شنبه , 15 اردیبهشت 1403

رای بدوی پرونده پیش فروش آپارتمان در ساوجبلاغ صادر شد

رئیس کل دادگستری البرز گفت: شرکت پیمانکاری در ساوجبلاغ که فقط وظیفه ساخت و تحویل واحد‌های مسکونی به شرکت عمران شهر جدید هشتگرد را داشته اقدام به پیش فروش ۶۸۱ واحد مسکونی بدون مجوز قانونی می‌کند.

رای بدوی پرونده پیش فروش آپارتمان در ساوجبلاغ صادر شدبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرگز البرز، فاضلی هریکندی گفت: بر همین اساس پرونده قضایی با شکایت ۵۰۰ نفر از خریداران تشکیل شد که پس از رسیدگی به اتهام شخصیت حقوقی شرکت و ۱۱نفر از اشخاص حقیقی در شعبه ۱۰۴ دادگاه کیفری دو ساوجبلاغ، رای بدوی در خصوص متهمان صادر شد.

او افزود: متهمان به حداکثر حبس قانونی، جزای نقدی، خدمات عمومی رایگان، ممنوعیت خروج از کشور، اقامت اجباری، ممنوعیت از داشتن دسته چک و صدور اسناد تجاری محکوم شده‌اند.

فاضلی هریکندی گفت: پیرو صدور آرای اخیر در استان البرز مبنی بر صدور رای با نگاه به لزوم جبران واقعی خسارت واردشده به شاکیان، متهمان، محکوم به رد مال با لحاظ کاهش ارزش پول در حق شاکیان شدند به نحوی که محکوم علیه مکلف است وجوه دریافتی از شاکیان را با توجه به میزان افزایش آپارتمانی که از نظر نوع و سایر اوصاف، مشابه همان آپارتمان پیش فروش شده باشد را به قیمت روز به شاکیان پرداخت کنند.

به گفته رئیس کل دادگستری البرز این شرکت به ممنوعیت از فعالیت شغلی پیمانکاری و رد مال محکوم شد.

وی در پایان گفت: یک بخش از رای صادره در خصوص متهمان مربوط به انتشار حکم صادره در رسانه‌ها و روزنامه‌های کثیرالانتشار است؛ البته رای صادرشده هنوز قطعی نیست و در صورت تایید در دادگاه تجدیدنظر استان، قابلیت اجرا خواهد داشت.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …