شنبه , 1 اردیبهشت 1403

دبیرخانه کشوری بزرگداشت دفاع مقدس در البرز فعال شد

سالار قاسمی روز یکشنبه درگفت و گو با ایرنا اظهارداشت: استان البرز از سوی وزارت آموزش و پرورش با توجه به توانمندی ها و تجربه های خود در اجرای برنامه های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی برای دبیرخانه بزرگداشت دفاع مقدس انتخاب شد.

وی با اشاره به اینکه تقویت اعتقاد و التزام به ارزش های انقلاب اسلامی و حمایت آگاهانه از میراث گرانبهای شهدای والامقام به ویژه شهدای دانش آموز و فرهنگی یک اصل ضروری است، خاطرنشان کرد: صیانت از ارزش های دوران سرنوشت ساز هشت سال دفاع مقدس از مهمترین راهبردهای اولویت دار وزارت آموزش و پرورش است.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز  بیان داشت: برای انتقالل پیام دفاع مقدس به نسل امروز باید از امکانات و توانمندی های استان بهره گرفت تا برنامه های متنوع و باشکوهی تدوین و برگزار شود.

قاسمی با بیان اینکه شیوه نامه اجرایی برنامه های پیشنهادی این دبیرخانه برای مدیرکل فرهنگی و هنری ، اردوها و فضاهای پرورشی ارسال شده است، اضافه کرد: ویژه برنامه‌های بزرگداشت هفته دفاع مقدس باید بدون موازکاری و با هدف آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با جانفشانی های رزمندگان اسلام و انتقال فرهنگ ایثار تهیه و برگزار شود.

وی تصریح کرد: هفته دفاع مقدس فرصت خوبی برای تهیه و تولید محتواهای مناسب برای تبیین دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس و انتقال ارزش‌های دینی و انقلابی به نسل جوان است.

وی ادامه داد: اوج تربیت همان بندگی خدا و بهترین الگوهای تربیتی شهدای انقلاب‌ است ، باید آن را محور برنامه‌ها و امور زندگی خود قرار دهیم که این کار موجب عزت، اقتدار و سعادت دنیا و آخرت می شود و همه در قبال ترویج فرهنگ ایثار مسئول هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش البرزیادآورشد: در این ارتباط برگزاری آیین نمادین زنگ مهر و مقاومت، برگزاری صبحگاه  شهدا در یکی از روزهای هفته در سال تحصیلی، دعوت از راویان و رزمندگان دفاع مقدس و برپایی نمایشگاه ،یادمان شهدا و گلباران مزار شهدا پیش‌بینی شده است.

وی افزود: نسل‌های امروز وآینده باید بدانند دفاع مقدس چه پیامدهایی برای ما داشت و ما هیچ جای دیگری نمی‌توانستیم به این خوبی یاد بگیریم که چگونه پای انقلاب بایستیم.

قاسمی تاکید کرد: اگر موفق به حفظ آن ارزش ها از جمله ازخودگذشتگی، نوع دوستی، میهن دوستی، توجه به هویت دینی و ملی، غیرت، شجاعت، جوانمردی، رشادت و فرهنگ شهادت و ایثار شویم، یعنی در پاسداشت آثار و دستاوردهای دفاع مقدس موفق بوده‌ایم.

در تقویم ایران اسلامی ۳۱ شهریور تا ششم مهرماه به عنوان هفته بزرگداشت دفاع مقدس نامگذاری شده است.

استان البرز حدود ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …