یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

دادستان کرج : آرای اتوبوسی از اعتبار خارج است

حسن مددی روز چهارشنبه در جلسه تببین بایدها و نبایدهای تبلیغاتی در جمع نامزدهای ششمین دوره شوراهای شهر ضمن دعوت نامزدهای شوراهای شهر و روستا و هواداران آنها به تکمین در برابر قانون افزود: با کسب رأی های اتوبوسی که در ادوار پیشین مورد غفلت قرار گرفته بود به صورت جدی برخورد می شود.

وی اضافه کرد: این فضا برای خدمت است و برای کسب سایر فرصت ها و امتیاز و رانت نیست، باید نیت خیر خدمت به مردم را داشته باشید و اگر برای مردم کار کنید نزد عموم نیز محبوب خواهید بود که  بالعکس آن نیز هست اگر هدف تان چیزی غیر از این باشد در مسیر دیگری قرار خواهید گرفت که خسران خواهد بود و این مردم به خوبی خادمان خود را از خائنان تشخیص و تمیز می دهند.

مددی با اشاره به ضروت انتخاب و ورود افراد اصلح به پارلمان های شهری افزود: انتخاب افراد اصلح زمینه خدمت به مردم را فراهم آورده و نمود آن در شهرها نمایان می شود، از همین رو انتظار می رود که نامزدهای راه یافته به شوراهای شهر با جدیت در جهت ساماندهی و بهبود امور شهری فعالیت و افرادی که وارد این عرصه می شوند نیز دغدغه ای جز خدمت نداشته باشندچرا که غیراز این ضرر، به دنبال خواهد داشت.
وی گفت: علاوه بر اینکه در رقابت تبلیغاتی حضور پیدا می کنید باید زمینه را برای برگزاری انتخابات پر شور نیز فراهم نمایید.
دادستان عمومی و انقلاب استان البرز با بیان اینکه شوراها نقش اساسی در جهت خدمت رسانی به مردم را دارند گفت: افرادی که انتخاب می شوند علاوه بر اصلح بودن بایستی و  از تعهد و تخصص لازم نیز برخوردار باشند.

مددی در ادامه با بیان اینکه ضیافت شام و ناهار برای کسب رأی ممنوع است عنوان کرد: : راه اندازی ضیافت های شام و ناهار شیوه ی مناسبی برای رأی آوردن نیست و دادستانی اجازه این کار را نخواهد داد و به صورت جدی ورود می کند.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به محدودیت های ناشی از شرایط کرونایی در تبلیغات گفت: فضا برای تبلیغات قانونی در فضای مجازی فراهم شده اما عده ای با هجمه به موازین اخلاقی و شرعی سعی در تبلیغات غیرقانونی برای کسب آراء بیشتر هستند.

مددی با بیان اینکه نامزدها نیز باید سعی کنند که  رفتارهای شایسته ای در چارچوب قانون داشته باشند به رصد روزانه فعالیت گردانندگان کانال های مجازی اشاره کرد و افزود: به همین منظور نیز مراجع اطلاعاتی و انتظامی از مدت ها قبل رصد فضای مجازی را آغاز نموده و فعالیت تمامی کانال ها و گروه های خبری و گردانندگان آنها در سطح شهر روزانه رصد و پایش شده و گزارش آن دریافت می شود.

دادستان عمومی و انقلاب استان البرز گفت: موارد تخلف با نظارت ها و تذکرهای ابتدایی راهبری  و در صورت تکرار در شعب ویژه ای که به همین منظور تشکیل شده پرونده تخلف ثبت می گردد.

مددی با بیان اینکه  ما در نظام اسلامی هستیم و باید متعهد به موازین شرعی و قانونی باشیم ادامه داد:  کرج به فرموده مقام معظم رهبری ایران کوچک خوانده  و ظرفیت ویژه ای از حیثت قومیت ها و اقوام دارد،که در همین راستا : همگی باید پایبند به اعتقادات اقوام باشیم و اختلاف بین قومیت ها برای اخذ رأی مورد تمسک واقع نشوند.
وی ادامه داد: اختلاف افکنی در این شرایط مورد توجه دشمن است و باید شرایطی فراهم شود که همه در فضایی آزاد و با اراده خود افرادی را که احراز صلاحیت شده و به آنها اعتماد دارند را انتخاب کنند.

مددی گفت: کسب رأی ارزش اختلاف افکنی ها را ندارد و موجب شادی دشمنان و به نتیجه رسیدن اهداف آنها خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز در ادامه با بیان اینکه شهرهای اقماری در انتخابات زیر ذره بین قانون هستند تصریح کرد: در  این دوره رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در شعب اخذ رأی مورد توجه بوده و کمیته ویژه ای در فرمانداری ها به همین موضوع تشکیل شده است .

وی افزود: از تمام کاندیداها دعوت می کنیم که هواداران خود را به رعایت قانون دعوت کنند و مردم نیز به کسانی که تابع  قانون باشند رأی می دهند و عوام فریبی در جهت کسب رأی جایی ندارد.
سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در بیست و هشتم خرداد برگزار می شود.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …