پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403

محور دیزین _ شمشک بازگشایی می شود

وی افزود: متأسفانه البرز در زمینه بودجه در سایه تهران گمنام باقی مانده و از بسیاری از بودجه‌ها جامانده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز در زمینه ماشین‌های حمل و نقل اظهار داشت: یکی از مشکلات استانی در خصوص سن ماشین‌های حمل و نقل است که دارای سن بالا و فرسودگی زیادی هستند.

وی تاکید کرد: ما در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیش از ۱۸ فرایند کاری شامل ارائه مجوز برای مراکز معاینه فنی، شرکت‌ها، امداد خودرو، حمل و نقل کالا و… بر عهده ما می‌باشد.

زندی‌فر بیشترین مسئولیت و عملکرد این مجموعه را در ایام اربعین بیان کرد و گفت: در اربعین ظرفیت مسافرها بسیار افزایش می‌یابد و اعلام می‌شود که ظرف مدت ۴ روز آمار ۴ تا ۸ میلیون نفری باید تا مرزهاجا به جا شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرزاز افزایش سه برابری نمک پاش ها در ایام زمستان خبر داد.

زندی فر در خصوص پل فردیس و کلاک گفت: ترافیک پل فردیس و کلاک جزو مشکلات اصلی استان است که با برنامه ریزی های انجام شده به زودی رفع مشکل می‌شود و برای حل این مشکل دو کنار گذر زده می‌شود که یکی از اینها تکمیل شده و دیگری پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی داشته و با اجرای این طرح کنارگذر بیش از ۷۰ درصد مشکل ترافیک رفع می‌شود و پل مهرشهر نیز برای کاهش ترافیک تعریض می‌شود.

وی در خصوص جاده قزلحصار نیز گفت: با همکاری شهرداری‌ها مشکلات این جاده به زودی حل می‌شود و با میزان ۶۰ میلیارد تومان بودجه نیاز دارد و ده میلیارد تومان از سوی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به مناقصه گذاشته شده تا تصادفات این جاده به شکل چشمگیری کاهش می‌یابد.

زندی‌فر ادامه داد: زیباسازی تونل‌های چالوس در دستور کار ما قرار گرفته و تونل کسیل به صورت پایلوت در حال انجام است و سپس به سراغ بقیه محورها برای ایمن سازی و زیباسازی می‌رویم.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز گفت: ۱۴ هزار راننده در حوزه بار و مسافر با ما همکاری می‌کنند که با کمک صنوف کارت هوشمند برای ماشین و راننده‌ها به زودی صادر می‌کنیم.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و عدم انتقال این ویروس از شهری به شهر دیگر افزود: ما در کنار پلیس راه هستیم و انسداد محورها در زمان کرونا با ما بوده و درحالی که وظیفه ما باز کردن راه است مگر اینکه در شرایط خاص مجبور به انسداد راه‌ها شویم.

زندی فر البرز را با تراکم جمعیتی بالا خواند و اظهار داشت: ترافیکی که در البرز وجود دارد در هیچ استان دیگری قابل مشاهده نیست و متأسفانه یکی از مشکلات موجود در البرز با وجود پیمانکار و مواد اولیه این است که نمی‌توان به دلیل ایجاد بار ترافیکی بالا کار عمرانی انجام داد.

وی در خصوص آزاد راه الغدیر خاطر نشان کرد: آزاد راه الغدیر با ۱۳۰ کیلومتر برای رفع آلودگی از سطح شهر و ایجاد تنفسی برای البرز و تهران است که ازچرمشهر آغاز و به اول اتوبان گرمسار می‌خورد و آزاد راه به صورت مشارکتی ساخته شده است.

زندی فر در زمینه تخصیص لاستیک به ناوگان حمل و نقل بیان کرد: سامانه‌ای در این خصوص ایجاد شده که براساس مسافتی که ماشین‌ها طی می‌کنند و نوع آنها تعیین می‌کند که آیا لاستیک به ماشین تعلق می‌گیرد یا خیر و با توجه به اتصال این سامانه یه سامانه بارنامه ماهیانه سهمیه لاستیک داده می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرزهمچنین در خصوص محور هشتگرد_طالقان گفت: ساخت جاده در اختیار راه و شهرسازی است وکمیسیون ایمنی اعلام کرده که از اول آذرماه این محور به دلیل نداشتن شرایط مناسب شامل برق، رادار، تلفن و… تا آخر فروردین مسدود شود و استاندار البرز نیز دستور دادند که در صورت مناسب بودن شرایط محور باز شود.

زندی فر با اشاره به اینکه در زمینه تجهیزات هوشمند جزو استان‌های برتر کشور هستیم، افزود :۳۵ دوربین ثبت تخلف در استان داریم و از این تعداد ۲۵ دوربین سرعت لحظه‌ای و متوسط را اعلام می‌کنند و تعداد ۱۰ دوربین با هماهنگی پلیس کد جریمه را اعلام می‌کنند و به زودی در سطح استان نصب می‌شوند.

وی گفت: اتوبان کرج به قزوین دارای شاخصه‌های استاندار است ولی باز هم در زمان بارندگی و بارش برف باید رانندگان به این نکته توجه کنند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …