پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403

حضور دانش آموزان در کلاس درس الزامی است

مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز گفت: دانش آموزان باید از ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ در کلاس‌های درس با نظر به تصمیم ستاد ملی کرونا حضور پیدا کنند.

حضور دانش آموزان در کلاس درس الزامی استبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، علی حجر گشت گفت: باتوجه به اهمیت ارتقای فرایند یاددهی- یادگیری به شیوه حضوری و جلوگیری از افت تحصیلی دانش آموزان، تمامی مدارس از ۱۴ فروردین ماه به صورت کامل بازگشایی می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز با اشاره به اینکه مقدمات لازم برای حضوری شدن دانش آموزان مدارس البرز صورت گرفته است، افزود: از جمله این تمهیدات نشست‌های مختلف با موضوع حضور صد در صدی دانش آموزان در مدارس با مدیران مدارس و معلمان به صورت مکرر حضوری و غیر حضوری برگزار شد.

او گفت: از ۱۴ فروردین تمامی عوامل اجرایی مدارس از دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی استقبال می‌کنند.

حجرگشت تصریح کرد: دانش آموزان بدون گروه بندی در مدارس طبق جدول برنامه هفتگی به صورت منظم حضور پیدا کنند و در صورت غیبت غیرموجه آنان، مطابق آئین نامه اجرایی و سایر مقررات مربوطه اقدام خواهد شد.

او با بیان اینکه برخی از مدارس استان البرز به صورت ۲ نوبته و چرخشی فعالیت دارند، اضافه کرد: دانش آموزان این مدارس نیز برابر شیفت بندی‌هایی که از طرف مدرسه انجام می‌شود در کلاس‌های درس حضور می‌یابند.

استفاده از ماسک در مدرسه را ضروری دانست و به خانواده‌ها توصیه کرد که فرزندان خود را ملزم به رعایت بهداشت فردی و بهداشت محیط کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز به معلمان و مدیران مدارس البرز توصیه کرد که تا حد امکان دستگاه تهویه مناسب در کلاس‌های درس نصب کرده و یا به تناوب با باز کردن پنجره‌ها نسبت به تهویه هوا اقدام کنند.

او ادامه داد: دانش آموزان مبتلا به بیماری زمینه‌ای می‌توانند با تایید پزشک و رضایت والدین همانند سال‌های تحصیلی قبل از شیوع ویروس کرونا آموزش‌های لازم را دنبال کنند.

حجرگشت افزود: آموزش غیر حضوری در صورت نیاز فقط به صورت مکمل استفاده می‌شود.

او خواستار همکاری و همراهی خانواده‌ها با آموزش و پرورش شد تا دانش آموزان از درس و مدرسه عقب نمانند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …