلامی را نوشتند.

انقلاب و نسل جوان

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان البرز گفت: دهه فجر فرصت مغتنمی برای تبیین دستاوردهای و ارزش های انقلاب به نسل جوان است.

علی حجرگشت افزود: دشمنان بیش از گذشته با جدیت تمام از طریق رسانه ها و جنگ نرم درصدد تخریب جمهوری اسلامی‌اند که برای مقابله با آن، دهه فجر فرصت مغتنمی است که بنا بر فرمایش رهبری در یک جهاد تبیینی، دستاوردهای انقلاب برای نسل جوان بیان گردد.

وی خاطرنشان کرد: ایران اسلامی در دوازدهم بهمن‌ماه ۱۳۵۷ شاهد برگزاری بی‌نظیرترین مراسم استقبال مردمی تاریخ جهان بود؛ در این روز با عظمت و به‌یادماندنی، میهن اسلامی با قدوم مبارک حضرت امام خمینی (ره) پس از سال‌ها دوری و تبعید از وطن، متبرک گشت و با استقبال پرشور و میلیونی ایرانیان خسته از ظلم و فساد رژیم شاهنشاهی، یکی از ماندگارترین روزهای تاریخ معاصر ایران اسلامی رقم خورد.

وی بیان داشت: رویدادی که با بشارت تشکیل «جمهوری اسلامی» و حکومت مبتنی بر تعالیم مکتبی اسلام ناب محمدی(ص)، نور امید را بر قلب مسلمانان مبارز منطقه و آزادی‌خواهان جهان تاباند.

حجر گشت ادامه داد: انقلاب اسلامی که با آرمان های متکی بر فرهنگ توحیدی، بنای کهنه و پوسیده برآمده از فرهنگ الحادی و استبدادی رژیم سفاک و خون آشام پهلوی را فرو ریخت و بیش از هر زمان دیگری جایگاه تاثیرگذار و تعیین‌کننده خود در عرصه تحولات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای را تحکیم بخشد و با پیام الهام‌بخش و عزت‌آفرین خود، حرکت نوین عدالت‌خواهی و ندای حق‌طلبانه ملت‌های ستمدیده و مظلوم را به گوش جهانیان برساند.

وی یادآورشد: دشمنان بیش از گذشته با جدیت تمام از طریق رسانه ها و جنگ نرم درصدد تخریب جمهوری اسلامی هستند که برای مقابله با آن، دهه فجر فرصت مغتنمی است تا بنا بر فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی در یک جهاد تبیینی، دستاوردها و ارزش های انقلاب اسلامی برای نسل جوان و نسل سوم و چهارم به‌درستی بیان و مورد تحلیل قرار گیرد.

وی یادآورشد: رهبر معظم انقلاب همواره براهتمام نسبت به مسایل فرهنگی، تقویت حوزه دفاعی و حفظ وحدت کلمه و نشاط انقلابی به عنوان راهکارهای اساسی استمرار و تداوم انقلاب اسلامی تاکید می کند.

فرهنگیان استان البرز در این گفت وگو دهه مبارک فجر را سرآغاز طلوع بیداری و شکستن حصر وابستگی به بیگانگان دانستند و اظهار داشتند : امروز  به برکت پیروزی انقلاب اسلامی و در پس استقلال سیاسی ، اقتصادی  و فرهنگی ، ایران اسلامی توانسته به دستاوردهای بزرگ علمی ، اقتصادی ، تولیدی ، نظامی ، پزشکی  و دانش بنیان دست یابد و دانش و علوم در این سرزمین بومی شود.

استان البرز ۵۱۲ هزار دانش آموز و ۵۰ هزار فرهنگی شاغل و بازنشسته دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …