دوشنبه , 17 اردیبهشت 1403

بیکاری و دخالت اطرافیان از مهم ترین عوامل درخواست طلاق در البرز است

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی دادگستری البرز، حسین فاضلی هریکندی در کارگروه  اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان البرز با اشاره به اینکه در هشت ماهه نخست امسال یک هزار و ۴۶۰ مراجعه به مراکز مشاوره استان انجام شده اظهار داشت: از این میزان حدود ۱۳ درصد منجر به سازش شده است.

وی ضمن تاکید بر لزوم انسجام در اقدامات دستگاه‌ها برای کاهش آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد:  دادگستری استان در سال ۱۳۹۴ اقدام به ایجاد مراکز تخصصی مشاوره پیش از طلاق کرده است که هم اکنون علاوه بر کرج، در سه شهرستان فردیس، ساوجبلاغ و نظرآباد این مراکز در حال فعالیت  هستند.

فاضلی هریکندی گفت:  این مراکز با فعالیت بیش از ۴۰ مشاور، سالانه ۱۸هزار جلسه مشاوره برگزار می‌کنند  که در حدود ۱۵ درصد موارد منجر به صلح و سازش می‌شود که با توجه به بافت فرهنگی استان دستاورد مهمی است.

رییس کل دادگستری البرز با اعلام افزایش آمار تشکیل پرونده طلاق در سطح استان البرز در ۶ ماهه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه در سال های  ۹۸ و  ۹۹ تاکید کرد: شرایط کنونی و برطرف کردن زمینه های وقوع طلاق نیازمند اقدامات نظام مند، یکپارچه و منسجم از سوی همه دستگاههای مسوول  در استان برای کاهش طلاق و صیانت از نهاد خانواده است.

فاضلی هریکندی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح های «هجرت» و «هور» با هدف باز اجتماعی کردن زندانیان جرایم اجتماعی به عنوان یکی از طرح های موفق در دادگستری استان تصریح کرد: در هشت ماهه امسال اجرای این طرح ها در ندامتگاه‌های استان، منجر به مرخصی منتهی به آزادی، مرخصی، آزادی، آزادی با اخذ رضایت شاکی، آزادی مشروط، تعلیق مجازات، عفو و پابند الکترونیک برای یک هزار و ۶۰۱  زندانی شده است.
وی با اشاره به ایجاد مرکز ماده ۱۶ برای اولین بار در استان با پیگیری های مشترک دستگاه های قضایی و اجرایی، گفت: با ایجاد این مرکز، جمع آوری و بازتوانی معتادان متجاهر با شدت بیشتری در حال انجام است.

فاضلی هریکندی در بخش دیگر ی از سخنان خود با بیان اینکه پیشگیری از رشد و گسترش حاشیه نشینی در دستور کار کارگروه پیشگیری از حاشیه نشینی بوده است، متذکر شد: اقدامات قرارگاه صیانت از بیت المال و مقابله با تغییرکاربری، همچنین تشکیل کمیته مشترک مابین دستگاههای عضو کمیسیون ماده ۱۰۰ و نظارت بر عملکرد آن در کنترل تغییرکاربری ها و ساخت و سازهای غیرمجاز موثر بوده است. 
وی با استقبال از پیشنهاد استاندار البرز برای ایجاد قرارگاه اجتماعی استان گفت: در زمینه آسیب‌های اجتماعی دستگاههای مختلف وظایف متعددی دارند و کارگروهها و شوراهای متعددی  نیز مسوولیت دارند که این  قرارگاه  می‌تواند ضمن ایجاد وحدت رویه و انسجام در اقدامات دستگاه‌های متولی، موجب اثربخشی بیشتر اقدامات شده و از فعالیت‌های جزیره‌ای در این حوزه جلوگیری کند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …