دوشنبه , 24 اردیبهشت 1403

پرستاران لبخند سلامتی را بر لبان بیماران جاری می‌سازند

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی در پیام جواد قناعت آمده است: پرستار فرشته رحمت بیمار است؛ این یک تعبیر واقعی است و به هیچ وقت مبالغه‌آمیز نیست، هم با جسم بیمار سر و کار دارد هم با روح بیمار”. رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی)

وی ادامه داد: پنجم جمادی الاولی، سالروز ولادت فرخنده عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب کبری (س)- بزرگ‌پرستار واقعه کربلا-  فرصتی مغتنم برای یادآوری جایگاه پرستاری به عنوان یکی از شریف‌ترین و انسانی‌ترین مسوولیت‌های حرفه‌ای است.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: پرستاری، این حرفه مقدسی که در جوامع گوناگون از ارزشمندترین مشاغل و حِرَف به شمار می‌رود، در پرتو اندیشه دینی و در جامعه اسلامی ما، معنایی پربارتر یافته و با جلوه‌هایی از ایثارگری‌ها و از خودگذشتگی‌ها در جریان حوادث انقلاب اسلامی، سال‌های دفاع مقدس، همه اتفاقات و وقایع مختلف و به ویژه در این ۲۱ ماه درگیری با ویروس منحوس کرونا، بروز و ظهور یافته است.

قناعت گفت: پرستاران، این قشر زحمتکش جامعه که با مهربانی، لبخند سلامتی و تندرستی را بر لبان بیماران جاری می‌سازند، به عنوان یکی از اصلی‌ترین ارکان بهداشت و درمان کشور با تکیه بر دانش، تعهد، مهارت و تخصص آغشته به عطوفت و مهربانی، ضمن کاهش آلام بیماران، بخشی از بار نظام سلامت کشور را بر دوش گرفته و جانی تازه به کالبد جامعه می‏‌بخشند.

وی افزود: بدون تردید ایثارگری‌های کادر پرستاری کشور که خالصانه و با شجاعتی ستودنی در میدان مبارزه با ویروس منحوس کرونا قد علم کرده‌اند، با شهادت تعدادی از خواهران و برادران عزیز پرستار طی این مدت، جلوه‌ای دو چندان یافته و به عنوان گواهی صادق بر وفاداری مجموعه پرستاری کشور به عهد پاک خود با خدا و مردم، در تاریخ پرافتخار این مرز و بوم به یادگار خواهد ماند.

قناعت بیان کرد: اینجانب به پاس فداکاری‌های پرستاران میهن، ضمن تبریک این روز عزیز و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای کادر درمانی، از تلاش‏‌های بی‌وقفه و شبانه‏‌روزی پرستاران، مراقبین و کادر درمانی تشکر می‏‌نمایم و در پایان یادآوری این مهم را ضروری می‌دانم که همه ما مکلفیم با رعایت دستورالعمل‌‏های بهداشتی که در مهار ویروس کرونا بسیار موثر است، قدردان تلاش‌ها و زحمات این عزیزان باشیم.

وی ادامه داد: به امید روزی که در سایه الطاف الهی با گذر موفق از بحران کرونا، شاهد رشد و بالندگی شاخص‌‏های نظام سلامت استان و توسعه بیش از پیش خراسان جنوبی باشیم.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …