پنجشنبه , 9 فروردین 1403

آخرین وضعیت کرونا در کشور/ کاهش تعداد بستری ها و فوتی‌ها

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری تسنیم ، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اطلاعیه عصر روز گذشته خود از شناسایی 289 بیمار جدید و فوت 14 بیمار دیگر در شبانه روز گذشته خبر داد.

تا روز گذشته 27 شهریورماه 1401 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 289 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی و 74 نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید19 در کشور به هفت میلیون و 542 هزار و822  نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون هفت میلیون 320 هزار و 941 نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند. همچنین 277 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تاکنون 53 میلیون و995 هزار و563 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور انجام شده است.در حال حاضر هیچ شهرستانی در وضعیت قرمز قرار ندارد. 20 شهرستان در وضعیت نارنجی،257 شهرستان در وضعیت زرد و 171 شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

گزارش خبرنگاران استانی تسنیم نیز حکایت از کاهش آمار بستری‌ها و مبتلایان به کرونا در استانهای کشور دارد به طوری که بسیاری از کلان‌شهر نیز در وضعیت کم خطر قرار دارند.

مراجعه 18 نفر با علائم مشکوک به مراکز درمانی استان سمنان

 

 سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان، اظهار داشت: امروز 18 بیمار با علائم مشکوک به کرونا به مراکز درمانی استان سمنان مراجعه کردند که این تعداد نسبت به روز گذشته 13 نفر کاهش داشت.

حجت‌الله یحیایی با بیان اینکه از مجموع مراجعان مشکوک به کرونا به مراکز درمانی استان سمنان، 18 نفر مربوط به جمعیت زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود و در جمعیت زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان نیز کسی ثبت نشد.

وی عنوان کرد: خوشبختانه تعداد تست‌های مثبت کرونا در استان سمنان صفر بود که نسبت به روز پیش از آن 4 نفر کاهش داشته است.

به گفته سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان سمنان، در 24 ساعت گذشته بیماری در بیمارستان‌های استان سمنان بر اثر ابتلای قطعی به کرونا بستری نشد بیان کرد: مجموع بستری شده‌ها در بخش کرونای بیمارستان‌های استان سمنان نسبت به روز 2 نفر کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه در شبانه‌روز گذشته بیماری به صورت سرپایی نیز در استان ثبت نشدعنوان کرد: تعداد بیماران سرپایی در استان سمنان نسبت به روز گذشته 2 نفر کاهش داشته است.

یحیایی با اشاره به اینکه در شبانه روز خوشبختانه مورد فوتی ناشی از ابتلا به کرونا در استان سمنان ثبت نشد خاطرنشان کرد: در مجموع 5 بیمار بدحال مبتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان سمنان بستری‌ هستند که از این تعداد 2 بیمار در بیمارستان‌های شهرستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان و 3 بیمار در بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بستری شده‌اند.

 

بستری کرونایی در اردبیل به صفر رسید

در 24 ساعت گذشته، هیچ بیماری در مراکز درمانی استان اردبیل بستری نشده است.

در حال حاضر 9 بیمار به دلیل ابتلا به کووید19 بستری هستند که از این تعداد 5 بیمار در بخش ICU کرونا بستری بوده و 2 بیمار پس از بهبودی مرخص شده اند و خوشبختانه در 24 ساعت گذشته، فوتی بدلیل کرونا در استان ثبت نشده است.

از عموم هم استانی های عزیز درخواست شده از عادی انگاری بیماری خودداری کنند، دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کرده و استفاده از ماسک را فراموش نکنند. همچنین افرادی که بیش از 6 ماه از آخرین دوز واکسن کرونا آنها گذشته است به طور حتم برای تزریق واکسن به مراکز تزریق واکسن مراجعه کنند.

استان کرمان/ بستری 50 بیمار قطعی کرونا در بیمارستان‌ها

براساس آخرین به روزرسانی‌های نقشه کرونایی وزارت بهداشت، تعداد شهرهای با وضعیت زرد استان کرمان به 19 شهر رسیده است.

براساس آخرین به روزرسانی‌های نقشه کرونایی منتشر شده از سوی وزارت بهداشت از  26 شهریور، تعداد شهرهای با وضعیت قرمز استان کرمان همچنان صفر مور‌د و تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی نیز همچنان دو شهر است؛ همچنین تعداد شهرهای با وضعیت زرد نیز 19 شهر بوده و استان کرمان 2 شهر با وضعیت آبی دارد.

سعید صحبتی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید 19، تا روز گذشته، اظهار داشت: 17 مورد مثبت بستری جدید کرونایی در بیمارستان‌های استان کرمان داشتیم که از این تعداد 13 مورد آن در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، یک مورد آن در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت و 3 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی سیرجان است.

وی با بیان اینکه تعداد موارد بستری قطعی مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان 50 نفر است، گفت: در 24 ساعت گذشته 2 مورد فوتی به دلیل ابتلا به کرونا گزارش شده و مجموع جانباختگان کرونا در استان کرمان به 5 هزار و 827 نفر رسیده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان واکسن تزریق شده جمعیت بالای 12 سال در استان کرمان را 2 میلیون و 363 هزار و 113 دز واکسن تزریق شده نوبت اول، 2 میلیون و 98 هزار و 199 دز واکسن تزریق شده نوبت دوم، 934 هزار و 156 دز واکسن تزریق شده نوبت سوم و 104 هزار و 69 دز واکسن تزریق شده نوبت چهارم است.

استان خراسان رضوی/ افزایش 27 درصدی بستری‌شدگان کرونا

محمد پهلوان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس، اظهار داشت: میزان بستری شدگان بدحال مبتلا به کرونا در 2 روز گذشته از 37 نفر به 47 نفر افزایش یافته است که 39 نفر از آنان در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری و تحت درمان هستند.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت شمار بستری‌شدگان جدید روزانه مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی، با افزایش 81.25 درصدی از 32 بیمار جدید در 26 شهریورماه به 58 بیمار جدید در 27 شهریورماه رسید که از این تعداد 51 نفر در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری شدند.

رئیس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این که شمار بستری شدگان موجود در بیمارستان های خراسان رضوی در این مدت نیز 9.67 درصد افزایش یافته است، گفت: شمار کل بستری شدگان موجود مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان خراسان رضوی از 155 مورد به 170 بیمار رسیده است که سهم بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد از این تعداد 135 بیمار است.

پهلوان افزود: در 24 ساعت گذشته 283 بیمار سرپایی مشکوک یا مبتلا به کرونا به بیمارستان‌ها و مراکز 16 ساعته خدمات سلامت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراجعه کردند.

وی ادامه داد: در 24 ساعت گذشته هیچ موردی از فوتی ناشی از کرونا در خراسان رضوی ثبت و گزارش نشده است.

رئیس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با توجه به دهه پایانی ماه صفر و حضور میلیونی زائران در مشهد، رعایت شیوه نامه ها به ویژه استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و همچنین تکمیل واکسیناسیون و دریافت دز یادآور واکسن کرونا برای پیشگیری از ابتلا به  بیماری کووید-19 بسیار مورد تاکید است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در 16 شهرستان خراسان رضوی 80 درصد از جمعیت 6 میلیون و 870 هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت 17 شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

آذربایجان‌ غربی/ ثبت 12 مورد جدید کرونایی در شبانه روز گذشته

محمدامین ولیزاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی آذربایجان‌ غربی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، اظهار داشت: در شبانه روز گذشته، 44 بیمار دارای علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های سطح استان آذربایجان‌ غربی بستری شده‌اند.

وی افزود: تعداد مبتلایان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، به 365 هزار و 388 نفر رسیده است. هم اکنون 76 نفر در بخش آی سی یو بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سطح استان بستری هستند که از این تعداد 22 نفر تحت ونتیلاتور قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی آذربایجان‌ غربی، عنوان کرد: در شبانه روز گذشته یک مورد فوتی در سطح استان گزارش شده است. با احتساب آمار امروز کل فوتی‌های استان  به 7 هزار و 725 نفر رسید.

استان فارس/ شیراز در وضعیت کم خطر قرار گرفت

براساس آخرین اعلام رنگ‌بندی کرونایی استان‌ها در استان فارس تغییری مشاهده می‌شود که براساس آن رنگ قرمز از نقشه استان رنگ باخته و هم اکنون دو شهرستان سرچهان و اوز در استان فارس در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارد.

همچنین 11 شهرستان آباده، اقلید، بوانات، مرودشت، بیضاء، ارسنجان، بختگان، فسا، فراشبند، لامرد و مهر در وضعیت آبی و دیگر شهرستان‌ها از جمله شیراز وضعیت زرد کرونایی قرار دارند. 

براساس آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، دو میلیون و 232 هزار و 648 تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، 658 هزار و 628 بیمار مثبت شناسایی شده است.

از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و 811 هزار و 287 تست تشخیصی مولکولی بوده که 532 هزار و پانزده مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون 421 هزار و 361 مورد تست سریع انجام شده و 126 هزار و 613 بیمار مثبت شناسایی شده است.

با بستری 38 بیمار جدید در 24 ساعت گذشته، هم اکنون 248 بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد 47 بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

متاسفانه در 24 ساعت گذشته 3 مورد جدید فوتی کووید19 در فارس ثبت شده و مجموع جان‌باختگان ناشی از کووید19 از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، به هشت هزار و 145 نفر رسید.

در حال حاضر مجموع تعداد دز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز با احتساب چهار دز، به هشت میلیون و 276 هزار و 149 دز رسیده که از این تعداد سه میلیون و 433 هزار و 479 دز نوبت اول، سه میلیون و 140 هزار و 32 دز نوبت دوم، یک میلیون و 573 هزار و 618 دز نوبت سوم و 129 هزار و بیست دز یادآور واکسن بوده است.

استان قزوین/ افزایش 75 درصدی نرخ بستری‌های کرونایی در استان 

جلال رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین از افزایش 57 درصدی موارد قطعی ابتلای روزانه به کرونا خبر داد و اظهار داشت: در 24 ساعت اخیر 11 مورد قطعی ابتلای به کرونا در آزمایشگاه‌های منتخب کووید استان قزوین شناسایی شدند که این آمار نسبت به روز قبل 4 نفر افزایش داشته است.

وی با اشاره به افزایش 75 درصدی موارد روزانه بستری‌های کرونایی گفت: در شبانه‌روز گذشته 21 بیمار کرونایی جدید با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان قزوین بستری شدند که این آمار در قیاس با روز پیش 9 نفر بیشتر شده است.

رحمانی با بیان اینکه تعداد بیماران بدحال کرونایی در استان قزوین در 24 ساعت اخیر 50 درصد افزایش یافت، اضافه کرد: در حال حاضر 6 بیمار کرونایی با وضعیت وخیم جسمی و تنفسی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان قزوین زیر دستگاه ونتیلاتور بستری شده اند که این آمار نسبت به روز گذشته 2 نفر بیشتر شده است.

وی از افزایش 100 درصدی و 2 برابر شدن نرخ مرگ‌ و میر کرونایی روزانه در استان خبر داد و گفت: در 24 ساعت گذشته 2 بیمار کرونایی بدحال به خاطر علائم شدید بیماری و ضعف مفرط جسمانی فوت کردند که این آمار یک نفر بیشتر از روز قبل بود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان قزوین در ادامه به کاهش 31 درصدی موارد بهبودیافتگان روزانه کرونایی اشاره کرد و افزود: در شبانه‌روز اخیر 15 بیمار کرونایی با علائم قطعی بهبود و نقاهت از بیمارستان‌های قزوین مرخص شدند که این آمار نسبت به روز پیش 7 نفر کمتر شده است.

رحمانی با اشاره به افزایش 24 درصدی جمعیت کل بستری‌های کرونایی استان قزوین ادامه داد: در حال حاضر 68 بیمار کرونایی به دلیل داشتن علائم تنفسی حاد در بیمارستان‌های استان قزوین بستری شده‌اند که این آمار در مقایسه با روز گذشته 13 نفر افزایش یافته است. 

استان بوشهر/ تداوم روزهای بدون فوتی در استان 

حسن ملکی‌زاده،  رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر کاهش بستری‌های بخش کرونایی بیمارستان‌های استان خبر داد و اظهار داشت: تعداد بیماران بستری در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر به 28 نفر کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه کمتر از 5 درصد تخت‌های بستری بخش کرونایی استان اشغال است گفت: روز گذشته 20 بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری شده‌اند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر افزود: خوشبختانه در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بوشهر بیمار مبتلا به کرونا بستری نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر درباره نتایج موارد فوتی ناشی از کرونا در استان بوشهر نیز گفت: خوشبختانه یک روز دیگر نیز بدون فوتی ناشی از ابتلا به کرونا در استان بوشهر به ثبت رسید.

وی ادامه داد: در استان بوشهر از آغاز شیوع کرونا تاکنون، متأسفانه 2 هزار و 226 نفر در استان بوشهر جان خود را به سبب ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

ملکی‌زاده اضافه کرد: خوشبختانه در شبانه‌روز گذشته 22 بیمار نیز با حال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان بوشهر ترخیص شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: از آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون 108 هزار و 500 نفر در استان بوشهر به این ویروس مبتلا شده‌اند.

 استان کهگیلویه و بویراحمد/ 40 بیمار در بیمارستان‌ها بستری شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: خوشبختانه در 24 ساعت گذشته فوتی ناشی از کرونا در استان گزارش نشده و شمار قربانیان این بیماری همچنان 1150 نفر است.

محمد غلام نژاد تصریح کرد: هم اکنون 40 بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند که 6 نفر مبتلای قطعی و 3 نفر از این بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند و از مجموع مبتلایان به کووید 19در کهگیلویه و بویراحمد 99 هزار 240 نفر بهبود یافته گزارش شده است.

وی با اشاره به آزمایش‌های انجام شده در 24 ساعت گذشته تصریح کرد: از 76 نمونه دریافت شده از آزمایشگاه‌های استان که شامل تست‌های پی سی آر ورپید تست است 22 درصد موارد مثبت بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه آمار مبتلایان به بیماری کرونا در استان روزانه در حال افزایش است، گفت: پیش بینی می شود در روز‌های آینده آمار بیماران بدحال و مرگ‌های ناشی از کرونا در کهگیلویه و بویراحمد افزایش یابد.

استان کردستان/ روز بدون فوتی در استان

براساس آخرین به روزرسانی‌های نقشه کرونایی منتشر شده از سوی وزارت بهداشت از 26 شهریورماه، تعداد شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی استان کردستان همچنان صفر مور‌د و تعداد شهرهای با وضعیت زرد به 7 شهر رسیده و شهرهای با وضعیت آبی نیز 3 مورد است.

بر این اساس، شهرستان‌های “بانه، بیجار، دهگلان، سقز، مریوان، سنندج و سروآباد” رنگ زرد و “دیواندره، کامیاران و قروه” وضعیت آبی(عادی) را به خود گرفته‌اند.

فریدون عبدالملکی، رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کردستان در تشریح آخرین وضعیت کرونا در استان اظهار داشت: در طول شبانه‌روز گذشته 3 بیمار جدید مبتلا به کروناویروس در استان کردستان شناسایی شده و خوشبختانه هیچ گونه مورد فوتی گزارش نشده است.

وی افزود: در حال حاضر 52 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری بوده که 12 نفر از آنان در بخش مراقبت‌های ویژه ICU تحت مراقبت هستند.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کردستان خاطرنشان کرد: در طول 24 ساعت گذشته 131 نفر واکسن کرونا تزریق کرده و امید است که همه شهروندان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

انتهای پیام/ح

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …