جمعه , 7 اردیبهشت 1403

بیش از یک هزار مددجوی ندامتگاه های البرز مهارت آموختند

بهزاد غفاری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا یکی از اهدف مهم  در توسعه آموزش های مهارتی در ندامتگاه های استان را ایجاد اشتغال و کسب درآمد برای مددجویان حین تحمل حبس  ذکر کرد.

وی گفت:  تلاش ها براین است تا شرایطی برای مهارت آموزی و بازگشت آبرومندانه مددجویان  به جامعه فراهم شود.

غفاری اظهار داشت: مددجویان ندامتگاه های استان  البرز بیشتر  از اقشار کم درآمد و در معرض آسیب های اجتماعی  هستند، لذا وظیفه  خود می دانیم تا با فراهم کردن بسترهای لازم ، امکان اشتغال آنان را مهیا کنیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای البرز گفت:  در کنار ارائه آموزش های فنی و مهارتی ، از طریق مرکز مدیریت مهارت آموزی، مشاوره های شغلی برای هدایت استعدادهای فکری و فنی مددجویان  ارائه می شود.

وی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص توانمندسازی نیروی انسانی به عنوان عامل اصلی بهره وری  افزود: در آموزش های مهارتی  مراکز آموزشی این اداره کل ، محور اصلی  توانمند سازی نیروی کار استان با هدف کاهش بیکاری و ایجاد اشتغال پایدار است.

غفاری اظهار داشت:  این اداره کل، آموزش های مهارتی را در۲ بخش دولتی و غیردولتی و با بهره گیری از مربیان مجرب و امکانات و تجهیزات کارگاهی، مطابق با استانداردهای آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در خوشه های صنعت، کشاورزی، خدمات و فرهنگ و هنر ارائه می دهد.

استان البرز با هفت شهرستان تابعه دارای تعداد هشت مرکز مهارت آموزی دولتی با ۱۰۰ مربی و ۴۵۰ مرکز آزاد آموزش فنی و حرفه ای  است.

از مجموع چهار ندامتگاه مستقر در البرز ۲ ندامتگاه زیر نظر اداره کل زندان های استان تهران و ۲ ندامتگاه دیگر زیر نظر اداره کل زندان های البرز قرار دارند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …