جمعه , 10 فروردین 1403

هرگونه انحراف در توزیع برق نیروگاه فردیس تکذیب شد

محسن دانک روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اخیرا در فضای مجازی منتشر شده بود که یک مزرعه ماینز در شهری ری کشف شده که دیده اند از زیر زمین یک کابل ضخیم مستقیم از نیروگاه منتظر قائم به آنجا وصل بوده و بعد متوجه شدند که کل نیروگاه داشته برای این واحد کار می کرده است.

 وی با تکذیب این ادعا  ادامه داد: آن چیزی که در فضای مجازی منتشر شده واقعیت ندارد و از نظر علمی انتقال برق به این منطقه از طریق زیر زمینی قابل انجام نیست چرا که از اینجا تا شهرری ۸۰ کیلومتر راه است.

دانک با بیان اینکه روش دیگری برای انتقال انرژی وجود ندارد، افزود: اینکه کابلی باشد یا از طریق زیرزمین بخواهد از نیروگاه منتظر قائم فردیس به شهرری منتقل شود چنین چیزی وجود ندارد.

وی تاکید کرد که نیروگاه تحت نظارت دیسپاچینگ ملی ایران کار می کند و تولید نیروگاه بلافاصله تحویل داده می شود و ذخیره سازی معنایی ندارد. 

 مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق شهید منتظرقائم فردیس استان البرز گفت: این نیروگاه انرژی را تحویل پست می دهد و پست های شهری برای مصارف مورد استفاده قرار می گیرد.

دانک به فعالیت نیروگاه منتظر قائم فردیس از سال ۱۳۵۰  اشاره و بیان داشت: قدمت نیروگاه بخار به ۵۰ سال  و سیکل ترکیبی به ۲۲ سال می رسد که نیروگاه واحد بخار به ظرفیت ۶۰۰ مگاوات و نیروگاه سیکل ترکیبی به ظرفیت یک هزار و۶۶۰ مگاوات قابلیت تولید برق را دارد.

وی با اشاره به اینکه این نیروگاه ۱۴۰۰ مگاوات ساعت برق تولید می کند، اظهار داشت: این نیروگاه ۲۰ درصد برق مورد نیاز استان های تهران و البرز را تامین می کند.

نیروگاه منتظر قائم فردیس سه درصد از برق کشور را تامین می کند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …