جمعه , 31 فروردین 1403

دارالقرآن های دانش آموزی البرز پایش کشوری شدند

حسین سلیمیان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: دارالقرآن های دانش آموزی البرز در پنج بخش باشاخص های کمی وکیفی در ۷۲ محور به منظور بهبود عملکرد و دستیابی به اطلاعات جامع مراکز دارالقرآن کریم و ساماندهی مدیریت به صورت نظام مند در زمینه های قرآن آموزان، نیروی انسانی، امکانات و تجهیزات، فنی و ساختمان و مسائل مالی پایش شدند.

وی بیان داشت: این پایش برای دستیابی به واقعیت موجود دارالقرآن ها به ویژه پس از شیوع ویروس کرونا و همچنین تلاش برای تنظیم سند تحول در افق میان مدت و بلند مدت توسعه ای  صورت گرفت.

وی خاطرنشان کرد: اجرای این پایش فرصت مغتنمی را برای خودارزیابی،استعدادیابی و محاسبه عملکردها از یک سو و تقویت اعتماد، همسویی و همراهی فعالان قرآنی بوجود آورد.

سلیمیان با اشاره به اینکه دارالقرآن ها نقش بی بدیل در ترویج و تعمیق فرهنگ قرآن و اهل بیت (ع) در جامعه اسلامی و اجرای سیاست های قرآنی دارند، اضافه کرد: این موارد باید از هموارترین مسیر برای توسعه فعالیت های کیفی برخوردارباشند تا بتوانند نقش محوری خود را ایفا کنند.

وی تصریح کرد: فعالیت ها و آموزه های قرآنی به عنوان کتاب هدایت سرمنشا زندگی با سعادت است از این رو مهم ترین ماموریت آموزش و پرورش توسعه  فعالیت های قرآن و انس باقرآن کریم است و در واقع این اقدام یک جهاد است که مشمول پاداش خداوند می شود.

وی با بیان اینکه اهمیت و اولویت فعالیت ها و مسابقات قرآنی در آموزش و پرورش در سند تحول بنیادین تعریف شده است، اضافه کرد: قرآن بهترین و محکم ترین راه برای زندگی است به همین دلیل برنامه های قرآنی در مدارس البرز با نگاهی تخصصی تدوین و اجرایی می شود.

رییس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش ادامه داد: اکنون که روند آموزش در قالب حضوری و فضای مجازی به دلیل تداوم شیوع ویروس کرونا در حال اجرا است باید به نگاه ویژه ای نسبت به توسعه زیرساخت های قرآنی در این مراکز از سوی مدیران دارالقرآن ها صورت گیرد.

وی یادآورشد: مدیران دارالقرآن ها نسبت به برنامه ریزی، صرفه جویی در منابع انسانی و مالی، اجرای آسان، سریع، دقیق، یکپارچه و فراگیر برنامه ها ی قرآنی و ارتقا کیفی خدمات از محورهای مهمی است که نیاز به توجه دارد.

سلیمیان افزود: برگزاری مسابقات قرآن دانش‌آموزی یکی از زمینه‌های شکوفایی استعدادها و انس با قرآن و رسیدن به حیات طیبه است که باید در استان البرز با رویکرد تخصصی به منظور اجرایی کردن سند تحول،چشم انداز ۲۰ ساله و منویات مقام معظم رهبری دنبال شود.

وی هدف ازبرگزاری مسابقات قرآنی را ترویج فرهنگ معنویت و پیروی از راه اهل بیت (ع)، توسعه وترویج فرهنگ قرآنی، تقویت روحیه معنوی دانش‌آموزان، رشد و پرورش استعداد دانش‎ آموزان، استعدادیابی و استعدادپروری چهره‌های قرآنی ذکر کرد که این مهم نیاز به توجه خاص مدیران دارالقرآن ها و مربیان امور قرآنی و تربیتی مدارس استان البرز دارد.

وی تاکید کرد: استان البرز ۹ دارالقرآن دارد که سالانه پنج هزار دانش آموز از خدمات آموزشی – تربیتی آن بهره مند می شود.

استان البرز حدود ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …