شنبه , 8 اردیبهشت 1403

تجهیزات بازی فاقد استاندارد در اماکن تفریحی البرز نصب نمی شود

مدیرکل استاندارد البرز به صاحبان مکان های بازی و تفریح و مسوولان خدمات شهری هشدار داد برای حفظ کامل‌ سلامت‌ شهروندان از وسایل و تجهیزات تفریحی فاقد استانداردهای تعیین شده خودداری کنند.

تجهیزات بازی فاقد استاندارد در اماکن تفریحی البرز نصب نمی شودبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ امیر حسین محتشم  با اشاره به نزدیک شدن به فصل بهار و حضور تدریجی شهروندان در پارک ها و اماکن تفریحی گفت: پارک ها و اماکن تفریحی، بازی و ورزشی استان تحت نظارت مستمر بازرسان و کارشناسان استاندارد استان قرار دارد.

محتشم افزود: اجازه نخواهیم داد با نصب و راه اندازی تجهیزات فاقد استاندارد در بوستان ها و محل های تفریح و ورزش شهروندان‌ سلامت شهروندان با خطر مواجه شود.

او ادامه داد : بر اساس مصوبات شورای عالی استاندارد، برخی از تجهیزات و وسایل تفریحی، ورزشی بدون تاییدیه سازمان ملی استاندارد ممنوع است و بهره برداران ملزم به اخذ مجوز های مشمول استاندارد سازی می باشند.

محتشم گفت: لازم است مراحل مختلف ساخت، نصب و بهره برداری از این تجهیزات تحت نظارت و  تایید بازرسان سازمان ملی استاندارد انجام شود.

او افزود: خارج کردن تجهیزات فرسوده از دسترس عموم، لحاظ کردن استانداردسازی در قراردادها با بخش خصوصی، خرید تجهیزات و وسایل بازی مطابق با استانداردهای تعیین شده از اقدامات است که باید مورد توجه خاص قرار گیرد.

مدیرکل استاندارد البرز گفت:  در این راستا از ابتدای سال جاری تعداد ۳۴۱ مورد بازرسی، بازدید فنی و ایمنی از وسایل و تجهیزات بازی استان با هدف حمایت از حقوق شهروندان به ویژه کودکان، توسط کارشناسان این اداره کل و شرکت های بازرسی صورت پذیرفته است.

محتشم تاکید کرد: با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، توصیه می شود قبل از آغاز فصل بهار استانداردسازی تجهیزات بازی در برنامه کاری ارگان های مسوول به ویژه شهرداری ها قرار گیرد.

 

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …