جمعه , 14 اردیبهشت 1403

تظاهرات گروه “برتری طلبان سفید پوست” در واشنگتن

به گزارش ایرنا از دیلی بیست، این گروهی از برتری طلبان سفیدپوست با حمل پرچم های آمریکا، سپرهای پلاستیکی و کوبیدن طبل در محدوده بنای یادبود لینکلن راهپیمایی کردند و به ساختمان کاخ سفید نزدیک شدند.  

این گروه معترض که در حدود ۱۰۰ نفر بودند شعارهایی درباره بازپس گیری آمریکا سر داده اند.

برترپنداری نژاد سفید یک ایدئولوژی نژادی و ترویج کننده این باور است که سفیدپوستان در برخی مشخصه‌ها، صفات و ویژگی‌ها از مردم دیگر پیش زمینه‌های نژادی برتر هستند و در نتیجه سفیدپوستان باید از نظر سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بر مردم غیر سفیدپوست حکمرانی کنند.

افراد معترض با نزدیک شدن به کاخ سفید موجب ایجاد رعب و ترس عابران و تماشاگران شدند و بلافاصله نیروهای امنیتی برای جلوگیری از بروز هرگونه درگیری گروه معترض را محاصره کرده اند.

توماس روسو رهبر جبهه میهن پرستان معترض طی سخنانی اعلام کرد که تظاهرات ما نمایشی از توانایی یکپارچه برای سازماندهی، نشان دادن قدرت ما است  و این اقدام  نه به عنوان نزاع یا مزاحمت های عمومی، بلکه به عنوان مردانی که قادر به نشان دادن پیامی هستند و به دنبال آمریکایی هستند که تامین کننده منافع مردم واقعی آن است.

تظاهرات برتری طلبان سفید پوست در روز یکشنبه در حالی انجام می شود که دولت جو بایدن در خرداد ماه، استراتژی ملی خود را برای مقابله با تروریسم داخلی، که طیف وسیعی را در برمی گیرد، اعلام کرد. بر این اساس دولت بایدن برتری طلبان سفید پوست و افراطگرایان خشونت طلب را پایدارترین تهدیدها کشور قلمداد کرد.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا نیز در گفت و گویی با شبکه تلویزیونی ان بی سی اذعان کرد که شاهد خطر فزاینده گروه‌های برتری طلب سفیدپوست هستیم.

گروه برتری طلبان سفیدپوست آمریکا خواستار از بین رفتن دولت فدرال است و بر اساس گزارش مرکز مطالعات بین المللی و استراتژیک در سال ۲۰۲۰، افراطیون راست گرا دو سوم حملات و توطئه ها را در ایالات متحده در سال ٢٠١٩ و بیش از ٩٠ درصد آنها را در سال ۲۰۲۰ انجام داده اند.

نهاد امنیت داخلی آمریکا در اکتبر ٢٠٢٠ در گزارشی ، افراطیون خشونت گرا با انگیزه های نژادی و قومی بویژه افراطیون سفیدپوست را همچنان پایدارترین و مرگبارترین تهدید آمریکا اعلام کرد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …