چهارشنبه , 5 اردیبهشت 1403

آخرین وضعیت کرونا در کشور/ هیچ استانی در وضعیت قرمز نیست

به گزارش خبرگزاریتسنیم، بر اساس آخرین آمار منتشر شده کرونا توسط وزارت بهداشت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تا روز گذشته 26 شهریورماه 1401 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 303 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی و 84 نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید19 در کشور به 7 میلیون و 542هزار و 533 نفر رسید.

متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 14 بیمار مبتلا به کووید19در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری، به 144هزار و 287 نفر رسید.خوشبختانه تاکنون 7 میلیون 320 هزار و 304 نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

311 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.تا کنون 53 میلیون و 986هزار و 439 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور انجام شده است.

در حال حاضر هیچ شهرستان در وضعیت قرمز نیست، 20 شهرستان در وضعیت نارنجی، 257 شهرستان در وضعیت زرد و 171 شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

استان همدان/ روز بدون فوتی در استان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در شبانه روز گذشته هیچ موردی از مرگ بیماران کرونایی در استان همدان ثبت و گزارش نشده است.

علیرضا توقیری در گفت و‌گو با خبرنگار تسنیم در  همدان ، اظهار داشت: از ابتدای اپیدمی کرونا تاکنون سه هزار و 402 بیمار مبتلا به کرونا در استان همدان جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه دیروز 27 بیمار تنفسی مشکوک و مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری شدند، تصریح کرد: در شبانه روز گذشته 471 بیمار با علائم تنفسی و مشکوک به کرونا به مراکز درمانی استان مراجعه کردند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه در حال حاضر  157 بیمار مشکوک و قطعی مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند، گفت: چهار بیمار  کرونایی هم در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بستری هستند‌.

توقیری با بیان اینکه از ابتدای اپیدمی کرونا تاکنون، 149 هزار و 638 بیمار مبتلا به کرونا در استان شناسایی شده است، افزود: گسترش واکسیناسیون در کاهش روند ابتلا، بستری و مرگ و میر بیماران کرونایی موثر بوده است.

وی درباره وضعیت رنگ‌بندی کرونا در شهرستان‌های استان، گفت: شهرستان‌های تویسرکان و ملایر در وضعیت آبی و هشت شهرستان‌ دیگر استان در وضعیت زرد هستند.

استان بوشهر/ 70 درصد شهرستان‌های استان در وضعیت آبی کرونایی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به سیر نزولی مبتلایان به بیماری کرونا در استان گفت: اکنون بر اساس جدیدترین رنگ‌بندی، 70 درصد شهرستان‌های استان بوشهر در وضعیت آبی کرونایی قرار دارد.

حسن ملکی‌زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به آخرین وضعیت رنگ‌بندی کرونایی اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس جدیدترین رنگ‌بندی، 70 درصد شهرستان‌های استان بوشهر در وضعیت آبی کرونایی قرار دارد.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با اشاره به اینکه 30 درصد شهرستان‌های استان در وضعیت زرد قرار دارد خاطر نشان کرد: بوشهر، تنگستان، جم، دشتستان، دشتی، عسلویه و کنگان در وضعیت آبی، گناوه، دیلم و دیر در شرایط زرد کرونایی قرار دارند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 36 بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند تصریح کرد: روز گذشته 24 بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری شده و 23 بیمار نیز با حال خوب از این بخش‌ها ترخیص شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: در حال حاضر هیچ بیمار مبتلا به کرونا در بخش مراقبت ویژه بستری نیست و خوشبختانه فوتی کرونایی به صفر رسیده است.تعداد کل مبتلایان به کرونا از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون 108 هزار و 491 نفر بوده است.

استان کردستان/ روز بدون فوتی در استان

فریدون عبدالملکی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران از کاهش آمار مبتلایان به کرونا در استان خبر داد و اظهار داشت: در طول 24 ساعت گذشته تنها یک بیمار جدید مبتلا به کروناویروس در استان کردستان شناسایی شده است.

وی افزود: در شبانه‌روز گذشته نیز هیچ بیمار فوتی کرونا در استان کردستان گزارش نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر 48 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سطح استان بستری بوده که 9 نفر از آنان در بخش مراقبت‌های ویژه ICU است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه اکنون هیچ شهرستان استان کردستان در وضعیت قرمز کرونایی نیست، خاطرنشان کرد: شهرستان‌های قروه، دیواندره و کامیاران در وضعیت آبی و مابقی شهرستان‌ها نیز زرد هستند.

عبدالملکی تصریح کرد: از همه هم‌استانی‌‌های فهیم درخواست می‌شود که برای حفظ این شرایط و ریشه‌کنی هر چه سریع‌تر این ویروس، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

استان قزوین/ تعداد بیماران کرونایی بدحال 50 درصد کاهش یافت 

جلال رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین، از کاهش 30 درصدی موارد قطعی ابتلای روزانه به کرونا خبر داد و اظهار داشت: در 24 ساعت اخیر 7 مبتلای کرونایی جدید در آزمایشگاه‌های منتخب کووید استان قزوین شناسایی شدند که این آمار نسبت به روز قبل 3 نفر کاهش یافته است.

وی با اشاره به کاهش 45 درصدی موارد روزانه بستری‌های کرونایی گفت: در شبانه‌روز گذشته 12 بیمار کرونایی جدید با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان قزوین بستری شدند که این آمار در مقایسه با روز گذشته 10 نفر کاهش داشته است.

رحمانی با بیان اینکه تعداد بیماران بدحال کرونایی در استان قزوین 50 درصد کاهش یافته است، اضافه کرد: در حال حاضر 4 بیمار کرونایی با حال وخیم جسمی و تنفسی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان قزوین با اتصال به دستگاه کمک تنفسی ادامه حیات می‌دهند که این آمار در قیاس با روز قبل 4 نفر کمتر شده است.

وی از افزایش نرخ مرگ‌ و میر کرونایی روزانه در استان خبر داد و گفت: در 24 ساعت گذشته یک بیمار کرونایی بدحال به خاطر شدت علائم بیماری و ضعف جسمانی مفرط جان خود را از دست داد که البته امیدواریم این آمار بیشتر از این مقدار نشود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان قزوین در ادامه به افزایش 30 درصدی موارد بهبودیافتگان روزانه کرونایی اشاره کرد و افزود: در شبانه‌روز اخیر 22 بیمار کرونایی با علائم قطعی بهبود و نقاهت از بیمارستان‌های قزوین مرخص شدند که این آمار نسبت به روز پیش 5 نفر بیشتر شده است.

رحمانی با اشاره به کاهش 15 درصدی جمعیت کل بستری‌های کرونایی استان قزوین ادامه داد: در حال حاضر 55 بیمار کرونایی به دلیل داشتن علائم تنفسی حاد در بیمارستان‌های استان قزوین بستری شده‌اند که این آمار در مقایسه با روز گذشته 10 نفر کاهش پیدا کرده است.

آذربایجان‌غربی/ ثبت 13 مورد جدید کرونایی در شبانه روز گذشته

محمدامین ولیزاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، اظهار داشت: در شبانه روز گذشته، 44 بیمار دارای علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های سطح استان آذربایجان‌غربی بستری شده‌اند.

وی افزود: تعداد مبتلایان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، به 365 هزار و 376 نفر رسیده است. هم اکنون 75 نفر در بخش آی سی یو بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سطح استان بستری هستند که از این تعداد 24 نفر تحت ونتیلاتور قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی آذربایجان‌غربی، عنوان کرد: در شبانه روز گذشته یک مورد فوتی در سطح استان گزارش شده است. با احتساب آمار امروز، کل فوتی‌های استان  به 7 هزار و 724 نفر رسید.

استان خراسان رضوی/ تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در 45درصد کاهش یافت

محمد پهلوان کاشی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم،  اظهار داشت: در حال حاضر 119 بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان خراسان رضوی بستری هستند که از این تعداد 109 بیمار متعلق به دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

وی با بیان اینکه هم اکنون 30 بیمار بدحال مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان خراسان رضوی بستری هستند که 27 نفر از این تعداد در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند تصریح کرد: تعداد بیماران بدحال بستری در مراکز درمانی استان نیز نسبت به ده روز گذشته کاهشی 43 درصدی داشته است.

رئیس کمیته رسانه و اطلاع رسانی ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در 24 ساعت گذشته 20 بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شدند که تمامی این بیماران متعلق به دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند.

پهلوان با بیان اینکه در شبانه روز گذشته 259 نفر به مراکز جامع سلامت منتخب کرونا و اورژانس بیمارستان‌ها مراجعه و خدمات سرپایی دریافت کردند از عموم مردم خواست همچنان نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی،  استفاده از ماسک، حفظ فاصله اجتماعی و تکمیل واکسیناسیون توجه داشته باشند.

خراسان جنوبی|9 شهرستان استان بدون مبتلای کرونایی جدید

غلامرضا شریف‌زاده، دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی گفت: در شبانه روز گذشته 4 بیمار جدید کرونایی در شهرستان‌های بیرجند، سربیشه و فردوس شناسایی شدند.

وی افزود: روز گذشته 52 آزمایش تشخیص مولکولی و سریع کرونا در استان انجام شد که در مجموع 4 بیمار جدید شناسایی شد.

شریف‌زاده بیان کرد: از این تعداد یک مورد از بیرجند، 2 مورد از سربیشه و یک مورد از فردوس شناسایی شد.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی اظهار داشت: در ادامه عملیات واکسیناسیون کرونا در استان تا روز گذشته 589 هزار و 539 نفر واکسن نوبت اول، 534 هزار و 529 نفر واکسن نوبت دوم 227 هزار و 724 نفر واکسن نوبت سوم و 15 هزار و 151 نفر نوبت چهارم واکسن را دریافت کردند.

استان کهگیلویه و بویراحمد/کرونا جان یک نفر دیگر را گرفت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه در 24 ساعت گذشته در استان یک نفر براثرکرونا فوت کرد، گفت: شمار قربانیان این بیماری به 1150 نفر رسید.

محمد غلام‌نژاد تصریح کرد: هم اکنون 26 بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند که7 نفر مبتلای قطعی و 3 نفر از این بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند و از مجموع مبتلایان به کووید 19در کهگیلویه و بویراحمد 99 هزار 234 نفر بهبود یافته گزارش شده است.

وی با اشاره به آزمایش‌های انجام شده در 24 ساعت گذشته تصریح کرد: از 78 نمونه دریافت شده از آزمایشگاه‌های استان که شامل تست‌های پی سی آر ورپید تست است 23 درصد موارد مثبت بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه آمار مبتلایان به بیماری کرونا در استان روزانه در حال افزایش است گفت: پیش‌بینی می شود در روز‌های آینده آمار بیماران بدحال و مرگ‌های ناشی از کرونا در کهگیلویه و بویراحمد افزایش یابد.

انتهای پیام/

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …