پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403

ویژه برنامه های محرم در بستر شاد البرز آغاز شد

فرشته فهمیده روز چهارشنبه درگفت و گو با ایرنا هدف از اجرای این برنامه ها را ترویج فرهنگ و حماسه اربعین حسینی دربین دانش آموزان ذکر کرد.

وی با اشاره به اینکه محرم ازدیرباز درفرهنگ و تمدن اسلامی جایگاه ویژه ای داشته است، خاطرنشان کرد: محرم علاوه بر معرفت دینی، فرهنگ همبستگی را درجامعه ترویج می دهد.

 فهمیده  بیان داشت: تبیین مبانی دینی و فلسفه قیام عاشورا و انتقال ارزش های معنوی و اسلامی به نوجوانان و جوانان موجب پیشگیری ازآسیب های اجتماعی می شود.

وی تصریح کرد: انتشار پیام ها مناسبت های مهم چون حماسه اربعین حسینی نقش موثری درترویج این فرهنگ غنی دربین جامعه هدف آموزش وپرورش دارد.

فهمیده ادامه داد: فضای مجازی دارای ظرفیت گسترده ای است بشکلی که هم اکنون تمام افراد جامعه به نوعی با اخبار و مطالبی که دراین فضا منتشرمی شود سر و کاردارند لذا برای انتقال آموزه های دینی و ارزسی به خصوص برای گروه سنی کودک و نوجوان باید ازآن استفاده کرد.

وی فضا سازی محرم و سیاهپوش کردن فضای آموزش و پرورش،انتشارقرائت زیارت عاشورا، نوحه خوانی دانش آموزان، برپایی نمایشگاه و یادمان شهدا، نوشتن دلنوشته و شعرکه نشان از دلتنگی های آنان در عاشورا دارد را از دیگر فعالیت های ویژه برنامه های محرم درحوزه معاونت پرورشی و فرهنگی درفضای مجازی برشمرد.

وی اضافه کرد: با توجه به عدم حضور دانش آموزان در مدارس به دلیل شیوع ویروس کرونا، فعالیت های مناسبتی مذهبی، انقلابی و ملی درمدارس به صورت نمادین برگزار ودربسترفضای مجازی برای آگاهی بخشی به دانش آموزان انتشارمی یابد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرزیادآورشد: می توان از ظرفیت این فضا در راستای آگاهی بخشی درباره حقیقت واقعه عاشورا و درس های این روزهای حماسی و همچنین همایش جهانی دوستداران امام حسین (ع) درپیاده روی اربعین سال های قبل استفاده کرد.

وی افزود: فرهنگ عاشورا، اربعین و ماهیت آن سینه به سینه دربین نسل های مختلف منتشر شده است و امروز از طریق فضای مجازی این فرهنگ دینی – مذهبی و واقعیت های آن به جوامع دیگر نیز منتقل می شود.

فهمیده تاکید کرد: ازآنجا که این روزها بسیاری از دشمنان و بدخواهان کشور با جولان دادن دراین محیط سعی درانحراف افکار عمومی دارند، استفاده از این ظرفیت برای معرفی درس‌های اخلاقی این حماسه عظیم نباید مورد غفلت واقع شود.

استان البرز ۴۷۳ هزار دانش آموز دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …