جمعه , 10 فروردین 1403

هشتم مهر ماه به عنوان روز فرهنگی نظرآباد به تصویب رسید

 فریدون محمدی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا بیان  داشت: تعیین هشتم مهر ماه روز ثبت محوطه باستانی ازبکی در فهرست آثار ملی به عنوان روز فرهنگی نظرآباد از مهم‌ترین مصوبات اخیر این نشست بود که به اتفاق آرا و با نظر مساعد امام جمعه شهرستان نظرآباد، فرماندار و سایر اعضای حقیقی و حقوقی به تصویب رسید.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز اظهار داشت: طرح اولیه نامگذاری هشتم مهر ماه که مصادف با سالروز ثبت محوطه ازبکی در فهرست آثار ملی است به عنوان روز فرهنگی نظرآباد با در نظر گفتن رویکردهای متفاوت از طرف تمامی اعضا و نهادهای مربوطه از جمله میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی پیگیری شده و به نتیجه رسیده است.

وی ادامه افزود: این تصمیم با در نظر گرفتن جامعیت، فراگیر بودن، قدمت ۹ هزار ساله تاریخی و نیز تعیین محوطه ازبکی به عنوان نماد فرهنگی شهرستان گرفته شده و حائز اهمیت و منشأ اثرات بسیاری خواهد بود.
محمدی با اشاره به این‌که شهرستان نظرآباد در غرب استان البرز جاذبه‌های ارزشمند تاریخی و طبیعی زیادی از قبیل تالاب صالحیه و تپه ازبکی را در خود جای داده، عنوان کرد: «در طول سال نظرآباد مقصد گردشگران و مسافرانی است که با هدف بازدید از آثار و ابنیه تاریخی به آن سفر می‌کنند.
محوطه باستانی ازبکی سال ۱۳۵۲ به شماره ۹۵۵ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

شهرستان ۱۶۰ هزار نفری نظرآباد در ۴۵ کیلومتری غرب کرج مرکز استان البرز قرار دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …