جمعه , 10 فروردین 1403

برخی دستورالعمل ها در فعالیت مناطق اقتصادی اختلال ایجادکرده است

نادر ثناگو مطلق روز یکشنبه در نشست مشترک یک روزه مدیران عامل مناطق ویژه اقتصادی کشور که در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام استان البرز برگزار شد افزود: در روزهایی که درگیر جنگ اقتصادی هستیم، خاکریز نخست به تعبیر مقام معظم رهبری در این جنگ اقتصادی که در آن قرار داریم همین مناطق ویژه اقتصادی و آزاد است که در آنها تولید صورت می گیرد.

وی اضافه کرد: بر همین اساس با توجه به اینکه در معرض شدید ترین تحریم ها هستیم و سرمایه گذاران برای تولید هر آنچه که مورد تحریم قرار گرفته ایم به دل این مناطق پناه آورده اند و از سوی دیگر با دور زدن تحریم ها به دنبال حل مشکلات هستند،دیگر خودمان نباید کاری کنیم تا به این سرمایه گذاران ضربات بیشتری وارد شود.

ثناگو مطلق افزود: مشکلات تحریم از یک سو و موانع داخلی سبب دلسردی سرمایه گذاران می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مهلت توقف ۲ ماهه کالاها اشاره  کرد و خاطر نشان کرد: این موضوع تبدیل به یک معضل اساسی و جدی برای سرمایه گذاران شده است

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام در ادامه با بیان اینکه قوانین خوبی در حوزه مناطق ویژه اقتصادی و آزاد داریم ،تصریح کرد: جمع بندی موارد در این نشست در چند بخش این بود که بخشی از طریق ظرفیت های موجود در خود مناطق ویژه و بخش دیگری از مسایل توسط دبیر شورای عالی مناطق ویژه اقتصادی و آزاد در دولت مطرح و پیگیری که عمده مسایل این مناطق در بخش هایی از جمله گمرک، مالیاتی و حوزه های مربوط به صنعت مرتفع تا شاهد شکوفایی هر چه بیشتر مناطق ویژه اقتصادی در این بخش ها باشیم.

منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه پیام وابسته به‌وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از ظرفیت‌های مهم اقتصادی و پروازی کشور محسوب می‌شود. فرودگاه پیام البرز در ۲ بخش باری و مسافری خدمات ارائه می‌کند، ضمن اینکه تاکنون بیش از ۱۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در آن مستقر شده است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …