جمعه , 10 فروردین 1403

تمهیدات پلیس راه البرز برای بازگشایی مدارس حاشیه جاده

سرهنگ پیمان کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بر اساس مصوبات شورای ترافیک البرز، ایمن‌سازی و آرام‌سازی کامل مدارس در حوزه شهری به شهرداری‌ها، نقاط حاشیه جاده به سازمان حمل‌ونقل پایانه و نقاط روستایی نیز به عهده دهیاران است. بر اساس آمار سازمان آموزش و پرورش استان البرز ۱۲۰ واحد آموزشی در حاشیه جاده‌های این استان واقع شده است.

وی اضافه کرد: طرح تأمینی پلیس برای سلامت دانش‌آموزان به‌ویژه مقاطع تحصیلی ابتدایی و راهنمایی با ارائه آموزش به دانش‌آموزان همراه است و مقرر شده تیم‌های گشت پلیس راه استان البرز از زمان آغاز سال تحصیلی و در ساعت‌های پایانی فعالیت مدارس در نزدیک مدارس حاشیه راه‌ها حضور یابند تا عبور و مرور دانش‌آموزان با ایمنی کامل انجام شود.

رئیس پلیس راه البرز افزود: مقرر شده که دهیاران برای مدارس روستایی نصب علائم اخباری و اخطاری و آشکارسازی معابر را انجام دهند. همچنین والدین دانش‌آموزان از سرویس‌هایی که مورد تأیید آموزش و پرورش است برای جابه‌جایی فرزندان خود استفاده کنند.

وی از والدین دانش‌آموزان و مدیران و معلمان مدارس خواست تا آموزش‌های لازم و مورد نیاز برای عبور ایمن از جاده‌ها را به فرزندان خود بیاموزند.

کرمی خاطرنشان کرد: مأموران پلیس راه با رانندگانی که مرتکب تخلفات حادثه‌ساز و منجر به ناامنی جاده‌های منتهی به مدارس شوند و یا به پرچم پلیس مدارس بی‌توجه باشند، برخورد می‌کنند. رعایت مقررات به‌ویژه در جاده‌های دوطرفه فرعی و روستایی در مسیرهایی که مدارس واقع شده‌اند، بسیار ضروری است و رانندگان باید به این مهم توجه لازم داشته باشند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …