جمعه , 14 اردیبهشت 1403

تامین شغل برای معتادان بهبود یافته البرز ضروری است

 غفور قاسم پور روز چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان کرج  اظهار داشت:  در سال ۱۴۰۱ تکمیل اردوگاه بازپروری معتادان استان البرز  با ظرفیت ۷۵۰ نفر  پیش بینی شده که البته با توجه به  کثرت جمعیتی مرکز استان البرز و شرایط اجتماعی موجود باید تلاش کنیم  این ظرفیت تا یک هزار و ۵۰۰ نفر نیز افزایش پیدا کند. 
وی افزود: تامین اعتبار این طرح با هماهنگی شورای شهر و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خواهد بود.
معاون استاندار البرز ادامه داد: مصوب شده  که تا مرحله راه اندازی کمپ دایمی، شهرداری کرج نسبت به اجاره مکان موقت اقدام و یا یکی از سالن های ورزشی تحت پوشش خود را با ظرفیت ۵۰۰ نفر جهت ارایه خدمات به جامعه هدف اختصاص دهد.
وی افزود: تجهیز این مرکز با همکاری شهرداری های گرمدره، کمالشهر، محمدشهر و ماهدشت خواهد بود.
معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه شهرستان کرج در ادامه با بیان اینکه پدیده تکدی گری و سایر آسیب های اجتماعی، چهره کلانشهر کرج را مخدوش و نازیبا کرده است، گفت: متاسفانه در مسیر اتوبان تهران – کرج و چهار راه های پر تردد شهر شاهد پدیده تکدی گری هستیم که این امر آسیب های اجتماعی فراوانی را به همراه دارد.
وی افزود: تمام تلاش خود را بکار گرفته ایم تا سال ۱۴۰۱ کرج، بعنوان شهر بدون متکدی شناخته شود.
معاون استاندار البرز همچنین تاکید کرد:شهرداران در شهرهای اقماری پاکسازی منطقه تحت حفاظت خود از وجود معتادان را باید به عنوان یک اولویت اجتماعی و فرهنگی در دستور کار داشته باشند.
وی خطاب به شهرداران بیان داشت: هیچ اقدام و حرکتی مهم تر از زدودن آسیب های اجتماعی از چهره شهرها نیست و این ماموریتی است که باید تا حصول نتیجه مطلوب به انجام رسانید.
معاون استاندار البرز همچنین به تشریح اقدامات اجتماعی بانوان آسیب دیده در کلانشهر کرج پرداخت و گفت: با دستور  استاندار البرز  به قید فوریت و پس از طی مراحل ترک تشریفات، فرایند واگذاری مرکز نگهداری  بانوان معتاد  در جاده قزلحصار کرج توسط شهرداری کرج انجام خواهد گرفت.
فرماندار کرج گفت: دانشگاه علوم پزشکی البرز ، بیمارستان کوثر را به عنوان مرکز درمانی جهت ساماندهی و درمان بانوان معتاد متجاهر تعیین کرده است.
قاسم پور بیان داشت : به منظور راه اندازی مراکز جامع توانمند سازی و صیانت اجتماعی برای بانوان معتاد بهبود یافته شهرداری کرج نسبت به واگذاری امانی زمین مرکز غربالگری قزلحصار به شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر اقدام کند.
سردار  جعفر حسینی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان البرز نیز در ادامه این نشست گفت: اقدامات خوبی در استان پیرامون بهبود وضعیت اجتماعی و جمع آوری معتادان متجاهر صورت گرفته است و این امر نیز جز با کار جهادی میسر نمی شده است و تا رسیدن به نتیجه مطلوب بصورت شبانه روزی برای ترمیم آسیب های اجتماعی موجود تلاش داریم.
وی ضمن تشریح اقدام انجام شده بیان کرد: تخت های مرکز ( دی. آی. سی) در منطقه کلاک نیز به زودی احیا خواهد شد.
غلامرضا رضوانی معاون  خدمات شهر شهرداری کرج  در ادامه گفت: زمینی به وسعت یک هزار هزار متر مربع  برای توسعه گرمخانه های کرج پیش بینی شده است و برای سال آینده آماده خواهد شد.
وی افزود: به موازات آن گرمخانه سیار ( اتوبوس – گرمخانه) شبانه در سطح شهر گشت دارد  و نسبت به جمع آوری افرادی در شب های سرد زمستانی اقدام می کند.
 
 

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …