جمعه , 31 فروردین 1403

دانش آموزان متناسب با توانمندی خود برای آینده تصمیم بگیرند

آرینا رضایی  روز چهارشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز استان البرز افزود:  دانش آموزان برای موفقیت هر چه بیشتر در کنکور سلامت روان و فیزیک خود را پای این مسائله نگذارند.

وی به ارائه پیشنهاداتی در خصوص متقاضیان کنکور سراسری پرداخت و گفت: کنکور سرعتی و تستی شده  که یکی از پیشنهادهایی که برای کنکوری ها دارم این است که روی تند خوانی کار کنند و در این زمینه تمرین و ممارست داشته باشند.

رضایی گفت: تلاش من برای موفقیت در آزمون سراسری دانشگاه با برنامه ریزی از قبل بوده و  مختص به یک سال نیست؛ برای کسب این موفقیت یک سری عوامل دست به دست هم دادند،  از سال های قبل شروع کردم و آهسته و پیوسته روند مطالعه را ادامه دادم.

وی ادامه داد: نقش خانواده ام در این موفقیت ارزشمند بوده و به خاطر زحماتی که کشیدند این  رتبه را تقدیم آنان می کنم .

رضایی گفت: کرونا برای من به یک فرصت خوب تبدیل شد؛ من در دبیرستان می بایست رشته ریاضی را ادامه می دادم اما  مدارس به صورت آنلاین شد.

حائز رتبه ششم گروه آزمایشی هنر اظهار داشت: وقت خودم را در مدرسه صرف ریاضی نکردم و  شرایط کرونا موجب شد تا از ظرفیت های علمی اساتید در کشور  بهره بگیرم که این فرصت برای من خوب بود.

وی  در خصوص کیفیت آزمون سراسری رشته هنر گفت: برخی از سووالات آزمون  غلط و غیراستاندارد بود و کلید های غلطی وجود داشت که ما هرچه اعتراض کردیم اصلاح نشد اما در کل خوب بود.

حائز رتبه ششم گروه آزمایشی هنر اظهار داشت:  اینکه خیلی از دانش آموزان به خاطر استرس و نگرانی آزمون ها را خراب می کنند می بایست این حالت ها را مدیریت کنند و زندگی را با کنکور تعطیل نکنند؛ در کنار کنکور زندگی به روال عادی طی شود.

وی بیان داشت:  من حتی کارهای جدید را در سال کنکور شروع کردم،  چرا که باید سلامت ذهن را  حفظ کنیم و با آرامش درس بخوانیم  تا نتیجه مطلوبی کسب شود.

رضایی گفت: از کتاب های آموزشی برای موفقیت در کنکور  استفاده کردم چرا که  کتاب های درسی  اصلا برای کنکور کافی نیست به خصوص کنکور هنر که منبع آزاد است و ما می توانیم خیلی از کتاب ها را بخوانیم .

وی ادامه داد: در بخش رشته هنر آزمون خیلی آزار دهنده است  زیرا ما نمی توانیم خیلی از منابع را مرور کنیم .

رضایی یادآور شد : از سال نهم که تصمیم گرفتم موسیقی را ادامه دهم از همان اول برای همین رشته هدفگذاری کردم؛ دوست دارم چیزی را تصور نکنم و در فرصت های پیش رو استفاده کنم.

شیرین امیری  مادر آرینا رضایی نیز گفت: درخواست من این است که به بچه ها اطمینان داشته باشند؛  دانش آموزان خیلی رشد و آگاهی بیشتری دارند؛  بگذاریم خودشان تصمیم بگیرند و انتخاب کنند حتی آنقدر تاکید نکنیم که درس بخوانند چرا که هر کسی توانایی خودش را دارد با اجبار هیچ کاری فایده ندارد؛ بگذاریم خودشان راهشان را انتخاب کنند و آنها را محدود نکنیم .

وی ادامه داد: بسیاری از رشته ها را به دخترم پیشنهاد کردم اما بعدا اجازه دادم خودش رشته مورد علاقه را انتخاب کند.

سهراب رضایی پدر آرینا رضایی نیز با اشاره به اینکه فرزندان باید خودشان در زندگی شخصی تصمیم بگیرند و آزادی عمل در ساعات مطالعات داشته باشند، گفت: ما مشاور و راهنمایی فرزندان هستیم و آگاهی و اطلاعات را تا آنجایی که دانش خانواده برسد و تا جایی که از کارشناسان کمک بگیرند.

دانش آموزان متناسب با توانمندی خود برای آینده تصمیم بگیرند

وی ادامه داد : ما باید حامی و پشتیبان باشیم و فرزندان را در مسیر درست راهنمایی کنیم چرا که ادامه مسیر را می بایست خودشان طی کنند.

وی افزود: در مورد مدت زمان مطالعه نیز دست ارنیا را باز گذاشتیم و اجباری در کار نبود، چرا در این سن  فرزندان به آگاهی رسیده اند و برای آینده خود تصمیم می گیرند.

رضایی گفت: استرس کنکور جالب نیست؛ ما از کنکوری های قدیم بودیم و الان نیز نوبت  فرزندان ما است و می توان گفت سنجش عادلانه نیست و به خصوص شیوه ای سودجویانه نیز برای کنکور درست شده است که می بایست اصلاح شود و بازبینی و کارشناسی صورت بگیرد .

وی توصیه کرد که به جای اینکه کنکور حذف شود برای گزینش دانشگاه از راه های دیگر استفاده شود تا این همه استرس به خانواده ها وارد نشود؛ ما در دانشگاه ها صندلی خالی داریم  اما استرس درگیری ذهنی تمام دانش آموزان است .

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …