جمعه , 14 اردیبهشت 1403

دهه فجر فرصتی برای جهاد تبیین ارزش‌های انقلاب است

علی حجرگشت روز جمعه درگفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه امروز فرهنگیان، دانش آموزان و اولیا در مصلی های نمازجمعه استان حضوری پرشور دارند، افزود: با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته، ویژه برنامه‌های دهه فجر آموزش و پرورش با محوریت دانش‌آموزی با هدف تحقق جهاد تبیین مد نظر رهبر معظم انقلاب در حال اجراست.

وی آذین بندی مدارس و کلاس های درس، تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی، برگزاری مسابقات فرهنگی مدارس، برگزاری مسابقات جام ورزشی فجر در سطح مدارس مقاطع مختلف تحصیلی، تجلیل از دانش آموزان متولد ۱۲ الی ۲۲ بهمن و فرزندان شهدا، برگزاری محفل انس با قرآن کریم ویژه فرهنگیان و دانش آموزان و برگزاری نمایشگاه‌های متعدد عکس، نقاشی، مشاعره  را بخشی از یک هزار و ۲۰۰ برنامه‌ دهه فجر مدارس البرز ذکر کرد.

وی برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی، مسابقه عکاسی و وبلاگ نویسی با عنوان بهمن بهار انقلاب، تجلیل از مادران و همسران شهدا با عنوان گل واژه های صبر،پاسخگویی به شبهات مرتبط به انقلاب اسلامی ویژه دانش آموزان، برگزاری اردوی مجازی راهیان نور، مراسم یاوران انقلاب و یادواره شهدا در مدارس را از دیگر برنامه‌های حوزه آموزش و پرورش در ایام الله دهه فجر برشمرد.

حجرگشت با اشاره به اینکه در ۲ سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا، دانش آموزان از حضور در برنامه‌های ایام الله دهه فجر محروم بودند،خاطرنشان کرد: دراین مدت تلاش شد تا در بستر فضای شاد برنامه‌های دهه فجر اجرا شود تا دانش آموزان با دستاوردها و ارزش های انقلاب آشنایی پیدا کنند.

وی تصریح کرد: پیش از انقلاب شکوهمند اسلامی، شاه جرأت گرفتن حق مردم از مستکبرین را نداشت و ثروت کشور توسط آمریکا به تاراج می‌رفت اما امروز به برکت انقلاب اسلامی و مجاهدت، هیچ کشور مستکبری اجازه جسارت به ایران اسلامی را به خود نمی دهد.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی و پیشرفت های آن حاصل خودباوری و تکیه به توان داخلی است، رخداد انقلاب اسلامی به ملت ایران این باور را داد که می توانند بسیاری از قله‌های عظیم علمی را فتح کنند.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش البرزیادآورشد: در زمان پهلوی، در زمینه‌های مختلف از جمله آموزش عمومی حتی در سطح مدرسه ای از عقب ماندگی های فراوان رنج می‌برد و بسیاری از احتیاجات اولیه، ایران وابسته به کشورهای خارجی بود اما به برکت انقلاب این روند تغییر چشمگیری پیدا کرد.

وی عنوان کرد: در سال های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی با وجود وقوع جنگ تحمیلی، کشور در تامین ابتدایی‌ترین ادوات نظامی با مشکل مواجه بود ولی امروز به مدد حمایت‌های رهبر معظم انقلاب سرمایه‌گذاری در شناسایی نخبگان و دانشجویان دلسوز، اکنون در زمینه دفاعی، علمی، هوا فضا و پزشکی ما با قدرت‌های دنیا رقابت می کنیم.

حجرگشت تاکید کرد: فرهنگیان و دانش آموزان اگر دیروز با ایثارگری خود از ارزش‌های دینی و تمامیت ارضی دفاع کردند امروز باید با ترویج شهادت و تقویت فرهنگ ایثار در عرصه های علمی، فرهنگی و سیاسی منافع ملی را حفظ کنند.

استان البرز ۵۱۲ هزار دانش آموز و ۵۰ هزار فرهنگی شاغل و بازنشسته دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …