پنجشنبه , 9 فروردین 1403

آخرین وضعیت کووید ۱۹ در کشور/ نایی برای کروناویروس نمانده

به گزارش اموراستانهای خبرگزاریتسنیم، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی در اطلاعیه ای از شناسایی 726 بیمار جدید کووید19 در شبانه روز گذشته در کشور خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است: تا کنون 65 میلیون و 65هزار و 138 نفر دُز اول، 58 میلیون و 460 هزار و 617 نفر دُز دوم و 31 میلیون و 142 هزار و 263 نفر، دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به 154 میلیون و 668 هزار و 18 دُز رسید.

در شبانه روز گذشته 25 هزار و 258 دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است. تا 28 شهریورماه 1401 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 726 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی و 131 نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید19 در کشور به هفت میلیون و 543 هزار و 548 نفر رسید. متاسفانه تا روز گذشته، 18 بیمار مبتلا به کووید19 در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری، به 144 هزار و319 نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون هفت میلیون 321 هزار و 458 نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند. همچنین 249 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند و تا کنون 54 میلیون و چهار هزار و 610 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور انجام شده است.

در حال حاضر هیچ شهرستانی در وضعیت قرمز نیست. 20 شهرستان در وضعیت نارنجی، 257 شهرستان در وضعیت زرد و 171 شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

 این روزها خوشبختانه بر اثر ویروس کرونا هیچ شهرستانی در وضعیت قرمز نداریم و برای ماندگاری در این وضعیت همچنان کارشناسان عرصه بهداشت و درمان بر رعایت نکات بهداشتی و تزریق واکسن و دُز یادآور تاکید دارند.در بسیاری از استانها نیز آمارها حکایت از کاهش افراد مبتلا به کرونا و تعداد بستری‌ها و فوتی‌ها دارد.

آنچه در زیر از نظر شما مخاطبان می‌گذرد آخرین وضعیت کرونا در استانهای کشور است.

استان کردستان/روز بدون فوتی کرونا

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج با بیان اینکه در 24 ساعت گذشته فوت ناشی از کرونا در استان نداشتیم، اظهار داشت: شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری همچنان در کردستان رو به کاهش است.

فریدون عبدالملکی افزود: هم اکنون 40 بیمار در بیمارستان‌های استان بستری بوده که از این تعداد 9 نفر در بخش‌های ویژه تحت درمان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از شناسایی 5 بیمار جدید مبتلا به کرونا در طول 24ساعت گذشته در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: از روز گذشته تاکنون 350نفر از هم‌استانی‌ها دوز یادآور تزریق کرده و می‌طلبد شهروندان برای حفظ شرایط کنونی، ضمن رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

استان فارس/ ثبت چهار فوتی در فارس

براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی شیراز در 24 ساعت گذشته، چهار مورد جدید فوت ناشی از کووید19 در فارس ثبت شده که مجموع جان باختگان ناشی از کووید19 از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، به هشت هزار و 149 نفر رسیده است.

براساس آخرین اعلام رنگ‌بندی کرونایی استان‌ها  رنگ قرمز از نقشه استان رنگ باخته و هم اکنون دو شهرستان سرچهان و اوز در استان فارس در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارد.

همچنین 11 شهرستان آباده، اقلید، بوانات، مرودشت، بیضاء، ارسنجان، بختگان، فسا، فراشبند، لامرد و مهر در وضعیت آبی و دیگر شهرستان‌ها از جمله شیراز وضعیت زرد کرونایی قرار دارند. 

براساس آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، دو میلیون و 233 هزار و 128 تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، 658 هزار و 707 بیمار مثبت شناسایی شده است.

از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و 811 هزار و 583 تست تشخیصی مولکولی بوده که 532 هزار و 58 مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون 421 هزار و 545 مورد تست سریع انجام شده و 126 هزار و 649 بیمار مثبت شناسایی شده است.

با بستری 52 بیمار جدید طی 24 ساعت گذشته، هم اکنون 251 بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، 38 بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

متاسفانه در 24 ساعت گذشته، چهار مورد جدید فوت ناشی از کووید19 در فارس ثبت شده که مجموع جان باختگان ناشی از کووید19 از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، به هشت هزار و 149 نفر رسیده است.

در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز با احتساب چهار دُز، به هشت میلیون و 276 هزار و 576 دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و 433 هزار و 549 دُز نوبت اول، سه میلیون و 140 هزار و 102 دُز نوبت دوم، یک میلیون و 573 هزار و 708 دُز نوبت سوم و 129 هزار و 217 دُز یادآور واکسن بوده است.

استان قزوین/ 16 نفر به کرونا مبتلا شدند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: در 24 ساعت اخیر 16 مبتلای جدید به کرونا در آزمایشگاه‌های منتخب کووید-19 استان قزوین شناسایی شدند که این آمار 45 درصد بیشتر از روز گذشته است.

جلال رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین از افزایش 45 درصدی موارد قطعی ابتلای روزانه به کرونا خبر داد و اظهار داشت: در 24 ساعت اخیر 16 مبتلای جدید به کرونا در آزمایشگاه‌های منتخب کووید-19 استان قزوین شناسایی شدند که این آمار نسبت به روز قبل پنج نفر بیشتر شده است.

وی با اشاره به افزایش پنج درصدی موارد روزانه بستری‌های کرونایی گفت: در شبانه‌روز گذشته 22 بیمار کرونایی جدید با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان قزوین بستری شدند که این آمار در قیاس با روز پیش فقط یک نفر افزایش داشته است.

رحمانی با بیان اینکه تعداد بیماران بدحال کرونایی در استان قزوین در 24 ساعت اخیر 16 درصد کاهش یافته است، اضافه کرد: در حال حاضر پنج بیمار کرونایی با وضعیت وخیم جسمی و تنفسی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان قزوین زیر دستگاه ونتیلاتور بستری شده اند که این آمار در مقایسه با روز گذشته یک نفر کمتر شده است.

وی از کاهش 50 درصدی نرخ مرگ‌‌ومیر روزانه کرونایی در استان قزوین خبر داد و گفت: در 24 ساعت گذشته یک بیمار کرونایی بدحال به خاطر ضعف شدید جسمانی و علائم سخت بیماری جان خود را از دست داد که این آمار نسبت به روز قبل یک نفر کاهش یافته است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان قزوین در ادامه به افزایش 20 درصدی موارد بهبودیافتگان روزانه کرونایی اشاره کرد و افزود: در شبانه‌روز اخیر 18 بیمار کرونایی با علائم قطعی بهبود و نقاهت از بیمارستان‌های قزوین مرخص شدند که این آمار از روز قبل 3 نفر بیشتر شده است.

رحمانی با ذکر اینکه جمعیت کل بستری‌های کرونایی استان قزوین 3 درصد کمتر شده است، ادامه داد: در حال حاضر 66 بیمار کرونایی به دلیل داشتن علائم تنفسی حاد در بیمارستان‌های استان قزوین بستری شده‌اند که این آمار در قیاس با روز قبل 2 نفر کاهش داشته است.

استان کهگیلویه و بویراحمد/ روز بدون فوتی کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در 24 ساعت گذشته فوت ناشی از کرونا نداشتیم، گفت: شمار قربانیان این بیماری همچنان یک‌هزار و 151 نفر است.

 محمد غلام نژاد تصریح کرد: هم اکنون 51 بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند که 8 نفر مبتلای قطعی و 2 نفر در بخش های ویژه تحت درمان می باشند و از مجموع مبتلایان به کووید 19در استان 99 هزار و 253 نفر بهبود یافته گزارش شده است.

وی با اشاره به آزمایش‌های انجام شده در 24 ساعت گذشته تصریح کرد: از 213 نمونه دریافت شده از آزمایشگاه‌های استان که شامل تست‌های پی سی آر و رپید تست بوده، 23 درصد موارد مثبت بودند.

آذربایجان‌ غربی/ روند کاهشی آمار ابتلا به کرونا

محمدامین ولی‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی آذربایجان‌ غربی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، اظهار داشت: در شبانه روز گذشته، 38 بیمار دارای علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های سطح استان آذربایجان‌ غربی بستری شده‌اند که از این تعداد 7 نفر مبتلای قطعی کرونایی بودند.

وی افزود: تعداد مبتلایان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، به 365 هزار و 395 نفر رسیده است. هم اکنون 72 نفر در بخش آی سی یو بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سطح استان بستری هستند که از این تعداد 25 نفر تحت ونتیلاتور قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی آذربایجان‌ غربی، عنوان کرد: خوشبختانه در شبانه روز گذشته مورد فوتی در سطح استان گزارش نشده و آمار کل فوتی‌های استان در رقم 7 هزار و 725 نفر متوقف شده و روند کاهشی آمار ابتلا به کرونا را داریم.

استان بوشهر/ بستری 3 بیمار کرونایی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از بستری سه بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان خبر داد و گفت: از آغاز شیوع کرونا تاکنون، متأسفانه 2 هزار و 226 بیمار کرونایی در استان بوشهر فوت کرده‌اند.

حسن ملکی‌زاده با اشاره به روند کاهشی مبتلایان به کرونا در استان بوشهر اظهار داشت: از 10 شهرستان استان بوشهر 70 درصد آن در شرایط آبی کرونایی و مابقی در وضعیت زرد هستند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با اشاره به کاهش بیش از 80 درصدی بستری بخش کرونایی مراکز درمانی استان تصریح کرد: تعداد بیماران بستری در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر به 33 نفر رسید.

ملکی‌زاده اضافه کرد: روز گذشته 21 بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر و 3 بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بوشهر بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر درباره نتایج موارد فوتی ناشی از کرونا در استان بوشهر نیز گفت: خوشبختانه یک روز دیگر نیز بدون فوتی ناشی از ابتلا به کرونا در استان بوشهر به ثبت رسید.

وی ادامه داد: از آغاز شیوع کرونا تاکنون، متأسفانه 2 هزار و 226 بیمار کرونایی در استان بوشهر فوت کرده‌اند. خوشبختانه روز گذشته 16 بیمار بخش کرونایی با حال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان بوشهر ترخیص شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: از آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون 108 هزار و 600 نفر در استان بوشهر به این ویروس مبتلا شده‌اند.

استان کرمان/بستری 53 بیمار

براساس آخرین به روزرسانی‌های نقشه کرونایی وزارت بهداشت، تعداد شهرهای با وضعیت زرد استان کرمان به 19 شهر رسیده است.

تعداد شهرهای با وضعیت قرمز استان کرمان همچنان صفر مور‌د و تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی نیز همچنان دو شهر است. همچنین تعداد شهرهای با وضعیت زرد نیز 19 شهر بوده و استان کرمان 2 شهر با وضعیت آبی دارد.

سعید صحبتی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید 19، تا روز گذشته، اظهار داشت: 20 مورد مثبت بستری جدید کرونایی در بیمارستان‌های استان کرمان داشتیم که از این تعداد 10 مورد آن در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، یک مورد آن در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 2 مورد آن در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، یک مورد آن در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و 6 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی سیرجان است.

وی با بیان اینکه تعداد موارد بستری قطعی مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان 53 نفر است، گفت: در 24 ساعت گذشته موردی از فوتی به دلیل ابتلا به کرونا در استان گزارش نشده و مجموع جانباختگان کرونا در استان کرمان همچنان 5 هزار و 827 نفر است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان واکسن تزریق شده جمعیت بالای 12 سال در استان کرمان را 2 میلیون و 362 هزار و 169 دوز واکسن تزریق شده نوبت اول، 2 میلیون و 98 هزار و 269 دوز واکسن تزریق شده نوبت دوم، 934 هزار و 281 دوز واکسن تزریق شده نوبت سوم و 104 هزار و 205 دوز واکسن تزریق شده نوبت چهارم است.

استان سمنان/ مراجعه 42 مشکوک به کرونا به مراکز درمانی استان

حجت‌الله یحیایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان، اظهار داشت: در شبانه‌ روز گذشته خوشبختانه فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان سمنان ثبت نشد.

وی همچنین گفت: از این تعداد مراجعه‌کننده به مراکز درمانی تست کرونای 5 نفر مثبت اعلام شد و این افراد روند درمان خود را به صورت سرپایی ادامه دادند.

به گفته سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان سمنان، در 24 ساعت گذشته هیچ بیماری در بیمارستان‌های استان سمنان بر اثر ابتلای قطعی به کرونا بستری نشد.

یحیایی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز یک نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری است.

بر اساس رنگ‌بندی‌های اعلام شده کرونایی در حال حاضر شهرستان‌های سرخه و آرادان آبی بوده و شهرستان‌های دامغان و میامی از وضعیت زرد به آبی تغییر کردند.

در حال حاضر شهرستان‌های شاهرود، مهدی‌شهر و گرمسار زرد و شهرستان‌های سمنان، دامغان، سرخه، آرادان و میامی، آبی کرونایی هستند.

انتهای پیام/ن

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …