پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403

معاون وزیر آموزش و پرورش: سمپاد مهارتی در کشور نیازمند توسعه است

« الهام یاوری » عصر شنبه در حاشیه آیین تجلیل از دانشجویان مستعد نوورود استان البرز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: در راستای تربیت افراد ماهر و متناسب با نیازهای صنعت و فناوری در رشته ها، حرف و مهارت های مورد نیاز استان ها، به مشارکت خیرین مدرسه ساز برای ساخت مدارس سمپاد نیاز داریم.

وی با اشاره به اینکه استان البرز پیشرو در راه اندازی سمپاد مهارتی  و ساخت مدرسه خیرساز سمپاد است، خاطرنشان کرد: طرح سمپاد مهارتی از سال ۹۸ از طریق آزمون ورودی مدارس متوسطه دوره دوم استعدادهای درخشان و پذیرش در رشته های شبکه نرم‌افزار و فتوگرافیک دراستان های خراسان رضوی، البرز و همدان اجرایی شد.

وی بیان داشت: در سال تحصیلی گذشته این طرح در استان های فارس، همدان، یزد و شهر تهران با رشته های دیگری چون مکاترونیک و پویانمایی توسعه یافت.

یاوری تصریح کرد: مهارت در اقتصاد کشور نقش پررنگ و مهمی دارد و در این راستا مدارس سمپاد مهارتی از موارد جدی است که می‌تواند به زیست بوم اقتصاد کشور کمک کند.

وی ادامه داد: درمدارس سمپاد مهارتی بستری از مهارت‌ها تعریف می‌شود تا دانش‌آموزان با علاقه‌مندی مهارت مورد نظر خود را انتخاب نمایند و با خلاقیت و نوآوری نگاه تازه به صنعت و اقتصاد داشته باشند و نقطه تمایز سمپاد مهارتی با سایر هنرستان‌های فنی، پرورش انسان‌های توانمندتر است تا به کمک حوزه صنعت بشتابند.

وی یادآورشد: برنامه ریزی های لازم برای توسعه مهارت ها در حوزه فعالیت های هنری ، پرورشی و تربیت بدنی در مدارس سمپاد صورت گرفته است و در جهت تربیت دانش آموزان چند ساحتی مطابق با سند تحول بنیادین حرکت می کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان افزود: ۷۰۰ مدرسه سمپاد با ۱۲۰ هزار دانش آموز در کشور فعالیت دارد.

وی تاکید کرد: دانش آموزان ۲ بخش علمی و مهارتی در مدارس سمپاد کشور زیر پوشش تعلیم و تربیت قرار می گیرنذ تا با کسب دانش و مهارت در رشد و تعالی جامعه ایفای نقش کنند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …