یکشنبه , 16 اردیبهشت 1403

زنگ انقلاب در مدارس البرز طنین انداز شد

به گزارش ایرنا، آیین زنگ انقلاب امسال نیز با توجه به تداوم  شیوع ویروس کرونا  به صورت حضوری و زنده در بستر شبکه شاد مدارس البرز در حال اجرا است.

آیین متمرکز استانی زنگ انقلاب صبح سه شنبه در دبیرستان دخترانه شهید صدر آموزش و پرورش ناحیه سه کرج با حضور خانواده های معظم شهدا و مسوولان استانی به صدا درآمد.

دانش آموزان با برافراشته کردن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران، اجرای سرود، برپایی یادمان شهدا، اجرای دکلمه و مسابقات فرهنگی یاد امام و شهدا را گرامی می دارند.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش البرز در حاشیه این آیین به ایرنا گفت: نواختن زنگ انقلاب در مدارس نقش موثری در آشنایی نسل نو با حال و هوای روزهای پیروزی انقلاب اسلامی دارد.

علی حجرگشت افزود: دهه فجر یادآور دلار مردانی است که ما را از زیر سلطه ستمگران نجات دادند و این دهه فرصت مناسبی برای مرور دستاوردها و آشنایی اقشار مختلف مردم و به خصوص نسل نوجوان و جوان با جایگاه جمهوری اسلامی درحوزه‌های مختلف نظامی و علمی درجهان است.

وی بیان داشت: رژیم سلطنتی طاغوت درقبل از انقلاب، وابسته به دشمنان بود که پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) استقلال ، آزادی و خوداتکایی را به کشور بازگرداند و زمینه رشد و پیشرفت کشور را فراهم کرد.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران اکنون به برکت انقلاب جزو کشورهای برتر جهان درزمینه رشد علمی و قدرتمند جهان است.

حجرگشت تصریح کرد: قبل از انقلاب دانش آموزان حتی یک مدال المپیاد را نتوانسته بودند به دست آورند درصورتی که اکنون جوانان کشور به برکت انقلاب اسلامی توانسته اند مدال های رنگارنگی را کسب کنند.

وی اضافه کرد: جوانان کشوراین دستاوردها را با رهبری وهدایت‌های رهبرمعظم انقلاب در زمان جنگ، تحریم‌ و توطئه‌های مختلف دشمنان انقلاب اسلامی برای کشوربه ارمغان آورده‌اند.

وی ادامه داد: بهترین روزهای زندگی ما روزهایی مانند ایام الله دهه فجر می‌باشد که یادآور رشادت های همه شهدا و کسانی است که درراه حفظ انقلاب تلاش کردند.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: جامعه فرهنگیان و دانش آموزان عزیز با دست مایه علم و ایمان و با تاسی از مفاد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ، تحقق ارزش‌ها و آرمان‌های متعالی انقلاب اسلامی از جمله احیای تمدن عظیم اسلامی، حضور سازنده، فعال و پیشرو در میان ملت‌ها و کسب آمادگی برای برقراری عدالت و معنویت در جهان را در سرلوحه برنامه های خود قرار دهند.

وی عنوان کرد: آرامش و امنیتی که امروز داریم به برکت انقلاب و خون شهداست.

حجرگشت با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) در بهمن ۵۷ با پشتوانه مردم، رژیم شاهنشاهی را درهم کوبید، اضافه کرد: امروز با امام شهدا عهد و پیمان می بندیم که راه ایشان را با ولایت مداری ادامه دهیم.

وی یادآورشد: اینک که چهل و سه سال از عمر پر برکت پیروز ی شکوهمند انقلاب می گذرد مردم بزرگ ایران اسلامی همچون سالهای گذشته با عشق، تعهد و دلبستگی هرچه بیشتر به انقلاب و امام (ره) و تقدیم هزاران شهید گلگون کفن در این راه پر صلابت، با تبعیت از منویات مقام معظم رهبری و با بیداری و هوشیاری کامل در برابر دشمنان از دستاوردهای بزرگ انقلاب، استقلال، آزادی وجمهوری اسلامی دفاع می کنند و پایبندی خود را به آرمان های راستین انقلاب اعلام می کنند.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش البرزتاکید کرد: شهدا موجب ارتقا عزت و اقتدار ایران اسلامی شدند و الگو قرار دادن زندگی شهدا بویژه سردار سلیمانی می تواند درس بزرگی برای افراد مختلف جامعه باشد.

استان البرز ۵۱۲ هزار دانش آموز در ۲ هزار و ۱۱۲ کد مدرسه دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …