جمعه , 10 فروردین 1403

گفت و گوی تسنیم با مادر شهید ۱۲ ساله دفاع مقدس/ شهیدی که وصیت نامه اش را قبل از شهادت ضبط کرد

معصومه حمامی اصل مادر شهید 12  ساله رضا پناهی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  کرج  در مورد فرزند شهیدش و نحوه رفتن وی به جبهه علیرغم سن کم ، اظهار داشت: زمانی که رضا 8 ساله بود انقلاب شد.

وی افزود: بعد از شروع جنگ رضا علاقه زیادی به حضور در جبهه داشت اما ما با اصرار دو سال وی را در منزل نگه داشتیم و اجازه رفتن به جبهه به وی ندادیم.

مادر شهید 12  ساله رضا پناهی با بیان اینکه پدر رضا مخالف رفتن رضا به جبهه بود، بیان کرد: پدر رضا بعد از مقاومت و اصرار راضی شد و برای رضا برای رفتن به جبهه رضایت نامه نوشت.

حمامی اصل با بیان اینکه  رضا علیرغم جثه کوچک کارهای سنگین تری به نسبت همسالان خود در جبهه انجام می داد، بیان کرد: بعد از اینکه رضا سه ماه در جبهه بود برای بار  دوم از من رضایت نامه خواست که برای وی ارسال کردم.

مادر شهید در خصوص اینکه شهید همیشه بر این موضوع تاکید می کرد که عاشق خدا، امام زمان(عج) و امام حسین(ع) است، عنوان کرد: نزدیک تولد رضا وی به مرخصی آمد و هنگام خداحافظی به من گفت مادر ممکن است که مدتی نتوانم برای شما نامه ای ارسال کنم.

حمامی اصل با اشاره به اینکه خودم خواب دیده بودم که برای بار آخر رضا را می بینم، تصریح کرد:13 روز بعد از رفتن به جبهه رضا از ناحیه اصابت خمپاره به سر شهید شد.

وی با بیان اینکه سر رضا در هنگام دیده بانی در جبهه مورد اصابت خمپاره دشمنان قرار گرفته بود، ادامه داد: قسمتی از سر و مغز فرزندم بر اثر اصابت خمپاره آسیب دیده بود. 

وی با بیان اینکه من چهره فرزندم را بعد از پانسمان ، زمانی که کفن پیچ بود و قسمت خالی سرش را با پنبه پر کرده بودند دیدم که به من لبخند می زد، ادامه داد:  رضا در 15 آبان 1361 به منطقه اعزام شد و یک روز قبل از اعزامش از من خواست تا نواری برایش تهیه کنم و وصیت نامه خودش را به صورت صوتی ضبط کرد و اگر امروز این وصیت نامه صوتی موجود نبود ممکن بود وصیت نامه مکتوب رضا را به دلیل سن کمی که داشت کسی قبول نکند.

حمامی اصل با بیان اینکه با شهادت رضا لطف خدا شامل حال ما شد، گفت: من بابت شهادت رضا خوشحال هستم و افتخار میکنم که فرزندم را در راه خدا دادم.

انتهای پیام/ ع

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …