پنجشنبه , 9 فروردین 1403

حدود ۵۰ درصد دانش آموزان البرز واکسینه شدند

فرشید علیزاده روز سه شنبه درگفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه طرح واکسیناسیون دانش آموزان در استان بدون هیچ مانعی از هفته اول مهرماه درحال انجام است،اظهارداشت: دانش آموزان پایه‌های هفتم تا دوازدهم که شامل ۱۱۰ هزار نفر می شود زیر پوشش این طرح قرارگرفتند.

وی خاطرنشان کرد: به دانش‌آموزان پایه‌های هفتم تا دوازدهم ۲ نوبت واکسن سینوفارم، همانند بزرگسالان، تزریق می‌شود.

وی بیان داشت: دانش‌آموزان همچون دیگر گروه‌ها این است که پس از دریافت واکسن کرونا عادی‌انگاری نداشته و همچنان دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک را رعایت کنند.

علیزاده با بیان اینکه کلاس های حضوری مدارس از آبان ماه در البرزآغاز می شود،اضافه کرد: انتظارمی رود که دانش آموزان باقی مانده به همراه والدین هرچه سریعتر به مراکز تجمیعی واکسیناسیون مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: تزریق واکسن برای دانش آموزان اختیاری است اما والدین برای ثبت نام و دریافت نوبت به سامانه ثبت نام واکسیناسیون کرونا به نشانی www.salamat.gov.ir مراجعه کنند زیرا برای بازگشایی ایمن و مطلوب مدارس درآبان ماه نیاز به همراهی دانش آموزان و والدین البرزنشین داریم.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: از زمان شیوع ویروس کرونا، دانش آموزان از آموزش حضوری محروم بوده‌اند و با وجود تلاش‌ شبانه‌روزی معلمان و ارائه آموزش به صورت مجازی و غیرحضوری، صدمات زیادی به تعلیم و تربیت دانش آموزان وارد شده است.

وی تصریح کرد: اطلاع رسانی لازم به منظور ترغیب دانش‌آموزان به واکسینه شدن علیه بیماری کرونا در بستر شبکه شاد و پیامک برای اولیای دانش آموزان از طریق مدارس محل تحصیل آنان ارسال شده است.

علیزاده گفت: مهمترین عامل قطع زنجیره کرونا، تزریق واکسن و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در جامعه است.

وی افزود: دانش آموزان به هنگام مراجعه شناسنامه خود را به همراه داشته باشند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرزتاکید کرد: مهمترین دغدغه مسوولان آموزش و پرورش، تزریق واکسن کرونا به دانش آموزان است بنابراین از تمامی خانواده‌ها نسبت به این مهم اهتمام ویژه داشته باشند.

استان البرز حدود ۵۰۰ هزار دانش آموز و ۲۵ هزار فرهنگی دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …