شنبه , 15 اردیبهشت 1403

هراس نماینده آمریکا در سازمان ملل از نفوذ منطقه ای ایران

“لیندا توماس گرینفیلد” روز سه شنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد وضعیت خاورمیانه، در راستای سیاست مظلوم نمایی و نقش قربانی بازی کردن رژیم صهیونیستی، با سرپوش گذاشتن بر هفت دهه جنایات این رژیم مدعی شد  این رژیم در معرض حملات مداوم حماس و حزب الله قرار دارد که از سوی ایران تامین می شوند.
وی همچون مقامات صهیونیستی و آمریکایی ادعا کرد که نمی توان تأثیر منطقه ای، جاه طلبی های هسته ای و نفرت ایران از اسرائیل را نادیده گرفت.
نماینده آمریکا در سازمان ملل مدعی شد که  توجه شورای امنیت باید منعکس کننده همه حوزه هایی باشد که صلح و امنیت بین المللی را تهدید می کند و ما باید جلسات علنی بیشتری در مورد لبنان داشته باشیم و به طور منظم در مورد ایران دیدار و جلسه داشته باشیم.
نماینده آمریکا در سازمان ملل با اشاره به سفر اخیرش به سرزمین های اشغالی و  دیدار با مقامات این رژیم و نیز مقامات فلسطینی اعلام کرد آمریکا هنوز هم معتقد است راهکار دو کشوری قابل اجرا است.
گرینفیلد همچنین در راستای سیاست قربانی جلوه دادن رژیم صهیونیستی مدعی شد این رژیم با تهدیدهای جدی امنیتی روبرو است.
نماینده آمریکا با متهم کردن حماس گفت: اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها در مارپیچ بی‌اعتمادی متقابل گرفتار شده‌اند و این امر مانع از همکاری آنها برای رفاه، آزادی و امنیت می شود ما همچنین نمی توانیم این واقعیت را نادیده بگیریم که کنترل حماس بر غزه این وضعیت را برای فلسطینیان دشوارتر می کند.
به گزارش ایرنا، این در حالی است که پیش از این، مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد تاکید کرد: رژیم اسرائیل باید به خاطر نقض حقوق بشر بین المللی و حقوق بشردوستانه در سرزمین اشغالی فلسطین پاسخگو باشد و چنین جنایاتی نباید بدون مجازات بماند.
سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در  نشست چند وقت پیش شورای امنیت در مورد بررسی وضعیت خاورمیانه افزود: موضوع فلسطین افزود: وضعیت کنونی در سرزمین اشغالی فلسطین نگران کننده است و تداوم این وضعیت موجب نگرانی شدید جامعه بین المللی است.

ارشد ترین دیپلمات ایران در سازمان ملل اضافه کرد: مردم فلسطین همچنان از یک اشغال وحشیانه که برای بیش از هفت دهه به طول انجامیده است، رنج می برند.

وی تصریح کرد: اسرائیل به عنوان یک قدرت اشغالگر، سیاست ها و اقدامات مخرب و تجاوزکارانه خود علیه مردم فلسطین را تشدید کرده و منجر به تلفات مردم عادی از جمله کودکان شده است.

تخت روانچی اظهار داشت: در این میان، رژیم اسرائیل به هتک حرمت مقدسات مذهبی و اسلامی ادامه داده است. مسجد الاقصی به عنوان نمونه بارز چنین تجاوزاتی، به طور مداوم هدف حملات، تحریکات و تهاجمات روزانه رژیم اسرائیل برای تسریع در اجرای طرح غیرقانونی اسرائیل در زمینه تقسیم زمانی و مکانی این حرم مطهر بوده است.

وی ادامه داد: به همان اندازه، وضعیت انسانی در نوار غزه همچنان وخیم است. محاصره اقتصاد غزه را نابود و ویرانی گسترده ای ایجاد و اکثر مردم را از دنیای خارج جدا کرده است.

تخت روانچی تصریح کرد: ادامه محاصره بی رحمانه غزه مجازات جمعی انسان های بی گناه است. این جنایت علیه بشریت محسوب می شود و تهدیدی جدی برای صلح و امنیت بین المللی است. این یک اقدام تهاجمی و وحشیانه است که همه قوانین و هنجارهای بین المللی را نقض می کند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …