جمعه , 31 فروردین 1403

پایگاه های تابستانی دانش آموزان با نیازهای ویژه در البرز فعال شدند

عباس کشاورز روز دوشنبه درحاشیه افتتاح این پایگاه ها در مدرسه ایمان آموزش و پرورش ناحیه یک کرج  به خبرنگارایرنا گفت: باتوجه به تداوم شیوع ویروس کرونا و شرایط حاکم بر استان وهمچنین اهمیت توجه به سلامت دانش‌آموزان، کلاس‌های اوقات فراغت بصورت غیرحضوری فعالیت خود را شروع کردند.

وی با اشاره به اینکه این پلیگاه ها در بستر شبکه شاد دانش آموزان با نیازهای ویژه را زیر پوشش قرار می دهد، خاطرنشان کرد: این کلاس ها تا پایان مردادماه سالجاری دایر است.

وی به اهمیت غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان پرداخت و یادآورشد: پایگاه های تابستانی در کمک به ارتقا و رشد برنامه‌ریزی صحیح در فضای مجازی و تولید محتوا، اوقات فراغت جذاب و متنوعی برای دانش آموزان موثر است.

کشاورز تصریح کرد: ایجاد شور ونشاط ،استعداد یابی، پرورش و تقویت خلاقیت و نقاط  قوت دانش آموزان با نیازهای ویژه از مهمترین اهداف تشکیل پایگاه های تابستانه برای دانش آموزان را تشکیل می دهد.

وی ادامه داد: ۱۴ پایگاه غنی سازی اوقات فراغت تابستانی با ثبت نام حدود ۲۵۰ دانش آموز با نیازهای ویژه در استان البرزتشکیل شده است.

وی اضافه کرد: تعدادی از دانش آموزان نیز از کلاسهای کاردستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  به صورت رایگان استفاده می کنند.

رییس اداره آموزش و پرورش البرزگفت: ۱۸ مدرسه استثنایی در البرز وجود دارد که از این تعداد ۱۷ مدرسه به صورت دولتی و یک مدرسه نیز به صورت غیردولتی فعالیت می کند.

وی عنوان کرد: ۱۹ مرکز مشکلات ویژه یادگیری در استان وجود دارد که از این تعداد ۱۰ مرکز به صورت دولتی، ۹ مرکز به صورت غیردولتی فعالیت می کنند.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی البرز تاکید کرد: استان البرز یک هزار و ۸۸۹ نفر دانش آموز  استثنایی و ۹ هزار و ۲۲۳ نفر دانش آموز هم به صورت تلفیقی فراگیر در مدارس عادی دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …