شنبه , 15 اردیبهشت 1403

اولیانوف: بی شک ایران در مذاکرات وین جدی است

به گزارش بامداد یکشنبه ایرنا، میخائیل اولیانوف گفت: به عنوان رئیس هیات روسیه در مذاکرات وین که از نزدیک با هیات ایرانی در ارتباط بوده‌ام، هیچ شکی ندارم که ایران در رسیدن به یک توافق جهت احیای برجام و لغو تحریم‌ها در مدت کوتاه، بسیار جدی است.  
بر پایه این گزارش، وزارت امور خارجه روسیه نیز روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: مسکو امیدوار است که دور هشتم (دور بعدی) مذاکرات برجام در وین در مدت کوتاهی و با توافق به پایان برسد.  
دور هفتم مذاکرات وین پس از نزدیک به سه هفته گفت‌وگوهای فشرده دیپلماتیک و فنی در شرایطی به پایان رسید که سه کشور اروپایی با وجود مقاومت و انکار طولانی مطالبات ایران از مواضع خود عقب نشینی کرده و به این ترتیب مذاکرات درباره متن مشترکی که با مواضع ایران منطبق است در دور آتی پیگیری خواهد شد.  
دیپلمات‌های ارشد ایران و گروه ۱+۴ و اتحادیه اروپا سرانجام پس از ساعت‌ها گفت‌وگو در هتل کوبورگ وین، به دو سند دست یافتند که دیدگاه‌ها و پیشنهادات تمام هیات‌ها را درباره دو موضوع تحریم‌ها و مسائل هسته‌ای شامل می‌شود. این سند به معنای توافق برای احیای تعهدات و توافقات سال ۱۳۹۴ به حساب نمی‌آید بلکه مبنایی خواهد بود برای ادامه مذاکرات در دور هشتم که قرار است چند روز دیگر از سرگرفته شود.  
علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران دیشب در گفت‌ و گو با خبرنگاران بیان کرد: در مدتی که وین بودیم به ویژه این هفته اخیر در مذاکراتی که به صورت جدی ادامه داشت با یک اصرار بلاوجه طرف اروپایی مواجه بودیم برای حذف دیدگاه‌های طرف ایرانی به عنوان مبنایی برای مذاکرات، که با مقاومت و استدلال‌ها و منطقی که طرف ایرانی ارائه کرد نهایتا طرف مقابل پذیرفت که نگاه جمهوری اسلامی ایران در مواردی که در پیش‌نویس هسته‌ای مد نظر بود در سند درج شود و مبنای گفت‌وگوها قرار گیرد.  
مذاکره کننده ارشد ایران درباره علت توقف مذاکرات توضیح داد: در این مدت برای این گفت‌وگو می‌کردیم که مبنای مذاکرات مورد نظر و وفاق دو طرف قرار گیرد. با گفت وگوهایی که در روز گذشته به پایان رسید طرفین به مبنای مورد وفاق برای ادامه گفت‌وگوها دست پیدا کردند و این دستاورد نتیجه‌اش این شد که تیم‌ها وقفه‌ای را در مذاکرات در نظر بگیرند و برگردند روی متون که مورد نظر همه طرف‌های مذاکره کننده است به طور جدی گفت‌وگو کنند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …