یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

دانش آموزان البرز یاد قهرمان ملی« علی لَندی »  را گرامی داشتند

دانش آموزان استان البرز با انتشار دلنوشته،عکس نوشته و تصاویری از شهدای دانش آموز استان البرز یاد دانش آموز ” علی لندی ” که با بذل جان، عزت و شرف و ایثار را معنی دوباره بخشید، در اذهان تداعی کردند.

‌پیام های انتشار یافته از دانش آموزان و معلمان البرزی حاکی ازآن است که او نمونه و الگوی شایسته دهه هشتادی‌های ایران اسلامی است.

فعالان سنگرعلم و دانش یادآوری کرده اند که تاریخ پر افتخارایران اسلامی همواره شاهد دلاوری ها و رشادت های جوانان غیور و جان گذشته بوده است و از جان گذشتگی او بار دیگر یاد و خاطره شهید محمد حسین فهمیده را در ذهنشان تداعی کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز نیز دراین زمینه گفت: دفاع مقدس تاریخ پر افتخار و شناسنامه ایران اسلامی است که مردمی بودن نظام اسلامی و ایثارگری ملت ایران را درجنگ تحمیلی هشت ساله به همه دنیا ثابت کرد و  این بار نوجوانی از نسل حسین فهمیده ها و بهنام محمدی ها خود را برای نجات هم‌نوعان و هم وطنان گرفتار به آتش انداخت و با بذل جان عزت و شرف و ایثار را معنی دوباره بخشید.

سالار قاسمی خاطرنشان کرد: علی لندی نوجوان شجاعی است که درایام مقارن با شروع سال تحصیلی جدید از مدرسه شجاعت و ایثار فارغ التحصیل و به نماد فداکاری بدل شد تا الگویی برای نوجوانان و جوانان امروز کشورباشد.

وی ادامه داد: دانش آموز قهرمان ‌و جوانمرد ایران زمین با ردیگر درس شجاعت، جوانمردی و از خودگذشتگی  را در جامعه به تصویر کشید.

علی لندی نوجوان ۱۵ ساله ایذه‌ای روز ۱۸ شهریور پس از وقوع آتش سوزی کپسول گاز مایع در خانه همسایه، برای نجات ۲ زن میانسال و سالخورده به آتش زد و با فداکاری تمام برای دور کردن منشاء آتش از آنها خود گرفتار آتش شد. وی با ۹۱ درصد سوختگی ابتدا به بیمارستان سوانح سوختگی طالقانی اهواز و پس از آن به بیمارستان سوانح سوختگی امام موسی کاظم(ع) اصفهان اعزام و بستری شد.

این نوجوان فداکار بامداد روز جمعه در بیمارستان امام موسی کاظم اصفهان جان به جان آفرین تسلیم کرد.

استان البرز حدود ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …