یکشنبه , 16 اردیبهشت 1403

ممانعت دولت لبنان از برگزاری نشست‌ معارضان بحرینی در بیروت

به گزارش ایرنا، تارنمای رسمی وزارت کشور لبنان به نقل از بیانیه صادر شده از دفتر «بسام مولوی» وزیر کشور لبنان اعلام کرد: این فعالیتها می توانست در صورت برگزاری، موجب توهین به مقامات رسمی بحرین و کشورهای عربی خلیج [فارس] شود و در نتیجه اخلال در تلاشهای رسمی دولت لبنان برای تقویت روابط با کشورهای عربی محسوب شود.

این بیانیه اعلام کرد: این نشست به ویژه در سایه این که دولت لبنان در قبال طرح کویت، متعهد شده است که از هر گونه حمله لفظی یا اقدام عملی علیه کشورهای عربی جلوگیری کند، لغو شد.

مولوی گفته است که این تصمیم پس از مشورت با نجیب میقاتی، نخست وزیر اتخاذ شده است.

قرار بود در روزهای ۱۱ و ۱۴ فوریه (۲۲ و ۲۵ بهمن ماه جاری) نشست مخالفان بحرینی با عناوین «حق سیاستمدار در انقلاب بحرین» و « بحرین؛ بی عدالتی و تاریکی» در هتل «الساحه» بیروت برگزار شود.

در ادامه این بیانیه آمده است که وزیر کشور لبنان دو نامه به اداره کل نیروهای امنیت داخلی و اداره کل امنیت عمومی کشورش ارسال کرده تا به اطلاع مسؤولان هتل برسانند که این نشست به خاطر عدم کسب مجوز قانونی نباید برگزار شود.

در پایان این بیانیه آمده است که مولوی به این دو ارگان امنیتی گفته است؛ اقدامات لازم برای جمع آوری اطلاعات درباره برگزار کنندگان، دعوت کنندگان و دعوت شدگان این نشست‌ها انجام شود.

این تصمیم دولت لبنان پس از آن صورت می گیرد که ناصر آل محمد الصباح، وزیر امورخارجه کویت اوایل بهمن ماه امسال برای کاهش تنش به وجود آمده میان کشورهای حاشیه خلیج فارس و لبنان راهی بیروت شد.

بحران دیپلماتیک بین عربستان سعودی و لبنان پس از اظهارات «جورج قرداحی» وزیر اطلاع‌رسانی وقت لبنان به وجود آمد که در آن گفته بود «حوثی‌ها» (انصارالله یمن) در مقابله با چهره متجاوز خارجی عربستان و امارات در حال «دفاع از خود» هستند.

پس از این اظهارات، عربستان سفیر خود در بیروت را احضار کرد و از سفیر لبنان خواست که ریاض را ترک کند و تمام واردات لبنان به این کشور را متوقف کرد.

بحرین و کویت در همبستگی با ریاض دست به اقدامی مشابه زدند و امارات دیپلمات‌های خود را از بیروت خارج کرد و تصمیم گرفت از سفر شهروندان خود به لبنان جلوگیری کند و مقامات کویت نیز بعداً تصمیم گرفتند در اعطای ویزا به لبنانی‌ها سخت‌گیری کنند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …