شنبه , 15 اردیبهشت 1403

بیش از ۵۰ درصد تماس با پلیس ۱۱۰ البرز عملیاتی شده است

سرهنگ «فرهاد چراغی» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: روزانه به طور متوسط بیش از ۲هزارو ۸۰۰  تماس با مراکز ۱۱۰ در سراسر استان برقرار شده که  بیش از نیمی از آن منجر به عملیات های پلیس می شود.

وی اضافه کرد: امسال بیش از یک میلیون و ۹۰۲ هزار تماس با مرکز  فوریت های پلیسی ۱۱۰ استان البرز برقرارشده که حدود ۸۰۰ هزار مورد آن عملیاتی شده است.

طی این مدت  از مجموع تماس های حاصل شده ۸۷  هزارو ۷۸۲مورد مربوط به تماس های مشاوره ای و  ۴۱ هزارمورد خدمات غیرمرتبط با پلیس بود که به واحدهای مربوطه ارجاع داده شده است.
چراغی  خاطرنشان کرد: بیشترین فراوانی تماس ها شامل جرائم سرقت، تصادفات، مبارزه با مواد مخدر، نزاع و درگیری ، برخورد با اوباش، مزاحمین و کالای قاچاق بوده است.

وی  دربخش دیگری ازسخنان خود به خدمات سامانه پیام کوتاه در مرکز فوریت های پلیس ۱۱۰ اشاره کرد و گفت: این سامانه که به مدت یک ماه از راه اندازی آن می گذرد، ۲۱۲ مورد خدمات از سوی پلیس ۱۱۰ به شهروندان ارائه شده است.

چراغی یادآورشد : شهروندانی که به دلایل مختلف قادر به برقراری تماس تلفنی با مرکز فوریت های پلیسی نیستند می توانند با ارسال پیامک به شماره ۱۱۰۲۶ موضوع را به ماموران انتظامی اطلاع دهند.

وی گفت:  این سامانه در راستای افزایش خدمت رسانی به مردم و توسعه و هوشمندسازی فوریت های پلیسی  راه اندازی شده است.
چراغی خاطر نشان کرد: برخی از مردم نیز به دلیل شرایط خاص قادر به برقراری تماس تلفنی با سامانه ۱۱۰ نیستند که با فعالیت این سامانه  پیام کوتاه مرکز فوریت های پلیسی این امکان فراهم شده که این افراد با پلیس در ارتباط باشند.

وی در خصوص  قابلیت های سامانه پیام کوتاه ۱۱۰ گفت: تعریف شماره مختص هر استان برای دریافت و ارسال پیام کوتاه شامل پیش شماره ۱۱۰ و کد استان است که به عنوان مثال استان البرز ۱۱۰۲۶ ، دریافت پیامک در حوزه های عملیاتی  از دیگر قابلیت های این سامانه می باشد.
وی  ازمردم خواست ازتماس های غیرضروری با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ خودداری کرده تا پلیس درسایر ماموریت های خود خدمات رسانی کند.
معاون عملیات فرماندهی انتظامی البرز همچنین یادآورشد که درصورت تماس با مرکز فوریت های پلیسی به دور ازشتاب زدگی و عجله اطلاعات و آدرس کامل را ارائه کنند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …