یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

باند فروش “طلای بدلی” به طلافروشان در استان البرز منهدم شد

به گزارش  خبرگزاری تسنیم از کرج، سرهنگ محمد نادربیگی ظهر امروز  در جمع خبرنگاران اظهار داشت : در پی ارجاع یک فقره پرونده از شعبه 4 دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب شهر کرج مبنی بر اینکه چند نفر آقا به همراه یک خانم در سطح شهر کرج اقدام به فروش طلای بدلی به صنوف طلافروش کرده اند، بررسی موضوع در دستور کار اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری قرار گرفت.

وی افزود بررسی‌های اولیه حاکی از این بود که چند آقا به همراه یک خانوم به روش ماهرانه ای فلز آهن را به گونه ای آبکاری طلا می کردند که طلافروشان قادر به تشخیص بدلی بودن آن نبوده و از این طریق اقدام 7 فقره کلاهبرداری در سطح شهر کرج ثبت شده است.

رئیس پلیس آگاهی استان با بیان اینکه بلافاصله شیوه و روش کلاهبرداران به تمامی مقرهای انتظامی و اتحادیه طلا فروشان استان البرز اطلاع رسانی شد،  بیان کرد: در ادامه با همکاری عوامل کلانتری 11 مرکزی شهر کرج کلاهبرداران در حالی که قصد کلاهبرداری از یکی دیگر از اصناف را داشتند دستگیر و به پلیس آگاهی البرز منتقل شدند.

وی با اشاره به دستگیری 3 نفر در این رابطه، گفت: ماموران در بازرسی از خودرو و مخفیگاه متهمان مقدار قابل توجهی از طلاهای تقلبی که اقدام به فروش آنها می شد را کشف کردند.

سرهنگ نادربیگی در پایان خاطرنشان کرد: با تکمیل تحقیقات متهمان به مراجع قضائی معرفی و با صدور قرار مناسب روانه زندان شدند.

  کشف حدود 20 تن مواد مخدر در البرز

 سرهنگ علی سلیم پور رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان البرز اظهار داشت: از  ابتدای سال 1400 تا کنون حدود 20 تن انواع مخدر در سطح استان کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 10 درصد افزایش داشته است .

وی افزود: از مجموع مواد مخدر کشف شده حدود 12 تن توسط ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کشف شده و بقیه درعملیات های مشترک در استان های مختلف کشور بوده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر البرز اضافه کرد: در این مدت 709 قاچاقچی و پنج هزارو 923 توزیع کننده و خرده فروش دستگیرشدند.

این مقام انتظامی افزود: همچنین طی سال جاری 61 باند بزرگ قاچاق مواد مخدر متلاشی و یک هزارو 271 دستگاه خودروی سبک و سنگین از قاچاقچیان کشف شده است.

سرهنگ سلیم پور با اشاره به جمع آوری  هزارو 541 معتاد متجاهر در سال جاری اشاره کرد و افزود: این جمع آوری‌ها در 16 مرحله طرح پاکسازی نقاط آلوده در مناطق مختلف استان البرز صورت گرفته است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر البرز با بیان اینکه معتادان جمع آوری شده به کمپ های ماده 15 و 16 منتقل شدند، تاکید کرد: پلیس این استان آمادگی کامل برای جمع اوری معتادان متجاهررا در صورت همکاری دستگاه های ذیربط را دارد.

وی خاطرنشان کرد که یکی از اولویت‌های مهم پلیس البرز مبارزه قاطع و جدی با قاچاقچیان مواد مخدر بوده و خانواده ها به عنوان عامل مهم در پیشگیری و کنترل معضل بزرگ مواد مخدر با مراقبت بیشتر از فرزندان خود هستند.

این مقام مسئول به اجرای طرح‌های پاکسازی در مناطق آلوده استان البرز اشاره کرد و افزود: طرح پاکسازی نقاط آلوده در مناطق مختلف در حال اجرا است که به صورت مستمر در مناطقی مثل حصار، مهدی آباد و ملک آباد با برنامه ریزی های اطلاعاتی و عملیاتی اجرا می‌شود.

انتهای پیام/س

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …