سه شنبه , 18 اردیبهشت 1403

دولت جامع و یکپارچه الکترونیک مانع نظام اداری ناکارآمد است

یحیی رمضانی روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا در خصوص موضوع سخنان منتخب سیزدهمین دوره ریاست جمهوری مبنی براینکه نظام اداری کارآمد و فساد ستیز شکل خواهد گرفت افزود: برای اینکه قانون در کشوری حاکم باشد یعنی نرم افزار اداره حکومت کارا باشد، ابتدا  باید هم قوانین خوب، کارآمد و شفاف باشند و هم قوانین خوب اجرا شوند و در رابطه میان مردم و حکومت  بر رابطه مردم با یکدیگر، قانون حاکم باشد.
 وی ادامه داد: کارآمدی دولت ها به نظام اداری مربوط می شود که همچنان یک نظام اداری ناکارآمد، پوسیده و توام با فساد و رشوه است؛ راه حل آن هم مشخص بوده و با بگیر و ببند مشکل حل نمی شود، بلکه با فناوری جدید و دولت جامع و یکپارچه الکترونیک می توان این مشکل را حل کرد.    
رمضانی گفت: برای تحقق دولت الکترونیک باید عزم و اراده ای ملی شکل گرفته و  مسوولان با تحقق دولت کارآمد رضایت مردم را جلب کرده و فساد را حذف می کنند.

این مدرس دانشگاه اضافه کرد: مساله مهمتر سرمایه اجتماعی به معنای اعتماد میان حکومت و مردم است، که وجود این اعتماد در کارآمدسازی دولت منتخب سیزدهم اهمیت زیادی دارد مثلا اگر سرمایه اجتماعی وجود داشته باشد، وقتی دولت وعده ای داد مردم این اطمینان را دارند که آن وعده محقق خواهد شد.

معاون برنامه ریزی و توسعه سازمان مدیریت، برنامه ریزی استان البرز بیان داشت: چنانچه توقعات مردم از کارآمدی دولت منتخب سیزدهم ریاست جمهوری، نبود فساد و کارکرد درست نظام اداری است.

رمضانی افزود: براساس تجارب و مستندات،  دولت ها وقتی سر کار می آیند تا چهار سال فرافکنی کرده و دولت قبلی را متهم می کنند و از سال پنجم به بعد را می بینند، در حالی که دیگر  این امر کارساز نیست.

این استاد دانشگاه گفت: اگر دولت های جدید که سر کار می آیند مشکلات را گردن دولت قبلی  اندازند  به تدریج جایگاهشان در نزد افکار عمومی افول می کند و این می تواند به دولت منتخب یک تلنگری باشد که مردم در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم رای به دولت کارآمد، خدمتگزار ، فساد ستیز توام با شفاف سازی داده اند.

رمضانی تاکید کرد: این مهم کاملا با دیدگاه های حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رییسی همخوانی نزدیکی داشته چه حضور پرخیرشان در قوه قضاییه و چه در آغازین فعالیتهای دولت کریمه و خدمتگزار سیزدهم که امید است با پیروی از مدیریت، حماسه و روحیه شهادت طلبانه  حاج قاسم سلیمانی و تحت هدایت های داهیانه ولی امر مسلمین حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای و در عصر زعامت وامامت ولی عصر(عج) تعالی فرجه به تحقق غایی و نهایی برسد. 

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …