پنجشنبه , 6 اردیبهشت 1403

باند ۹ نفره کلاهبرداران واتساپی در البرز بازداشت شدند

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج،  سرهنگ  رسول جلیلیان با اشاره به متلاشی شدن باند کلاهبرداران واتساپی در استان البرز اظهار داشت : در پی دریافت شکایت متعدد مبنی برکلاهبرداری و برداشت غیرمجاز از طریق تماس واتساپی و با شماره مجازی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد که کلاهبرداران با استفاده از آرم صدا و سیما با شهروندان تماس گرفته و اعلام می کردند شما برنده خوش حساب یکی از اپراتورهای همراه و یا برنده مسابقه برنامه رادیویی و تلویزیونی شده اید، پس از دریافت اطلاعات کارت بانکی اقدام به خالی کردن حساب افراد و خرید با کارت های بانکی اجاره ای می کردند.

سرهنگ جلیلیان  بیان کرد: با تلاش شبانه روزی و اقدامات پلیسی ماموران این باند کلاهبرداری سرانجام مخفیگاهشان درکرج و تهران شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی در چندین عملیات غافلگیرانه اعضای باند 9 نفره کلاهبرداران توسط پلیس دستگیر شدند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه تاکنون بیش از 150 نفر از شاکیان و مالباختگان شناسایی شده اند، گفت: مبالغ کلاهبرداری شده بیش از 10 میلیارد ریال برآورد شده است.

رئیس پلیس فتای استان از شهروندان خواست از قراردادن اطلاعات کارت بانکی به دیگران جدا خودداری کنند و کارت‌های بانکی خود را در اختیار دیگران قرار  ندهند چرا که در صورت سوء استفاده از کارت بانکی، صاحب کارت بانکی نیز مورد پیگرد قانونی قرار می گیرد.

انتهای پیام/ش

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …