پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403

تاکید بر تامین حقابه تالاب‌های خوزستان برای مقابله با ریزگردهای داخلی

به گزارش ایرنا سید صولت مرتضوی شامگاه دوشنبه در کارگروه گرد و غبار خوزستان در سالن جلسات استانداری، با اشاره به گزارش مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مبنی بر عدم تامین حقابه تالاب‌ها و تاثیر آن بر پدیده ریزگردها، تاکید کرد: تامین حقابه این تالاب‌ها برای تثبیت منشاء داخلی گرد و غبار باید در دستورکار قرار گیرد.

وی افزود: ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار طی پنج سال برای تثبیت دیگر کانون‌های داخلی و توسعه نهال‌کاری و درختکاری در این کانون‌ها باید تامین شود که با این اقدامات انجام شده امیدواریم منشاءهای داخلی گرد و غبار به تدریج کاهش یابد.

مرتضوی مذاکره با کشورهای همسایه برای حل مشکل کانون‌های خارجی گرد و غبار را نیز از دیگر راهکارهای مطرح شده در این نشست عنوان کرد که باید پیگیری شود.

وی ضمن تاکید بر پیگیری مصوبات مربوطه از سوی مدیران، به آنها توصیه کرد که از اصراف و تبذیر خودداری کنند تا از هدرروی اعتبارات جلوگیری شود.

مرتضوی همچنین با اشاره به پرداخت همه اعتبارات مصوبات سفر ریاست جمهوری به خوزستان، گفت: حدود سه هزار میلیارد تومان اعتبارات مورد نیاز برای اتمام مصوبات سفر پرداخت شده که شامل یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اوراق و یک هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات نفت است؛ مبالغ دیگری نیز از محل اعتبارات نفت قرار است به دستگاه‌ها ابلاغ شود.

وی اظهار داشت: سال ۱۴۰۱ سال شکوفایی خواهد بود و منابع اعتباری مناسبی در این سال اختصاص خواهد یافت.

بر اساس این گزارش، رییس جمهوری به معاون اجرایی خود برای پیگیری وضعیت ریزگردها در سفر به خوزستان دستور ویژه صادر کرده بود.

مرتضوی در سفر دو روزه خود به خوزستان، تصفیه‌خانه و تاسیسات آبرسانی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی (آبرسانی به ۱۹ روستای شهرستان اهواز) را افتتاح کرد.

وی همچنین از خط دوم راه آهن اهواز – اندیمشک، کمربند غربی اهواز، ایستگاه چمران طرح آبرسانی غدیر و بیمارستان گلستان اهواز دیدن کرد.

این نشست در پی گرد و غبار شدید که از جمعه گذشته تاکنون سراسر خوزستان و برخی استان‌های کشور را فراگرفته برگزار شد.

در بهمن ماه ۹۵ طوفان‌های شدید گرد و غبار باعث قطعی آب و برق و تلفن در اهواز و برخی شهرهای خوزستان شده بود که دولت طرح مهار کانون‌های گرد و غبار این استان را تصویب کرد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …