دوشنبه , 17 اردیبهشت 1403

وحدت میان مجلس و دولت بستر ساز رفع موانع اقتصادی است

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی اتاق بازرگانی البرز، علی حدادی  در هشتاد و دومین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان البرز که در اتاق بازرگانی استان البرز  برگزار شد با ذکر این نکته که دولت قبلی با مجلس همراه نبود، گفت: در طول ۹ ماه جلسات متعددی با وزرا به این نتیجه رسیدیم که بخشی از قوانین و آیین نامه ها و بخشنامه ها نیاز به اصلاح دارند و مجلس آماده رفع قوانین مخل صادرات است‌.

وی با بیان اینکه باید بخش‌ صادرات در استان البرز  بیشتر مورد توجه قرار گیرند و دیپلماسی اقتصادی را در استان فعال کنیم، افزود: مجلس برای کمک به صادرات و برداشتن قوانین مخل این حوزه آماده است.

حدادی  افزود: ظرفیت‌های خوبی در بخش‌های صنعت و کشاورزی استان البرز وجود دارد.

وی در خصوص برگزاری جلسات استانی در حوزه کمک به تولید و صادرات اظهار داشت: خروجی این جلسات بسیار مهم است و برگزاری چنین نشست هایی باید برای بخش صنعت و تولید نتیجه بخش باشد.

این مسوول  در خصوص وضعیت تولیدکنندگان و لزوم حمایت از این بخش در شرایط تحریمی خاطر نشان کرد: تهیه برخی مواد اولیه تولید برای صنعتگران سخت است  و مشکلاتی در بخش سرمایه در گردش وجود دارد که می توان با برنامه ریزی آن را حل کرد.

حدادی در خصوص وضعیت صادرات استان البرز اظهار داشت:استان البرز بهترین و باکیفیت ترین صادرات در زمینه میوه و تره بار را دارد و در این زمینه باید از ظرفیت فرودگاه پیام استفاده کرد، چرا که این مجموعه دارای ظرفیت بالایی است و تنها نیازمند تحولاتی است که باید اجرایی شود.

وی در خصوص بودجه سال آینده گفت: امروز که این موضوع در مجلس مطرح است باید برای ارایه پیشنهادات خود در کمیسیون‌های مربوطه مجلس به ویژه در کمیسیون تلفیق تلاش کنیم تا اصلاحات در راستای حمایت واقعی از تولید و صادرات انجام شود.

حدادی  با تاکید بر رفع موانع تولید افزود: ما در استان البرز سرمایه داران خوبی داریم و باید موانع سد راه پیشرفت استان در تمامی بخش‌ها برداشته شوند.

وی افزود: امروز باید از ظرفیت‌های بخش خصوصی و شرکت‌های دانش بنیان کمک گرفت  تا تحول اساسی در حمایت از تولید و توسعه صادرات غیرنفتی در البرز اتفاق بیفتد.

استان البرز داری سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …