چهارشنبه , 19 اردیبهشت 1403

حمل نفت‌گاز به نیروگاه شیروان ۴۰ درصد افزایش یافت

مجتبی شکوری روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سال جاری ۴۰ دستگاه به شمار ناوگان حمل سوخت به نیروگاه شیروان افزوده شده و به بیش از ۱۰۰ دستگاه ناوگان رسیده است. 

وی خاطرنشان کرد: محدودیت های اعمال و پیش بینی شده برای مصرف گاز طبیعی صنایع سبب شده تا امسال میزان ذخیره سازی و حمل نفت گاز به عنوان سوخت دوم مورد نیاز سیکل ترکیبی شیروان و البته در سایر صنایع افزایش یابد. 

شکوری افزود: اکنون روزانه ۲ میلیون لیتر نفت گاز برای تامین سوخت دوم نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان به این واحد صنعتی حمل می شود این میزان سوخت به وسیله ۶۰ دستگاه ناوگان جابه جا می شود.

وی خاطرنشان کرد: امسال ۲۰۰ میلیون لیتر سوخت دوم مورد نیاز سیکل ترکیبی شیروان به این واحد صنعتی حمل شده است و اکنون ۶۰ میلیون لیتر نفت گاز در این نیروگاه ذخیره است.  

وی با بیان اینکه ظرفیت هر ناوگان، حمل ۳۰ هزار لیتر نفت گاز است درباره تامین امینی حمل سوخت در جاده ها گفت: نکات ایمنی در بارگیری، حمل و تخلیه سوخت به رانندگان آموزش داده شده و تمام موارد از مبدا تا مقصد رصد و کنترل می شود. 

مدیرشرکت ملی پخش فرآورده های نفتی خراسان شمالی افزود: امسال با توجه به افزایش میزان حمل سوخت نفت گاز در جاده ها، کنترل ها و نظارت ها بر نحوه این جابه جایی ها تشدید شده است. 

وی اظهار داشت: نیروگاه شیروان مصرف کننده عمده سوخت در استان است، ظرفیت ذخیره سازی سوخت در این نیروگاه ۴۰ میلیون لیتر بود که امسال با وارد مدار شدن مخزن ۳۰ میلیون لیتری، اکنون قابلیت ذخیره سازی سوخت به میزان ۷۰ میلیون لیتر وجود دارد.

شکوری اظهار داشت: کارخانه سیمان بجنورد هم ظرفیت ذخیره سازی ۲۹ هزار لیتر سوخت دوم را فراهم کرده است که تامین مازوت در حال انجام است. 

مدیرشرکت ملی پخش فرآورده های نفتی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: کارخانه سیمان بجنورد و شرکت آلومینای ایران واقع در شهرستان جاجرم به میزان نیاز یک ماه خود، سوخت دوم را تامین و ذخیره می کنند.

در خراسان شمالی بیش از ۳۰۰ واحد صنعتی وجود دارد. 

کاهش دمای هوا در زمستان در برخی از سال ها سبب می شود تا شرکت گاز برای جلوگیری از بروز مشکل در تامین گاز مصرفی مشترکان خانگی، نسبت به محدود و قطع کردن گاز صنایع مبادرت داشته باشد.در این شرایط صنایع از نفت گاز و یا مازوت به عنوان سوخت دوم استفاده می کنند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …