پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403

بیش از ۱۱ تن ماهی خاویاری در استان البرز تولید شد

لاله ضیاییان روز شنبه در جمع خبرنگاران  افزود: به منظور رونق اقتصادی  و کمک به معیشت بهره برداران ، زمینه پرورش ماهیان خاویاری در استان البرز فراهم شده است.

وی با بیان اینکه این اقدام به منظور استفاده چند منظوره از منابع آب شیرین، افزایش بهره وری و توسعه آبزی پروری، ایجاد تنوع گونه ای در پرورش آبزیان و کمک به تولید و اقتصاد کشاورزان در استان می باشد، اظهار داشت: باهدف استفاده بهینه  از ظرفیت آبی و با توجه به شرایط آب و هوایی مساعد استان، با مشارکت شیلات و بخش خصوصی در چهار شهرستان کرج، اشتهارد، ساوجبلاغ، نظرآباد، اقدام به رهاسازی بچه ماهیان خاویاری در این منابع آبی  شده است.

ضیاییان با اشاره به اینکه پرورش ماهیان خاویاری به دلیل داشتن بازار مصرف داخلی و خارجی و قیمت بسیار خوب، گوشت و خاویار آن، دارای توجیه اقتصادی قابل قبولی است، تصریح کرد: در زمان حاضر گونه های مختلف ماهی خاویاری در کشور وجود دارند که با توجه به شرایط اقلیمی متنوع استان برای توسعه فعالیت های آبزی پروری، امکان پرورش گونه های با ارزش اقتصادی سیبری، اوزون برون و فیل ماهی در استان وجود دارد.

در سال ۱۳۹۹با فعالیت ۱۳۲ واحد پرورش ماهی ۲ هزارو۵۵۰ تن انواع ماهیان پرورشی شامل ماهیان سردآبی و گرم آبی و همچنین با فعالیت ۲۶ واحد پرورش ماهی زینتی  ۱۴.۵میلیون قطعه ماهی زینتی در استان تولید شد.

در البرز بیش از ۱۰۰ گونه ماهی زینتی و ماهیانی سردابی همچون قزل آلا و کپور پرورش می یابند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …