جمعه , 21 اردیبهشت 1403

حکومت جمهوری اسلامی در روز ۱۲ فروردین ساختار مردمی پیدا کرد

حکومت جمهوری اسلامی در روز ۱۲ فروردین ساختار مردمی پیدا کردبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، آیت الله «سید محمدمهدی حسینی همدانی» در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرج با بیان اینکه ما قدر روز جمهوری اسلامی را به دلیل قرار گرفتن در تعطیلات نوروزی و عدم دقت در اهمیت موضوع نمی‌دانیم و به آن توجهی نمی‌کنیم، افزود: در روز ۱۲ فروردین امام خمینی (ره) پس از ۵۰ روز از پیروزی انقلاب اسلامی و نابودی طاغوت به دست مردم، تعیین حکومت جدید را به دست مردم سپرد و با دید الهی خود در بحبوحه التهابات آن روز‌ها امام شالوده آن نظام را تثبیت کرد.

نماینده، ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج افزود: امام راحل در این خصوص فرموده اند «صبحگاه ۱۳ فروردین که نخستین روز حکومت الله است از بزرگترین اعیاد مذهبی وملی ماست، ملت ما باید این روز را عید گرفته و زنده نگه دارند، روزی است که کنگره‌های قصر ۲۵۰۰ ساله طاغوت فرو ریخت و روزی است که سلطه شیطان برای همیشه رخت بربسته و استقرار حکومت مستضعفین به جای آن است».

امام جمعه کرج گفت: اگر این رای گیری انجام نمی‌شد انقلاب از بین می‌رفت و خلف امام نیز این مسیر را تاکنون طی کرده است و مردم به عنوان رکن از انقلاب غافل نبوده اند و برای ادامه مسیر در دهه پنجم به بعد انقلاب که در بیانیه گام دوم تدوین شد جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی بزرگ بر دوش مردم به خصوص جوانان گذاشته اند.

او با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی برای جمهوری اسلامی چهار ویژگی اصلی قائل هستند که ویژگی اول آن را شاکله و تکمل جمهوری اسلامی مرکب از جمهوریت و اسلامیت دانسته اند و ترکیب جمهوریت و اسلامیت به جز با هدایت الهی و قلب و اندیشه بزرگ امام به دست نیامد و این نخستین درخشش انقلاب است.

او در ویژگی دوم مهمترین دغدغه جمهوری اسلامی را عدالت دانست و افزود: عدالت در صدر اولیه تمام بعثت‌های الهی است و در جمهوری اسلامی نیز دارای همان شان و جایگاه است و به صورت کامل تا حکومت حضرت، ولی عصر (عج) میسر نخواهد شد، ولی به صورت نسبی همه جا و همه وقت فریضه‌ای بر عهده حاکمان و قدرتمند است.

بصیرت انقلاب جوانان جلوی انحرافات نظام اسلامی را گرفته است

آیت الله حسینی همدانی گفت: امروز متاسفانه خط نفوذ خزنده با کلمات شیرین و عامه پسند تلاش دارند انقلاب و آرمان هایش را فاصله بیاندازند، ولی بصیرت انقلابی جوانان هوشیار عصر کنونی تاکنون جلوی این انحرافات را گرفته است.

او ویژگی سوم را حرکت رو به جلوی انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: جمهوری اسلامی حرکت کرده و بالنده است که تمام آن‌ها از برکات دوازدهم فروردین است و امروز گسترش حکومت قدرتمندان در جهان سلطه به جایی رسیده که دشمنان برای مقابله با جمهوری اسلامی با هم یکی می‌شوند.

او در خصوص ویژگی چهارم اظهار داشت: امیدواری و امید به آینده روشن جمهوری اسلامی است که فرموده اند جمهوری اسلامی متحجر و در برابر پدیده‌ها و موقعیت‌های نو فاقد ادارک و احساس نیست، ولی به اصول خود به شدت پای بند است.

آیت الله حسینی همدانی تاکید کرد: برای انقلاب اسلامی مهم است که چرا و چگونه بماند و فاصله‌ی بین واقعیت‌ها و وجدان‌های آرمان خواه را عذاب می‌دهد و با حضور نسل جوان پرقدرت طی خواهد شد.

امام جمعه کرج گفت: عصاره این بند‌های چهارگانه این است که امام راحل فرمود «روز سیزدهم روز نخست حکومت الله است» و نباید دست از آرمان‌های انقلاب بکشیم و تا زمانی که جمهوری اسلامی هست دست از آرمان هایش برنمی دارد و تن به ذلت نمی‌دهد.

او ادامه داد: این چهار مطلب مورد طمع دشمنان است، ولی هر کس به انقلاب و مبانی و اصول آن اعتقاد داشته باشد لحظه‌ای به ارتباط با مستکبرین فکر نمی‌کند و تا زمانی که می‌گوییم جمهوری اسلامی و اسلامی بودن نظام، آمریکا نمی‌تواند با ایران رابطه دوستانه داشته باشد.

امام جمعه کرج اضافه کرد: این اسلام است که نمی‌گذارد عزت و اقتدار جمهوری از بین برود و لذا تمام دشمنی‌ها با ما از همین اسلام است و وظیفه ما در مقابل جمهوری اسلامی همان است که رهبر و قائد ما فرمود «وظیفه ما و شما این است که از محتوای انقلاب و اصول باارزش انقلاب دفاع کنیم و نگذاریم این ارزش‌ها نادیده گرفته شود».

او گفت: امروز که دشمنان ما از هیچ حرکتی برای نابودی انقلاب اسلامی دریغ نکرده اند ائتلاف عکس می‌کنند.

او به حرکت شجاعانه و مبارزات مردم مبارز فلسطین اشاره کرد و تصریح کرد: فلسطنیان و مردم کرانه باختری اگر با همین فرمان جلو بروند به فتح و ظفر نزدیک و پیروزی را به دست می‌آورند و این عجز در آمریکای مفلوک در شکست‌هایی که در منطقه می‌خورد مشهود است.

حمایت انقلاب اسلامی ایران از زنان در هیچ حکومت و نظامی نبوده است

نماینده، ولی فقیه در استان البرز در ادامه با تاکید بر اینکه سخنان دوستان به گونه‌ای نباشد که دچار خطای راهبردی باشند، گفت:، ولی با این حال دشمن دست برنمی دارد و تلاش بر از بین بردن محتوای نظام دارد و تلاش می‌کنند از اسلام خبری نباشد.

او با اشاره به اینکه آرایش داخلی وخارجی این چند وقت اخیر را ببینید و نباید اجازه چنین کاری داد، افزود: رهبر فرمودند که «اسلام تمام پایه و محتوای انقلاب ما است» و اگرچه اسلام ما اسلام ناب است و اسلام متکی به قرآن و معارف نبوی و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است، ولی امروز حرف‌هایی بر خلاف اصول و ارزش‌ها زده می‌شود و با پروپاگاندای رسانه‌ای وسلبرینی‌ها و ورزشکاران برخلاف ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب حرف‌های غلط دیکته شده‌ی بیگانگان دیکته می‌شود.

آیت الله حسینی همدانی تصریح کرد: همه می‌دانند که ارزشی که اسلام به بانوان داده و حمایتی که انقلاب از زنان کرده در هیچ حکومتی نبوده، ولی آن ها، چون هراس دارند با نشان دادن روش تکفیری‌ها و اسلام‌های آمریکایی و انگلیسی مسیر را منحرف می‌کنند و بعضی مواقع با سوء مدیریت خوراکی برای بیگانگان درست می‌شود.

او گفت: اگر هر کشوری به مسیر خود ادامه بدهد نیاز به نظام و قانون دارد و نمی‌شود به میل افراد عمل کرد همچون بازی فوتبال که قوانینی برای خود دارد که از جمله این قوانین سخت گیری‌های داور و اندازه گیری طول و عرض زمین و سنجش وزن توپ است.

او افزود: در این مورد بعضی قانون گریزی کرده و به دنبال سوء استفاده هستند و دستگاه‌های متولی علت‌ها را باید به دقت دنبال کرده و برای اخبار عمومی به خوبی توضیح داده و روشنگری کرده تا بهانه به دست معاندان نیافتد و اکنون ضربه‌ای که استکبار از نظام اسلامی خورده به دنبال بهره گیری از هر بهانه‌ای هستند.

کار برای کودک مهمتر از دیگر اقشار است

امام جمعه کرج در ادامه با اشاره به اینکه فردا روز سیزدهم فروردین، روز طبیعت و روز جهانی کودک است، گفت: کم کاری در خصوص کودک زیاد داریم و بیشتر کار برای نوجوانان است در صورتیکه کار برای کودکان مهمتر از دیگر اقشار است.

او افزود: باید فرهنگ احترام به طبیعت را از کودکی آموزش داد تا نتیجه بخش باشد و اعم از کوچک و بزرگ بدانیم یکی از نعمت‌ها که حراست از همه بر ما واجب است تا به نسل بعدی برسد طبیعت است.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان البرز تاکید کرد: طبیعت را باید با تمام ویژگی هایش حفظ کرد که سفارش اهل بیت (ع) در خصوص آن است که هم برای ما روح افزا است و آثار فراوانی دارد که امام صادق (ع) فرموده اند که زندگی با سه چیز هوا و آب و خاک دل انگیز است.

او گفت: از روز ۱۴ فروردین مدارس باز می‌شود و خانواده‌ها همکاری کنند و بگذارند تحصیل فرزندانشان حضوری باشد، زیرا خسارت‌های غیرحضوری را در دوران کرونا دیده ایم این در حالی است که در دیگر کشور‌ها آموزش حضوری است و اولیا مدارس با کمک خانواده‌ها زمینه حضور را فراهم کنند.

او افزود: مدیران به مشاوره‌ها برای پیشبرد منطقه اهمیت دهند و در چهارچوب قانون عمل کنید و خودرایی نتیجه خوبی برای مدیریت نخواهد داشت.

امام جمعه کرج در ادامه به روایتی از امام صادق (ع) اشاره کرد و گفت: فرمودند «هر که نمی‌تواند کاری کند که به سبب آن گناهانش زدوده شود بر محمد و آل محمد (ص) صلوات بفرستد، زیرا اینکار گناهان را ریشه کن می‌کند».

او با اشاره به اینکه ماه ضیافت الهی نزدیک است، افزود: باید تلاش کنیم کمالات انسانی را در خود ارتقاء دهیم که یکی از آن‌ها تمرین برای حسن خلق است.

آیت الله حسینی همدانی تصریح کرد: رسول خدا (ص) فرموده اند «که خلق مرا نیکو کن» و باید کاری کنیم که خوش خلقی ملکه ما شود و اگر توانستیم حسن خلق را در خود ملکه کنیم یکی از انبیای الهی هستیم.

او گفت: حسن خلق هم به عمر و هم به رزق و روزی برکت می‌دهد و گناهان را پاک کرده و نوعی استغفار عملی است و ثواب مجاهد در راه خدا را به فرد دارای حسن خلق می‌دهد.

او با اشاره به اینکه در جمعه پایانی ماه شعبان المعظم قرار داریم، گفت: از خداوند می‌خواهیم که خطا‌ها و لغزش‌های ما را ببخشد و ما را طاهر به ماه مبارک رمضان برساند البته باید خودمان هم با اعمال خود تلاش کنیم.

تشکیل حکومت یکی از اهداف بعثت انبیای الهی است

امام جمعه کرج در خصوص رعایت تقوای الهی گفت: اهل تقوا عدالت در تمام شئون را مواظبت دارند و برای تحقق عدالت اجتماعی که یکی از اهداف بعثت انبیاء محقق شود نیاز به مقدماتی دارد که یکی از آن‌ها تشکیل حکومت است.

او با بیان اینکه انبیای الهی هرگز به دنبال ریاست طلبی، ثروت اندوزی و فرمانروایی نبودند، افزود: هرگز انبیای الهی نیامدند که فقط مردم به مسایل شخصی و عبادات و آخرت دعوت کنند که اگر این بود این همه دشمن نداشتند.

امام جمعه کرج گفت: رسول خدا (ص) هم که مامور تشکیل حکومت شد، چون قوانین اسلام بدون تشکیل حکومت اجرایی نمی‌شد و به دنبال برقراری عدالت اجتماعی بود.

او افزود: انسان به دلیل نیاز‌های فراوانی و عدم امکان فراهم کردن تمام نیازهایش به تنهایی نمی‌تواند بدون اجتماعی زندگی کند و به ضرورت مدنی و اجتماعی است و از طرف دیگر زندگی در جامعه برای هر فرد محدودیت‌هایی به وجود می‌آورد که افراد باید رعایت کنند.

آیت الله حسینی همدانی تصریح کرد: بدون عدالت نمی‌توان روابطی که در جامعه بین افراد وجود دارد را تنظیم کرد و بحث آزادی فردی و عدالت اجتماعی و تقابل بین این دو مفصل است.

او با بیان اینکه بعد از رسول خدا (ص) مسیر تغییر کرد و بی عدالتی اجتماعی توسط افرادی به جامعه تحمیل شد، افزود: حتی زمانی که امام معصوم (ع) حکومت را به عهده گرفت مردم تحمل عدالت را نداشتند

او به دستورات عام دین در مورد عدالت اشاره کرد و گفت: یعنی اگر بخواهیم عدالت اجتماعی را قابل لمس‌تر نشان دهیم باید به عدالت اقتصادی توجه کنیم که به طور مثال آیا تمام امکانات جامعه به طور مساوی بین افراد تقسیم می‌شود

امام جمعه کرج با بیان اینکه از نظر اسلام ثروت باید عادلانه تقسیم شود و در جامعه اسلامی تفاوت معنادار بین افراد از لحاظ مادی وجود داشته باشد، گفت: افراد در به دست آوردن اموال متفاوت هستند و هرکسی خداوند به او استعدادی داده از جمله توانمندی جسمی و فکری و خلاقیت و همت در تولید ثروت متفاوت است.

او افزود: بشر با این تفاوت‌ها اداره می‌شود و جوامع رشد می‌کنند که از تدبیر و حکمت الهی ناشی شده است.

نماینده، ولی فقیه در استان البرز بحث را در القاب متکاثر دانست و ادامه داد: حقوق کارگر و کارمند پرداخت نمی‌شود و از قبل آن کاخ و قصر برای بعضی از افراد ساخته می‌شود و مسابقه در ثروت اندوزی می‌شود و طبقه فقرا به وجود می‌آید.

او گفت: اسلام در این بخش فقط سفارش اخلاقی نمی‌کند بلکه دستور تعدیل ثروت را می‌کند و احکام و مقررات اسلامی اجازه انباشت ثروت را به افراد نمی‌دهد و آیات فراوانی راجع به کنز و گنج اندوزی آمده است که از آن نهی شده است و دستور به پرداخت سهم فقرا هم داده شده است.

ریشه فقر و محرومیت مشیت الهی نیست

او افزود: ریشه فقر و محرومیت فقرا مشیت الهی نیست بلکه ظلم اغنیا که باعث می‌شود فقر در جامعه به وجود بیاید که امام رضا (ع) تشریع زکات را راهی برای تعدیل ثروت دانسته اند.

امام جمعه کرج ادامه داد: باید حمایت از اقشار کرد که معنای حمایت این نیست که برای از بین بردن فقر و محرومیت آن‌ها حمایتشان کرد و آن‌ها را در فقر نگه داشت و بعد کمکشان کرد تا در همان حال بمانند و گداپروری کرد.

او اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب بر حمایت از فقرا تاکید کرده اند که به معنای این است که کمک در از بین بردن فقر آن‌ها کرد نه آن‌ها را حمایت کرد که حمایت باید به معنای کمک برای عبور از مرحله فقر است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …