شنبه , 8 اردیبهشت 1403

دستگاه‌های دولتی و سرمایه‌داران به ظرفیت‌های معلولان توجه کنند

ناصر سرگران روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پیگیری اعمال سهمیه سه درصد استخدام افراد معلول در تمام دستگاه ها حتی در موسسات عمومی و شرکت ها مطابق با ماده ۱۵ قانون ضروری است.

وی بر تخصیص بودجه برای مناسب سازی دستگاه های اجرایی از محل بودجه سالانه مطابق با تبصره ماده ۲، فعال کردن ستاد مناسب سازی با حضور فرمانداران به عنوان رییس ستاد در شهرستان ها و نظارت و ارزیابی بر اجرای مصوبات امور شوراهای استانداری تاکید کرد.

مشاور امور معلولان فرماندار سقز همچنین خواستار در اختیار قرار دادن سالن های ورزشی به صورت رایگان به افراد دارای معلولیت مطابق با ماده ۸ و معرفی بسته های تشویقی مندرج در مواد ۱۱، ۱۲ و ۱۳ قانون حمایت از حقوق معلولان به سرمایه گذاران بخش خصوصی جهت به کارگیری افراد دارای معلولیت در کارگاه ها و شرکت ها شد.

عضو هیات مدیره موسسه رفاه نابینایان سقز اضافه کرد: استفاده رایگان از سالن های ادارات فرهنگ و ارشاد به منظور فرهنگ سازی در حوزه افراد دارای معلولیت مطابق با ماده ۲۰ و رایزنی با صدا و سیمای کردستان برای اختصاص حداقل پنج ساعت برنامه به افراد دارای معلولیت با جدیت پیگیری شود.

این فعال حوزه حقوق بر استفاده از ظرفیت مشوق های مالیاتی مندرج در قانون برای جذب سرمایه گذاران و پیگیری کاهش ۱۰ ساعت کار کارمندان دارای معلولیت در برخی دستگاه های اجرایی که به رغم ماده ۲۸ قانون و دادنامه دیوان عدالت اداری از آن سر باز می زنند، تاکید کرد.

سرگران افزود: دریافت گزارش عملکرد دستگاه های اجرایی در خصوص اجرای قانون مطابق با ماده ۳۲ در استان و توجه به دسترس پذیر کردن اتوماسیون اداری بخشی از خواسته های جامعه معلولان است.

مشاور امور معلولان فرماندار سقز خواستار منعکس کردن اعتراض افراد دارای معلولیت به هیات دولت در خصوص بودجه اندک تخصیص یافته به اجرای قانون و استفاده از ظرفیت های کنوانسیون حقوق افراد دارای معلولیت برای پر کردن خلاهای قانونی شد.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …